Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autó alkatrészekre milyen...

Autó alkatrészekre milyen formában vonatkozik garancia, jótállás, szavatosság? És hogyan lehet érvényesíteni.

Figyelt kérdés

Helyzet a következő:

Vásároltam a kocsim 100 ezres szervizhez alkatrészeket. Ezt egy szerelő beépítette számla nélkül persze.

A fék rázza a kormányt, a vezérműszíj feszítőgörgője csapágyas. Tárcsa, betét, görgő összesen ~ 60 000 Ft.

Garanciális ügyintézéssel kerestem fel a boltot, ahol az alkatrészeket vettem. A következőt közölték:

Vigyek

- számlát a szerelésről

- munkalapot

- felvett hibajegyről jelentést

- szerviz hivatalos szakvéleményét

- fékpadi mérési jegyzőkönyvet


Majd ezután 30 napon belül közlik, hogy tényleg rossz-e az alkatrész és van-e rá garancia.


Mivel a kocsit napi szinten használom munkám során nem tudok 30 napot várni rá, tehát mindenképpen vennem kell egy másik szett féket és egy görgőt. Ezesetben van esély rá, hogy visszakapom a zsetont vagy ez bukfenc úgy, ahogy van és legközelebb vigyek márkaszervizbe egy 20 éves kocsit a használtpiaci árának feléért?



2017. jún. 19. 09:22
 1/8 anonim ***** válasza:

"Ezt egy szerelő beépítette számla nélkül persze"


Magyarul papiron ez az egesz meg sem történt,és mint tudjuk a bürökrácia útvesztőiben ez a legfontosabb kellék!

Egyebkent meg nem kell szakszerviz horror áron,elég barmilyen más hivatalos szerviz papirja.....ezert erdemes kerülni a szomszéd Jóska báttyját,aki majd okosba a diófa alatt megcsinalja,mert ugye ott maximum nagykapu garancia van......

2017. jún. 19. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha a szerelő vásárolja az alkatrészeket és később baj van vele, akkor rendel hozzá másikat, ő elintézi neked. De ha Józskapista cseréli ki neked az alkatrészeket, amit te vásárolsz magánszemélyként, azzal nem úgy foglalakoznak, mintha szervíz rendelte volna a "hibás" alkatrészt. Szóval ez így bukta sajnos.
2017. jún. 19. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Nyilván az történt, hogy kérdező, okosban kedvezménnyel meg tudta venni az alkatrészt. Ez tök jó, csak a szerelő is kell, hogy adjon számlát ahhoz, hogy a garancia meglegyen. Ha pedig mondjuk kiderül, hogy a szerelő nem is szerelő végzettségű, akkor van baj. A fék szerelést követően kötelező fékpadi mérést csinálni a végén. Ezt ugyan jellemzően a szerelők nem teszik meg, de attól még szabály. Tehát amiket a kereskedő leírt, azoknak teljesülnie kell. Amit tehetsz: ezeket beszerzed. Ha a szerelő nem akar számlát, szakvéleményt, munkalapot írni, akkor megszívtad.
2017. jún. 19. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Írod, hogy "számla nélkül persze". Miért nem kértél legalább a szerelésről számlát (akár 10e Ft-ról), ha már az alkatrészeket Te vitted hozzá? (gondolom volt valahol kedvezményed)
2017. jún. 19. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Simán bementem a Láng-hoz és megvettem az alkatrészeket. Adtak 10%-ot, amit mindenkinek odavágnak, mert van az autó alkatrészeken kb 50% árrés...

A szerelő mondta, hogy vegyem meg a cuccot a kocsihoz. Ő azért nem intézi a beszerzést, mert így nem reklamálnak neki, ha nem olyan, mint amire gondolt az ügyfél és neki sem kell szívni a bolttal garancia esetén.

Szerintem nem számlaképes az illető. Amúgy szakértelmén biztos nem múlt, mert 10 évig volt műhelyvezető annál a márkánál, amit odavittem neki. Mesterlevele van a falon. Otthon dolgozik.

--

Ami zavaró az az, hogy ha én veszek egy alkatrészt arra mi az, hogy nincs garancia és én bizonygassam, hogy igazam van? Én informatikus vagyok. Ha összerakok egy gépet valakinek és ő ragaszkodik hozzá, hogy hozza az alkatrészt mert úgy látja jónak nekem sem gond. Ha tré a hardware kezébe nyomom és intézi a garanciát. A boltban a kutya nem kérdezi meg tőle mikor visszavisz egy VGA-t, hogy ki szerelte be vagy hogyan. Elküldi a bolt a nagykerhez, garanciális vizsgálat ha nem tár fel emberi hibát cserélik a cuccot.

Az autóalkatrészesek szerintem fordítva ülnek a lovon. Nem a vásárlónak kell véleményem szerint bizonyítani semmit. Nekik kell helytállni az eladott termékért.

2017. jún. 21. 16:06
 6/8 A kérdező kommentje:

Azóta voltam a héten 4 alkalommal az Unix-nál. Az előző alkatrészt elkönyveltem bukfencnek...

Itt is "korrekt" volt az ügymenet.

Elsőre rendeltem tőlük ATE betétet, ATE tárcsát. Az mondják másnap reggel vihető. Megyek reggel, tárcsa, betét bontott dobozban, de olyanban, ami már foszlott. Kb. 10 helyről ha nem küldték ki egyről sem. Mondom neki ez így nekem nem kell. Nem bontatlan az áru. Rendel másikat, Menjek vissza délután. Jött egy ATE tárcsa, dobozos, bontatlan. Ez OK. Jött egy TRW betét hozzá, mert ATE nincs. Jó ez mondja a kiszolgáló. Ez is bontott volt. Mondom kösz nem kell. Akkor legyen Brembo, menjek másnap reggel. Jött a Brembo, bontatlan, de nem Bosch rendszerű, hanem Akebono, nem jó a kocsira. Irány vissza. Rendeltem egy Zimmermann betétet, ha már ATE elérhetetlen csoda manapság. Megyek érte ez is bontott, de nem tízszer. Telelett a t*köm, elhoztam. Ez van.

--

Ma Magyarországon nem lehet minőségi cuccot venni? Nem lehet ugyan olyan márkából két összetartozó alkatrészt venni? Nem lehet a boltban új, bontatlan árut venni kocsira?

Óriási kókler, csaló üzletág ez rohadt nagy árréssel és felelőtlen hozzáállással...

2017. jún. 21. 16:16
 7/8 anonim ***** válasza:
A bontott dobozhoz: azt gondolom láttad, hogy a vevő előtt ki kell nyitni a dobozt és ellenőrizni a tartalmát. Ha tehát rájönnek, hogy nem jó, akkor van egy bontott, de érintetlen cucc. Ezt nem küldik vissza Kínába újra csomagoltatni. A szerelők sok esetben rendelnek többféle cuccot is, pont azért, mert nem mindig lehet pontosan tudni, melyik lesz jó a kocsiba. (ebben benne vannak a gyári számokat ötletszerűen cserélgető gyárak is) Szóval a bontott doboz nem selejtet rejt. A garanciális feltételek után vásárlás előtt érdeklődj. Amúgy azért érthető, hogy minden visszavitt alkatrészt nem fizetnek egyből ki, mert ugye a garancia feltétele a szakszerű beszerelés is. A szerelőd meg egy lusta alak.
2017. jún. 21. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Informatikus létedre nehezedre esik elolvasni a Láng hivatalos garanciális elbírálásra vonatkozó tájékoztatóját?

Fenn van a neten is...

Azt hiányolod, hogy nem felelsz meg az ott támasztott kritériumoknak: például nincs beszerelési számlád... Öreg hiba. Nem a legjobb példa, amit a hardware-ről felhoztál.

Mondok egy másik példát: új elektromos sütő garanciális üzembehelyezéséhez a gyártó által kijelölt márkaszerviz(ek) kiszállása szükséges. Kijön, bedugja az dugaszt az aljzatba, rápillant és KÉSZ!

Mindössze tizen-párezer forintért, de van rá garanciád innentől kezdve.

Egyébként hülyén csinálja a szerelőd. Most már szinte minden szerviz, szerelő alaphangon megkapja a 35-45%-ot (tudom, többet is, azt most hagyjuk). Ebből a normálisabbja visszaad az ügyfeleinek 10-20%-ot, mindenki jól jár. A Te szerelőd lusta, vagy csak neked nem akarta így intézni, mert szőrözöl, ilyet is láttam már, nem egyet. Nem beszélve arról, hogy a nagyker a partnereinek rugalmasabban intézi a garanciát, mint egy kisker vevőnek...

2017. jún. 22. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!