Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson S50N hidegen szép,...

Simson S50N hidegen szép, nagy szikrát ad, de melegen leáll, nem pörög fel, és kicsi kék szikrát ad. Kondenzátor gond lenne?

Figyelt kérdés
2017. máj. 5. 16:52
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ha hajlandó addig menni, amíg bemelegszik és utána leáll az valószínűleg kondenzátor és csak a csere segít (illetve utána a gyújtásbeállítás újra).
2017. máj. 5. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Köszi a választ. Szóval úgy van, hogy hidegen szépen beindul, megyek vele egy kicsit az udvaron(1-esben, mert még nincs rajta papír), aztán elkezd lefulladni, leáll, majd rúgásra nem indul. Még a gyújtótekercsre is gyanakszom.
2017. máj. 5. 17:08
 3/16 anonim ***** válasza:

Lehet akár az is, bár a kondenzátor szokta először megadni magát, az is az olcsóbb, szóval előbb azt cseréld ki.

A tekercs is átüthet, sőt ha trafós akár a trafó is.

De elsőre kondi.

2017. máj. 5. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Rendben. De nem lehet attól is(ez a fel nem pörgéses dolog), hogy 1-esben használom és felmelegszik, ill. megszívja magát?
2017. máj. 5. 19:07
 5/16 anonim ***** válasza:

Ezt látatlanban megmondani? :)


Amikor leáll finoman (a hengerfej menetére vigyázva, mert ha forró könnyen jöhet a gyertyával a hengerfejből a menet is) szedd ki a gyertyát, tedd bele a pipába és nézd meg van-e szikra. Ha nincs, akkor gyújtás. Ha van és mondjuk a gyertya is tocsog a benzinben, akkor megeshet hogy sok a benzin.

Ez olyan, hogy távgyógyítással megmondani lehetetlen, a motor mellett állva viszonylag könnyen diagnosztizálható.

Sőt, ha lusta vagy tekergetni a gyertyát: ha csak megszívja magát és leáll, akkor el kell zárni a benzincsapot és húzott gázzal (mondjuk félig tekerni a gázkart) rárúgni párat. Ha csak a benzin sok, akkor a több bejutó levegő miatt el fog indulni pár rúgás után.

2017. máj. 5. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 A kérdező kommentje:
Köszi a kommentet.Majd ezt kipróbálom.
2017. máj. 5. 19:45
 7/16 A kérdező kommentje:
#5. Kipróbáltam, de nem indult. NGK gyertyával is próbálkoztam, melegen vele se pörgött fel, de ennek nagy volt a szikrája. Nem lehet, hogy túlmelegedett?
2017. máj. 6. 09:55
 8/16 anonim ***** válasza:

#7 - és melyiket azok közül amik abban a hozzászólásban szerepelnek? Amikor megállt másik gyertyával elindítani?

A gyertya mennyire tocsogott a benzinben?


A motor összes alkatrésze melegszik ahogy használod, de 5 perc alacsony fordulaton járatástól a mechanikus részek (főtengely- és hajtórúdcsapágyak, dugattyú, dugattyúgyűrűk, henger) nem melegednek meg annyira, hogy gondot okozzanak.

Ez alapján vagy elektromos vagy karburátorral kapcsolatos lehet a probléma.


De kezdjük az elejéről: a motor most került hozzád vagy eddig is használtad és most jött elő a probléma? Előtte dolgoztál valamelyik részén vagy csináltál rajta bármit?

2017. máj. 6. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
Kb. 13-14 éve került hozzánk a moci, de akkor szinte hibátlan volt. Még ekkor víz került bele, szét lett szedve. Aztán nem lett vele törődve, olyan 2 éve összeraktuk Apámmal, akkor az volt a hibája, hogy melegen leállt. 1 éve csapágyas lett, szóval összes csapágy és a főtengely szimering ki lett cserélve. De akkor véletlenül letörött a főtengely menetes része, így hát beszereztem egy használt tengelyt. Új váltóolaj van benne, bowdeneket zsíroztam. És most tartok itt. Szóval kipróbáltam azt, hogy elzárom a benzincsapot és addig rugdosom, míg be nem indul. Nem indult be. Isolator Special gyertyával melegen kicsi szikrát ad, de ma meg nem a 2 elektróda között adja a szikrát, hanem a menetfal belső, és a középelektróda részénél adja. NGK B8HS gyertyánál melegen is adja a szép szikrát. Az udvaron próbálgattam 1-esben, egy idő után nem pörög fel és leáll. Nem tocsog a gyertya a benzinben, hanem inkább kormos.
2017. máj. 6. 14:56
 10/16 anonim ***** válasza:

Aha, szóval nem egy friss, esetleg szereléssel bevitt hibáról van szó, az biztosnak tűnik.

És azt is feltételezhetjük, hogy a csapágyak és a szimmeringek jók, a henger-dugattyú-gyűrűk trió is oké feltehetőleg, nem túl kicsik a gyűrűhézagok és minden rendben.


A kormos gyertya ugye még nem mérvadó, alacsonyabb fordulatszámokon, az udvaron motorozgatva nem lehet belőle érdemi infót leszűrni.

Én még mindig a kondenzátor cseréjével kezdeném. A megszakító pogácsáin nincsenek beégésnyomok? (Sötétebb folt a fémfelületen.)

A jelenség, hogy máshol húz át a szikra miatt a gyertyát is megtakarítanám, esetleg kicserélném. Sőt, próbaképpen a gyárilag előírt 0,4 mm-es gyertyahézagot is levenném kisebbre. Alapvetően a két elektróda között kellene áthúznia, ez a jelenség (mármint hogy máshol szikrázik) valszeg a középelektródára kerülő vezetőtől, pl. a benzin lehet. A szigetelő kerámia el is repedhet, de azt gondolom látnád.


A karburátor átesett takarításon-beállításon?

Ha esetleg újra megteszed majd valamikor, akkor célszerű lenne a fúvókaméreteket is ellenőrizni (összehasonlítani a javítási könyvében lévőkkel), csak biztos ami fix alapon.

2017. máj. 6. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!