Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » El szeretnék kezdeni rallyzni....

El szeretnék kezdeni rallyzni. Mit tanácsoltok?

Figyelt kérdés

Historic kategóriába gondolkodtam.

Most 16 éves vagyok és szeretnék építeni egy rallyautót. Wartburg 353-ban gondolkodtam. Esetleg milyen autók tartoznak a historic kategóriába? És mik a műszaki feltételei?


A segítségeteket előre is köszönöm.



2017. ápr. 10. 19:29
 1/9 anonim ***** válasza:

Elsősorban Colin McRae és hasonló PC játékokat javaslok. És ez nem vicc. Javítja a reflexet, és sok praktikát el lehet tanulni belőle.


Historic: "Az 1990 előtt gyártott

személygépkocsik. Navigációs felszerelésük csak hagyományos analóg (mechanikus

kijelzővel rendelkező) méterszámláló lehet. GPS alapú, vagy a kilométerórára (az

analóg (mechanikus kijelzővel rendelkező) méterszámlálón kívül) kötött berendezések,

átlagsebesség számító, ill. kijelző berendezések nem engedélyezettek."

2017. ápr. 10. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Először keríts egy kimerithetetlen pénzforrast!Addig csak alom marad a dolog...
2017. ápr. 10. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Jó ötlet a wartburg, csak azt tudnod kell, hogy elég borulékony. De persze rally-ra úgy is alakítani kell a futóművet.


Mi fogott meg benne, a 2T motor?

2017. ápr. 10. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ha nincs felesleges 20 milliód, akkor maradj a PC-s verziónál.
2017. ápr. 10. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

#1 köszönöm a segítséged. Kis korom óta szeretem a rallyt ezért elég sokat játszottam ilyen szimulátorokkal. Colintól elkezdve Wrc n keresztül Rfactor és Dirt ig elég sokmindent kipróbáltam.


#3 Tudom hogy könnyen borul de azt valahogy biztos lehet orvosolni


A Wartburgban leginkább a 2 ütemből fakadó egyszerűség fogott meg illetve szerintem a rally versenyek klasszikusai a Lada mellett a Trabant és a Wartburg.

2017. ápr. 11. 05:57
 6/9 anonim ***** válasza:

Üdv.!

Első sorban nem ez az az oldal ahol erre választ kapsz.

DE! szerencséd van.

Nos a wartburg jó, csak nem épp fa ék egyszerű

ha versenyezni akarsz. Vázoljuk fel nagy vonalakban:

Alap autó: 300.000 (jó esélyel nem kell sokat lakatolni)

Bukócső: 300.000

Ülések/Övek: 300.000

Papírozás: 180.000

Motor/váltó: 800.000

Futómű felújítás/keményítés/fékokosítás: 200.000

Na kb. evvel számolj.

2017. szept. 16. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 veterán vas ***** válasza:

Amit #6. írt, az valóban jó egy kiindulási alapnak.

Csakhogy:

ebbe nem számoltuk még bele a

-tartalék alkatrészeket /mert egy rallyn minden nagyon gyorsan elfogy/

-a szervízautót min. 2 szerelővel

-a bejáró autót/mert hogy a v.autóval nem lehet/

-a nevezés, szállítási, szállás, étkezés, stb. költségeit.


Szóval a #6 válaszban fölsorolt költségeket nyugodtan szorozd meg, valami nagyobb ;) számmal.

2017. szept. 18. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#6-os vagyok, igen! Azt ki felejtettem, jó esetben haverok szervizelnek neked nekik kaját adsz, piát a munkáért cserébe, kajának számolj vígan egy 20 ast, mert lazán benne lesz annyiba. Szállás 30-40 attól függ, nekem ezek a tapasztalataim. Szerviz autóval mi sose számoltunk saját dobozos verda volt az. Tartalék alkatrészeket mindig kaptunk a versenyre, ha felhasználjuk fizetjük, hanem nem. Verseny előtti felkészülés, olajat cserélsz stb. átnézed az autót ilyeneket is bele kell kalkulálni, pálya bejáró autó lehet bármi konkrétan, de versenyautó nem. Jó eséllyel van saját utcai autója a versenyzőnek. Nevezés, 120 at mondhatunk rá vígan, sok esetben több is, üzemanyag.. számoljunk csak... 700-800-1000km -eket letekersz egy versenyen pl. Rally2,be vagy historicba ami egy 40 literes fogyasztásnál, már-már szép pénz... Főleg ha még Mol 102 racing+ al mész. Aminek van 800-900 forintos liter ára.
2017. szept. 24. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 veterán vas ***** válasza:

Kicsit irigylésre méltó a #6 válaszoló optimizmusa. ;)

"haverok szervizelnek kajáért piáért cserébe" Ez már 20 éve sem volt igaz. Mutass nekem olyan jó szakembert, aki bármikor rendelkezésre áll a versenyek előtti felkészítésben, aki akkor veszi ki a szabadságát amikor Te akarsz versenyre menni, és aki képes bármilyen körülmények között is a Te autódon dolgozni. Mindezt néhány ebédért vagy vacsoráért? Ugye viccnek szántad?

"szerviz autó nem kell volt saját dobozos" Szóval mégis csak kell. Különben mivel fog közlekedni a szerviz? "Tartalék alkatrészeket mindig kaptunk." Ez akkor járható, ha van egy alkatrészekkel foglalkozó szponzor, na de előbb vagy utóbb, akkor is ki kell fizetni a felhasznált anyagokat.

"verseny előtt olajat cserélsz és átnézed..."

Hmmm. Csak egy verseny közbeni "sima" szervizponton ettől sokkal több a munka, nem pedig a verseny előtti felkészülésben.

Különben nem tudom, milyen versenyről beszélsz, de Magyarországon manapság nincs 1000 km-es rally, úgy hogy az üzemanyag- példád sem állja meg a helyét.

Mellesleg a sokak által emlegetett misztikus benzinköltség egy-egy komolyabb javítás árához képest egy piti összeg. (még 40l/100km-es fogyasztásnál is)

Aztán lehetne még beszélni a licencek áráról, a minimumvizsgákról, a szakosztály alapításról, az extrém biztosításokról, a gépkönyvezésről, a homológ ruhák, sisakok, ülések,stb. árairól, a szervizfelszerelésekről.....ááááá!


Kezdjük ott, hogy legyen először jogosítványa a most még csak 16 éves Kérdezőnek...... (mert az is kellene) ;)

2017. szept. 24. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!