Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Légyszi áruljátok el hogyan...

Légyszi áruljátok el hogyan gondozzátok az autótokat?

Figyelt kérdés

Minden apró részlet érdekel. Most vettem meg az első autóm,és mivel nő vagyok, nem igazán értek a kocsikhoz, viszont hamár van,szeretnék tudni róla mindent ami szükséges, szeretném h sokáig jó legyen, vigyázzak rá.


Milyen tippeitek vannak? Külső belső ápolás autó kezelése, vezetése,stb.

Pl. Vki motorféket részesiti előnyben,így ovja meg a féket. Milyen szerekkel ápoljátok, ha otthon mossátok le, akkor hogyan,mivel?

Mittudom én, akármilyen tipp jól jön. :) Nem tudom mire kell figyelni. Az egy dolog h kitakarítom (az is fontos),de az autó kezelése,sztem fontosabb,szóval minden apró tippet szivesen meghallgatok.



2017. júl. 19. 13:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Először is tartsd mindig tisztán kívül-belül, persze ha az időjárás is úgy akarja. Aztán: Szerezd meg az autó karbantartási utasítását, amiben le van írva adott kilométeróraállásoknál az elvégzendő feladatok listája. Azokat szépen meg kell csinálni, nem elbagatellizálni a "nem olyan fontos"-nak tűnő dolgokat sem. Ha figyeled az autót, akkor sok gondot meg tudsz előzni, vagy lesz tipped hogy ha valami szokatlant tapasztalsz. Amit meg tudsz magad csinálni az csináld saját kezűleg. A "nagy falatokat" meg bízd szerelőre. Sok viszonylag egyszerű javításról van video fent a youtubeon. Egy témakörből több videót is érdemes megnézni, már ha van. Sok sikert és jó tanulást!
2017. júl. 19. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Szabad tudni,milyen autóra esett a választásod?
2017. júl. 19. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Hyundai i30.

pl. attól is tartok h ha vki beszáll becsapja az ajtót,arra is van vmi védőkütyü. Vagy h ha vki beül ne tegye a lábát a küszöbre mert vigyázni kell rá, megelőzni h rohadjon.

2017. júl. 19. 13:48
 4/11 anonim ***** válasza:
69%

ajaj...az őrületbe kergeted saját magad..

csak lazán..ha valaki becsapja az ajtót, akkor becsapta..asszem veled fog először előfordulni, mer véletlenül nyitott ablaknál, ajtónál fogod a te ajtódat becsapni...aztán akkor könnyebben csukódik...stb.

Nos, ha teheted, akkor egy vödör esővízzel mosd, úgy, hogy kevéske autósampont öntesz a vízbe . Ha lehet ne slagozd soha, sőt a magasnyomású spricnit felejtsd el, valamint a körkefés autómosókat is.


otthon, naptól védett helyen, kényelmesen, -amit lehet sámlin ülve- mosod a kicsikét..aztán egy viledával, vagy nagyon nedvszívó fínom vászondarabbal letörlöd. először az üvegfelületeket.

Most még nem kell polírkenőcs, vagy polír fény. elég a gyári dukkót letörölni.


a guminyomás gyári legyen, ott van a vezetőülés melletti B oszlopon feltüntetve..

és ha lehet, ne hajts bele óriási tócsába, ne moss alvázat, mert ha nem is áll le, de nem igazán hasznos.

2017. júl. 19. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

A kerékcserét én októberben szoktam elvégeztetni a szerelőnél. Ilyenkor ki is centíroztatom. Olajcsere 10-15ezer km után. Szintekek és a folyadékokat ellenőrizd mindig. Télen figyelj arra hogy olyat vegyél ami bírja a mínuszokat. De amúgy ha találsz egy jó szerelőt akkor ő tud neked mindenben segíteni.

Télen járasd. A motorfékes dízelnél nem igazán jó. Figyelj arra hogy mit tankolsz a kocsiba. Ezt nem rosszból mondom mert egyszer én is majdnem elnéztem amikor télen reggel fáradtan mentem tankolni és semmi kedvem nem volt.

Jó autózást!

2017. júl. 19. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Minden apró részlet? Hajajj, lehetne holnap reggelig gépelni... :D


Az állapotának a megőrzése elég sok részletből áll össze, olyan dolgokból amik talán így a gép előtt ülve eszébe se jutnak az embernek.

DE a karbantartásokra, mint folyadékok (elsősorban olaj) cseréje és egyebek érdemes betartani a gyári ajánlásokat, azokat nem túllépni. Az egyéb egységek, mint fékek, gumik, futóműalkatrészek állapotát ellenőrizni szintén nem árt. Ez az, amit rá kell bízni a szerelőre/szervizre, mert az emberek nagyrészének se szaktudása, se felszerelése nincs hozzá otthon.

Amivel ezen a műszaki vonalon tudsz törődni, azok a rendszeres ellenőrzések. Olajszint, hűtőfolyadék szintje, guminyomások, ezek mind le vannak írva a kocsi kezelési utasításában.

A másik fele, hogy nem "ölöd" meg az autót: beindítás után vársz pár másodpercet (kb. 15-öt), hogy felépüljön a megfelelő olajnyomás, csak utána kapcsolsz fokozatot és engeded rá a kuplungot. Hidegen, amíg a hűtőfolyadék hőmérsékletjelzőjének a mutatója nem kezd elemelkedni a minimumról, addig kíméletesen vezeted. Kavicsos vagy nem szilárd útburkolaton csak lassan mész (hogy a felcsapódó dolgok ne bontsák meg a festést). Mosáskor pl. a kerekek mögötti részekből is kitakarítod a por, föld, egyéb maradványokat (amik megállnak pl. az első kerék mögött, a sárvédőn belül), hogy a nedvesség ne tudjon megmaradni ott sem, így ne gyorsítsa a rozsdásodást. Nyáron lehetőleg árnyékban, tető alatt, ha mód van rá zárt helyen tartod, mert az UV megeszi a műanyagot - igaz eltart neki 30 évig, de 5-10 év után szemmel láthatóan csúnyul a felszínük. Télen lehetőség szerint fagymentes, száraz garázsban tartod, ahol le tud olvadni ami ráfagyott odakint. Sőt, beállás előtt kefével a hómaradványok nagyját le is húzhatod, az kint marad, nem növeli a garázs levegőjének páratartalmát. Lehetőleg nagyon rövid utakra, párszáz méterekre nem használod, se télen, se nyáron - ha mégis szükséges, akkor hetente egy hosszabb utat is igyekszel beiktatni, hogy az egész motor, illetve a kipufogórendszer át tudjon melegedni (ehhez 10-15 km is elég, ha nem -5 Celsius alatti időkről beszélünk).

És ezt a listát lehetne estig folytatni, tényleg.

Valamint ezek csak műszaki dolgok, a pénztárcakímélés, mint a motorfék használata, a sebesség megválasztása, az előre gondolkodás és társaik mégcsak szóba se kerültek... :D

2017. júl. 19. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Rendes szervizbe hordom. Minimum évente egyszer átnézetni és akkor úgyis menni kell, olajat cserélni stb.

Belül úgy kell kitakarítanod néha, mintha otthon takarítanál.

Kívül is szépen lemosod, utána lekened valamilyen viaszos ápolóval. A műanyagokhoz is vehetsz műanyag ápolót.

Hidegen nem taposod a gázt, hanem olyankor még óvatosan. Nagy menet után egy percig még járatod a parkolóba, ha nem turbós, akkor is jót tesz neki, ha turbós, akkor kötelező járatni még egy kicsit.

A kuplungot nem égeted le. Kerülöd a vész vagy erős fékezéseket, akkor nem fog erősen kopni a fék.

Szerencsétől is függ, mert hiába vigyázol rá, ha egy másik autós nem fog és neked megy, vagy kijön valami hibája, ami előre nem látszott.

2017. júl. 19. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Ajtóra lehet venni ajtóvédő (oldalvédő) díszlécet. Ez több okból praktikus. Aztán ha sokat mész lakott területen kívül, érdemes venni 1 vadriasztót is, mivel jó, ha van. Ezek filléres dolgok, de sokat segítenek.


Ápolás nálam annyi, hogy 2-3 hetente lemosom. Attól függ, mennyire koszos + a fülkében van 1 illatosító. Ennyi. Ja igen, fontos, hogy kézi autómosóban, mivel a gépi mosó keféje szétkarcolja a festést.


Ha tutira akarsz menni, el tudod vinni alváz és üregvédelemre az autót. Ez nagyjából 50 ezer forint, de több évre megóvod a rozsdásodástól az alvázat.


Motorolaj csere évente ajánlott (ha ezt nem akarod, akkor max. 10-15 ezer km-enként), abból is a drágábbik fajta az, ami majd meghálálja a későbbiekben.


Nyáron próbálj árnyékos helyen parkolni, hogy óvd a fényezést. A hátsó ablakokat és a hátsó szélvédőt akár le is fóliáztathatod, az is véd a melegtől, jól is néz ki + az üveg sem törik be úgy, mert összetartja a fólia. Persze mindezt olyan helyen tedd, ahol adnak róla műbizonylatot.


Télen járasd pár percet elindulás előtt, és persze vegyél téli gumit. Jégkaparót annyira nem javaslom, manapság már lehet kapni jégoldó spray-t is, ami sokkal hatásosabb és az üveget se karcolja.


És talán a legfontosabb: tartsd a követési távolságot, főleg városban. :)

2017. júl. 19. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

En is no vagyok es iden 7 eve hogy hajtom a dragamat.

Lehet hogy ismetelni fogok, bocsi, de leirom en hogyan vigyazok ra, ennyi ev utan is.


Mar az elejen vettem ra sotetito foliat, az tenyleg jol nez ki es ved a naptol valamennyire.

Telo emlekeztetobe van irva, hogy mikor (datum/kilometer) kell menni a kovetkezo olajcserere. Az olajcsere utan en mindig kinyitom a motortetot es megnezem, hogy nem szurtak-e el valamit. Sajnos elsokezbol van tapasztalat, hogy neha a kupakot elfelejtik vissza tenni, a blokkra folyik az olaj, kesobb te meg elajulsz hogy mitol fustol a kocsi, mert csak akkor kezd fustolni amikor mar eljottel a szervizbol es felmelegedett a blokk...hagytak mar szerszamot is a motorterben. Plusz mindig mosott allapotban viszem a kocsit olajcserere, mert barmennyire probalnak vigyazni a szerelok, mindig hozzaernek es ha a kocsi poros/koszos, a ruhajukkal csak beledorzsolik a retket a festekbe. Ja, es en mindig megnezem, hgoy tegyenek muanyag vedo foliat az ulesre mielott beulnek, hogy bevigyek az aknahoz, mert az elejen nem figyeltem es sajnos tobbszor az olajos melosruhajukkal osszekentek a feher bort :(


Csakis en mosom, mas nem nyulhat hozza. Mosasnal porszivozom is es tilos enni a kocsiban. Nem hagyok lathato helyen szanaszet semmit a kocsiban.


2 olajcsere kozott neha ranezek az olajpakara, hidegen, egyenes talajon parkolo autonal, az olaj szinet es a szintet nezem. Nagy ritkan alanezek, hogy folyik/csepeg e valami. Van hibakod olvasom, ha felvillan a check engine lampa, akkor kiguglizom a temat es kevesebb az esely, hogy no letemre vmi hulyeseget ramsozzon a szerviz gondolvan, hogy nem ertek hozza.


Nekem nem a gyari termosztat van a kocsiban, hanem egy jobb verzio, amibol viszont van egy csere darab a csomagtartoban, ha esetleg a mostani be$zarik, akkor a szerviz ne azzal idozzon, hogy megrendeli az alkatreszt.


Bar ez nem auto apolas, de nekem a csomagtartoban van egy kis doboz, amiben van egy valtas ruha, egy meleg pulcsi, egy karton viz, valami kaja (egy csomag pisztacia vagy valami ami sokaig elall) meg csavarhuzo, kes, elemlampa es 1x hasznalatos eldobhato fenykepezogep (ha esetleg a telo eppen lemerul). Ez csak azert, mert akarhol jarok es neadjist' lerobbanok es nem tudok segitseget hivni, ne legyek tehetetlen.

Ja meg van porral oltom is, amiota egyszer lattam az autopalya szelen egy autot ami epp kezdett langolni a motorteto alatt. Akkor nem tudtam segiteni, mostmar tudnek ;) Plusz a sajatomat sem szeretnem ha kiegne...


Illatosito fenyofakat nem szeretem, parfummel szoktam neha befujni picit az ules mogott a szonyeget takaritas utan.


Ja, a csomagtartoban van egy spricka flakon amiben ilyen kocsiapolo wax folyadek van meg van egy puha rongy, ugyanis barhol vagyok, ha a madar ra$zarik, azt azonnal letorlom!


Plusz van meg ilyen ablaklehuzom, mert a reggeli parasodast, vagy eso utan, szeretem az osszes uveget lehuzni.

2017. júl. 20. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Jó gumi jó fek. Olaj 10 ezrenkent belevaló olaj, én viszem szerelő mellett állok markaszervizben is. Fekfolyadek 2 évente 3 évente szervó folyadékok 60 ezrenkent valto olaj csere. Télen néha az alját is lemosom, a garázsban szellőzés van ne rohadjon a pártol. Kívül magasnyomású mosás otthon aktív habbal vagy kézi mosoba viszem. Ennyi ami kell a többi felesleges, úgyis eloregszik.
2017. júl. 20. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!