Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhat teljesítményromlást...

Mi okozhat teljesítményromlást, olaj és szűrő cserék után?

Figyelt kérdés

Adott egy 2003-as VW Golf IV, 1,9 PD-TDI, 131 lovas autó, ASZ motorkóddal.

Körülbelül egy hónapja vettem. Nem volt semmi problematika, eddig, 2-esben enyhe gáznál is (alacsonyabb fordulaton, turbó bekapcsolása előtt is), már a "hátsó űlésben éreztem magam" (félreértés ne essék, kis autóról válltottam) Vétel után pár napra jutottam el a csereberéhez. Cserélve lett:

-üzemyanyagszűrő,

-olaj szűrő,

-levegőszűrő,

-pollenszűrő,

-olaj.

Cserélgetés után már érezhető volt a teljesítményromlás. Alacsony fordulatnál sem, illetve magasabbnál sem megy úgy, mint előtte. Nem szokásom a padlózgatás, ha esetleg elő is fordul, üzemi hőmérséklet elére után csúszkál meg a lábam a gázpedálon. A turbó most olyan 1900-200es fordulatnál kezd el nyüzsögni, csere előtt nem nagyon figyeltem. Kb 700 km-ert mentem eddig az autóval vegyesben (város/országút). Fogyasztás 100-as tempomatnál a pillanatnyi szerint 3,9-4,3 között mozog.

Szerintetek mi okozhat ilyesféle problémát?

Ha esetleg kihagytam volna valamit, ami számít, ne habozzatok megkérdezni.

Válaszokat előre is kösznöm!


2017. júl. 5. 20:15
 1/9 A kérdező kommentje:

Jut is eszembe. Előző tulaj nem tudom milyen üzemanyagot tankolt bele, Én MOL-nál tankolok.

Szűrők minden ugyan az került bele, mint amilyen volt benne.

2017. júl. 5. 20:20
 2/9 anonim ***** válasza:
Ne legyen igazam, de ez tipikusan annak a jele, hogy eladás előtt a kopott motorba öntöttek valamilyen adalékot. Olajcsere után jön a füst, a teljesítmény csökkenés, csörgés-csattogás, stb..
2017. júl. 6. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Nincs füst, egy deka se.
2017. júl. 6. 09:10
 4/9 A kérdező kommentje:
Egyébként miként függ össze a 2? Az olaj csak kenésre szolgál, ha jól tudom teljesítménybe nem kéne, hogy beleszóljon. De javítsatok ki ha tévedek.
2017. júl. 6. 09:34
 5/9 anonim ***** válasza:

Ha az olaj fel tud jutni az égéstérbe, akkor a kompresszió le tud jutni az olajtérbe, ez pedig elgyengülést okoz. A felsorolt dolgok nem mindig tapasztalhatók együtt, de külön-külön is problémát jelentenek. Sokszor a katalizátor kiszűri az olajfüstöt, csak az olajfogyás utalhat a kopott motorra. A megnövekedett kartergáz is ezt jelzi. De mint írtam ez csak feltételezés. Lehet, hogy csak egy rossz szűrőt tettél bele, vagy valami hasonló dolog.

Sajnos a tapasztalat viszont az, hogy egy frissen vásárolt autónál az első olajcsere utáni motorproblémák 99%-ban az eladó sunyiságára vezethető vissza.

2017. júl. 6. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Nagy a tévedés,mert az olaj nem csak kenésben vesz részt.A hűtésben is nagyon nagy a szerepe a motor belső alkatrészeinél.A motor belső szennyeződéseinek lebegtetése.Ki ülepedés gátlása és a lerakódások feloldása,korrózió védelem.A fém a fémmel való érintkezése a mozgó alkatrészek közt.Hogy ezeket milyen hatékonyan végzi, az az olaj specifikációjától és minőségétől függ.

Az előttem válaszoló viszont az olaj csere utáni teljesítmény csökkenés romlást említette.

Az eladók nepper trükkjei közé tartozik az is,hogy eladás előtt "motorjavító"adalékot öntenek az olajba,hogy az a motort kifogástalan állapotúnak tüntesse fel,idáig rendben is lenne,de mikor az olajat, te az új tulaj lecseréled ,akkor ezt is kiengeded a motorból és már is előjönnek a motor hibái.Ez nem feltétlen a füstölésben mutatkozik meg.Lehetnek egyéb a teljesítményt csökkenő kopások,hibák.Az olaj fogyasztást rövid idő alatt nem, csak később veszed észre,de ettől még lehet nagy teljesítmény csökkenés egy dízelnél.

Én inkább elvinném egy alapos motordiagnosztikára,hogy a hibát feltárják,mert amiket még az olajon kívül cseréltél az nem hinném,hogy a hiba okozója.

Mikor ezt felmérték és megtudják mi a hiba oka ,az után eldöntheted hogyan tovább.

Megéri megtartani,vagy eladod te is nepper trükkel,átverve valakit.

2017. júl. 6. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Az olaj fogyasztása mennyi dő után jelentkezhet? Jelenleg annyi van benne, amennyit beletöltöttem. Motorral elviekben nincs baj, szépen jár, mint említettem olajat nem eszi. Valamilyen kezelő kis ketyere nem okozhatja a dolgot? Hidegen szinte alig van benne nyomaték, bemelegedve már szebben megyeget, de nem olyan, amilyennek lennie kellene. Ha feltesszük diagnosztikai gépre, annak ki kellene mutatnia a hibát?
2017. júl. 6. 11:11
 8/9 anonim ***** válasza:
Az nem csak gép,ha nem maga az eljárás.Így ezzel könnyebb megállapítani a hiba okát,okozóját.
2017. júl. 6. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Nem nagyon jellemző az ilyen, de nem sikerült valamit elrontani? Rosszul betenni a szűrőt, vagy mittudomén, esetleg sikerült elpiszkálni valamit? Érdemes elvinni egy olyan szerelőhöz, aki specializálódva van a PDTDI-re (sok ilyen van). Sajnos nincs ötletem nekem sem, hogy mi lehet, pedig volt ilyen 131 lovas PDTDI-m, és tényleg tapaszt az ülésbe, hogyha jó.
2017. júl. 6. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!