Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Manapság nem elavult a hátsó...

Manapság nem elavult a hátsó felfüggesztés ha csatolt lengőkaros vagy torzió rudas?

Figyelt kérdés
A toyota corollaba csatolt lengőkaros még az aurisba torzió rudas felfüggesztés van,ezek nem elavult és biztonság szempontjából instabilak?

#hátsófelfüggesztés #lengőkarok
2017. jún. 21. 14:32
 1/9 anonim ***** válasza:
egyáltalán nem. Ami elavult, vagy vacak, az a laprugó a személyautóban.
2017. jún. 21. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nézőpont kérdése.

Egy multilinkkel szemben már 10 éve is elavult volt. De egy átlag alsó-középkategóriás autóban még ma is előszeretettel alkalmazzák.

2017. jún. 21. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Biztos, hogy az Aurisban torziós rúd van?? Szerintem lengőkaros (csatolt vagy kereszt)
2017. jún. 21. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
A müszaki adatlapon azt irják az oldalukon
2017. jún. 21. 15:00
 5/9 anonim ***** válasza:

A Toyota elég érdekesen oldja meg. A jelenleg futó Auris modellek a következőképpen néznek ki: Vannak az alapfelszereltségű modellek, (start, live) 1,33 dual-vvti benzinmotorral, vagy 1,4 d4d dízellel. Ezek alatt torzió rudas a hátsó futómű.

Aztán jönnek ugyanazzal a karosszériával a közepesen felszerelt, és a fullos felszereltségű autók (active, executive) 1,2 d4t, 1,6 valvematic, és 1,6 d4d, valamint az 1,8 hibrid motorokkal, ezek alatt már multilink hátsó futómű van. Külsőre ugyanúgy néznek ki (a trend elemeket, díszcsík, alufelni, sötétítés, stb. leszámítva), de ha beleülsz, és kipróbálod, akkor a multilink hátsó futóművel fényévekkel jobbnak érzed ugyanazt a kocsit a kanyarokban.

2017. jún. 21. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
erre gondoltam én is,mert az 1.6 motorral néztem ki,közepes felszereltséggel.bemegyek tesztvezetni majd akkor utána érdeklődök!
2017. jún. 21. 17:14
 7/9 anonim ***** válasza:

Attól, hogy csatolt hosszlengőkaros még nem feltétlen lesz torziós, vagy fordítva. A torziós rúd a rugót helyettesíti, sokkal kevesebb helyigénnyel. Önmagában a torziós rugózás egyáltalán nem számít elavultnak, sőt! Pl az Alfa Romeo 75 első futóműve is torziós rugózású de keresztlengőkaros, ahogy a régi Porsche 911-eseknek is.


A csatolt hosszlengőkar már más tészta. Alsó középkategóriában a legelterjedtebb megoldás, nem véletlenül. Ugyanis ez is helytakarékos és emellett részben független a két kerék mozgása egymástól. A lényeg, hogy na félj tőle, simán lehet az is jó, ha jól meg van csinálva, lehet észre se vennéd. Meg amúgy is elég ritka a keresztlengőkaros vagy multilink felfüggesztés ebben a kategóriában.

2017. jún. 23. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Nem jelent problémát a csatolt lengőkar hátul. Egyébként igen praktikus ez a megoldás: lapos, csak két oldalt, keskeny sávban foglal helyet, tehát jókora csomagteret lehet kialakítani fölötte. Részben független a két kerék mozgása, az összekötő profil keresztstabilizátorként is tud működni - hétköznapi használatra teljesen jó. Gondolom, a Corollával amúgy sem körrekordot akarsz dönteni a Hungaroringen.

Természetesen a multilink elméletben stabilabb, de légy nyugodt, a hétköznapokban, mikor munkába jársz, a gyereket viszed óvodába-iskolába vagy épp költözteted a kollégiumba, a csatolt lengőkar is tök jó. Hamarabb fogy el a gumik tapadása, mint hogy a futómű képességeit meghaladná a feladat, amit adsz neki.

2017. jún. 23. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Kösziii szépen a részletes magyarázatot mostmár minden rendben van megértettem corolla ezek szerint nem lehet rossz választás ezért is lehet ilyen öblös csomagtere.
2017. jún. 23. 20:05

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!