Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hobbi autó szerelést, hol és...

Hobbi autó szerelést, hol és hogy lehet megtanulni?

Figyelt kérdés

Nem ebből akarok élni, csak érdekel, tetszik, stb.

Sok mindent próbáltam már, de ugye vannak olyan dolgok amikben esetleg helyrehozhatatlan kárt okozhatok.

Hely és szerszám van, szerelőakna sajna nincs.


Nyilván egy lökhárítót, vagy fényszórót simán helyre tudok hozni, egy lengéscsillapítót is kicserélek, és hasonló kategóriák sem okoznak gondot, de pl. egy hengerfej vagy vezérműszíj/lánc cserét azt hogy csinál valaki elsőre?


2017. jún. 14. 22:51
 1/8 crudy ***** válasza:
Haat nehezen. Vannak otthoni mokolasok aminek nem szokott jo vege lenni de ha ugyes vagy es van erzeked akkor megoldhato. Es persze ha van szerszam. A technikai reszet interneten kisebb hianyokkal be lehet szerezni, pl a nepszerubb markak: e46 vagy h ne mindig ez legyen vw tipusokhoz youtobeon gyakorlatilag minden fent van. Cikkekben le van irva sok minden, vegul forumokon lehet tapasztalatokat olvasni. Ha valami ezutan sincs meg celzottan felteszed a kerdest egy megbizhato forras iranyaba. Gyakorlatilag mar tudod h kell megcsinalni. Innen csak a reszletek vannak amire nagyon kell figyelni de nem kotik az orrodra. Amm pl h feknyereg csuszocsapjat termeszetesen kenni kell. Gondol ilyenkor az ember egybol a zsirra de a zsir valojaban nem jo. Vagy. Ott egy szelepfedel meg 8csavar. Fogod oszt meghuzod oket es kesz. De nem mindegy a sorrend, a nyomatek. Az a baj ezekkel h ismeretlen ismeretlenek. Szoval nem tudod h melyik lepesnel kell figyelni egy ilyen fontos dologra es h mi az. De ugyes vagy es valahogy mar ezt is tudod. (Internet csak kicsit celzottabban.) Mar csak az aktualis egyedi broblemak vannak. Pl fuzod ki a vezermulancot es hopp megakad. De a videoban szepen kijott. Na akkor mivan. Ehez mar szaktudas es megtobb tapasztalat kell. Tudni kell h h nez ki a vezerles, mibe akadhat el es h ilyenkor mit kell csinalni. Legvegul tudni kell h mi az az alkatresz amit nem szabad szetszedni. Amire szervizek epultek. Pl egy modern elektronikua adagolo de akar egy nem tul regi mechanikus. Ezekbe nem szabad belenyulni mert igen, kart okozhatsz. Ha a hengerfejet leszeded es nem vagy biztos az osszerakasaban meg nem rontottal el semmit. Ha rosszulrakod ossze akkor lehet baj de akkor ketsegeid is lesznek. En azt ajanlom h mielobb belekezdenel nezz pontosan utana h azt h kell csinalni illetve h pontosan abban az autoban amit szerelni fogsz az az alkatresz/konstrukcio h nez ki. Sok sok lexikalis tudas h ertsd es kivulrol fujd az alkatreszeket es erre is ott az internet. Amikor elosszor szedtem szet feket picit en is feltem mert ha rosszul rakom ossze akkor tragedia is lehet belole. Mint kiderult nem egy bonyolult alkatresz, aztan amikor egy masik feket szedtem szet kicsit mas volt de a lenyeg ugyan az. Ma.mar markatol fuggetlenul fel tudok ujitani egy nyerget mert a nagy eltereseket gyartok kozott mar lattam de amugy mind ugyan az. Nemreg irtam egy valaszomra egy kerdesben, hogy mar nem azt az idojet eljuk amikor a gyartok nagyon eltero izgalmas megoldasokat hasznalnak. Ma mar minden nagyon nagyon hasonloan mukodik orszagtol merettol erotol fuggetlenul.
2017. jún. 14. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Valakitől megtanulja, ellesi, hogyan kell csinálni, mire kell figyelni...

A hobbi szerelésnek is megvan a folyamata, nem autóval kezdődik, hanem már gyerekkorban kerékpár, később jönnek a régi motorok, autók bütykölései, amin sokat lehet okulni.

A mai, de már a 15-20 éves autókban is sok a számítógépes elektronika, motorikus gondok esetében hibakód kiolvasással kezdődik a szerviz, s egy normális műszer nem olcsó.

Az autószerelő tankönyvekben lépésről lépésre leírják, hogyan kell egy-egy alkatrészt kicserélni, az interneten elég sok videó is van fönt pl. vezérlés cseréről, de azokból óvatosan érdemes tanulni, mert nem biztos, hogy jól is csinálják, amit mutatnak.

A legjobb iskola továbbra is, az van valaki, akitől el lehet lesni, hogyan csinálja.

Manapság már többször kell elektromos hibát javítani egy autón, a motorhoz viszonylag ritkán kell nyúlni.

2017. jún. 14. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Konkrétan úgy lehet emgtanulni, ha mindenáron otthon akarod csinálni, hogy az adott műveletnek nézel utána. A példáddal élve, elkezded guglizni a hengerfej cserét. Aztán amikor van fogalmad róla, hogy mi az a hengerfej, milyen kapcsolata van a több alkatrésszel, mire kell figyelni stb stb akkor kezdheted típusspecifikusan keresni, hogy a te autódnál mi hogyan van. Kellő kitartással már szinte minden régebbi típushoz meg lehet találni neten a szerelési útmutatókat, amikben benne van lépésről lépésre a művelet és a szükséges célszerszámok
2017. jún. 15. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

"Nyilván egy lökhárítót, vagy fényszórót simán helyre tudok hozni, egy lengéscsillapítót is kicserélek, és hasonló kategóriák sem okoznak gondot"


Akkor te már komoly szinten vagy, de vicc nélkül. Sok hivatásos "autószerelő" nem tud egy rugót rendesen kicserélni.

Nos hobbi szinten nem nagyon bontjuk meg a motort, az a lényeg. Mert ha elba*zod, akkor hatalmas kárt teszel, és érdemesebb szakihoz vinni. A szakik a műhelyben azért tudják, mert ők elsőre leselejtezett Lada és hasonló motorokon gyakorolhattak, és gyakorlati órákon mellettük állt a már tapasztalt autószerelő, aki mindent megmutatott. Neki lehet állni otthon is a garázsban, de rizikós nagyon. Mi is szétkaptuk anno a Nissan Patrolban a motort, úgy, hogy előtte csak Dacia motort szereltem még. Sikerült jól összerakni, de el is ronthattuk volna az egész motort.

2017. jún. 15. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2017. jún. 16. 15:58
 6/8 anonim ***** válasza:

Mennyi idős vagy?


Egyébként, ha tényleg érdekel, akkor tanuld meg a szakmát és külföldön most körülbelül a magyar bérekhez képest álom-fizetéshez is juthatsz, ha jó szakember leszel. Ha van kellő affinitásod, kitartásod (tehát, ha valamit nem tudsz megjavítani egy alkatrészen vagy kicserélni, azt nem vered szét a villáskulccsal) akkor már te az első nagy megpróbáltatáson túl vagy, mivel rengeteg ember van a világon, akinek nincs idegzete az ilyenekhez, ha valami nem megy, akkor képes otthagyni a kocsit, vagy még nagyobb kárt tenni benne.


Az autószereléshez rengeteg türelem kell, ha ez neked megvan, akkor innentől már csak körülbelül egy jóval átlag felette IQ szintre van szükséged, mivel nem olyan egyszerű megérteni az autó porcikákra bontott működését.


Még arról sem beszéltünk, hogyha nem tudod, hogy mi hibásodott meg és a hibakód-olvasó sem tudja azonosítani a problémát, akkor neked kell rájönnöd, hogy éppen melyik alkatrész hibásodhatott meg. És ez még csak egy eset volt a sok száz kellemetlen incidensből, ami egy autószerelőt a munkája végzése közben érheti.


Ha az autóvillamosság érdekel, akkor még nehezebb dolgod lesz, mert az néha bonyolultabb lehet, mint a mechanikus alkatrészek szerelése. Nyilván a fényezés/karosszéria elemeinek szerelése, javítása sem egy egyszerű mutatvány, de kellő kitartással és gyakorlással az is megtanulható, az elektronikai rész működésének/problémáinak megoldása is.


Visszatérve és a kérdésedre, a válasz: Gyakorlással.


Pontosan úgy lehet megtanulni, ahogyan az előttem válaszolók írták. Ha csak nagyon minimális szinten, vagy egyáltalán nem értesz hozzá, de van türelmed és tényleg érdekel, akkor kezdésnek mondjuk elmész egy OKJ-s autószerelő tanfolyamra, ott megtanulod az alapokat és papírt szerzel arról, hogy te elvégezted, így már állást kaphatsz egy szerelőműhelyben (egyébként ehhez nem biztos, hogy szükséged lesz végzettséghez, de nem hátrány) ahol egy jó szakember mellett kitanulhatod sok mindentől függően 2-3-4 év alatt, és az már a nem hobbi autószereléshez szükséges tudás, hanem kb mindent megtanultál addigra. Ezt nem tartom soknak, hidd el, nem bánod meg ha megcsinálod. De egy autószerelő sosem tanul eleget, szinte mindig jönnek új információk, ötletek, bővül az agyunk további ismeretekkel.


Nagyon hasznos tanács volt a 3-as válaszolóé is. Manapság az interneten már szinte minden típushoz van szerelési útmutató. Ahogyan szerelgeted a kocsidat (vagy valaki másét, tökmindegy) úgy tanulod közben az adott alkatrész szerelésének/cseréjének menetét, egy idő után úgyis megtanulsz mindent, ami szükséges egy autó karbantartásához, javításához.


Bocsi, ha hosszú voltam.

Egy külföldön dolgozó autószerelő.

2019. ápr. 9. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Chlorophyll válasza:

Csatlakozhatsz ehhez a csoporthoz:

[link]


[Ez a csoport azért jött létre, hogy megtalálják egymást és üzeneteken keresztül vagy akár személyesen segíthessenek egymásnak azok, akiknek az autó-, motor-, és robogószerelés nem a foglalkozásuk, de érdekli őket, művelik, vagy csak szeretnék megtanulni.]

2021. szept. 20. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Chlorophyll válasza:
Én elkövettem azt a hibát, hogy kétszer is nekifutottam OKJ-s autószerelő tanfolyamnak. Több százezer forintomba került, hogy megtudjam: nagy átvágás az egész. Elméleti felkészítés folyik az autószelő szakmai vizsgára (azt tanítják, amit könyvből is meg lehet tanulni). A gyakorlat, ami egy autószerelőnek a lényeg lenne (akár profi, akár hobbi szerelő), totálisan nulla. Legalábbis az Oktávnál és a Fókusznál így megy - ezeket próbáltam. Csak annyit tudok tanácsolni, hogy ezt a két céget kerülje el mindenki, aki meg akarja tanulni a szakmát, nem csak bizonyítványt akar venni.
2021. dec. 16. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!