Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW e46 325i-be milyen benzint...

BMW e46 325i-be milyen benzint javasoltok? 95 vagy super 100? Egyáltalán mehet super 100-as bele, vagy mi az előírt?

Figyelt kérdés

2017. szept. 29. 00:25
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
10:1 feletti kompressziójú motorról lévén szó, a 95-ös finoman szólva éppen megüti az "elégséges" mércét. Forró nyári napokon a motorvezérlés kénytelen a gyújtást jó későre állítani hogy ne csörögjön a motor folyamatosan terhelés alatt. Ez teljesítményveszteséggel jár, mert nem az ideális időpontban gyullad meg a benzin-levegő keverék. hanem később. Na most a magasabb oktánszámú benzinnel ez a jelenség vagy fel sem lép, vagy jóval csekélyebb mértékben. Döntse el mindenki hogy melyiket választja.
2017. szept. 29. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
Ha a nem megfelelő égés miatt bekopog a motor, akkor a gyújtást nem későbbre hanem korábbra állítja az elektronika... :D
2017. szept. 29. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

E46 szerviz utasítás: "M52 TU and M54 engines are designed to operate best with fuel octane of at least 91 anti-knock index (AKI). The adaptive engine management system, however, will allow use of fuel rated 87 AKI."

A 91-es AKI oktán az kb. a 95-ösnek felel meg. Na jó, ha a 95-ös koppra tudja a szabányt, az csak 90 AKI, de fölé szoktak kicsit lőni. Tudtommal csak az M-es motorok igénylik a 98-ast, hogy leadják a maximális teljesítményüket.

Ettől függetlenül valóban jobb a prémium üzemanyag, de gyakorlati előnye elég kevés van, nem annyi, ami indokolná a felárat. Arra viszont figyelek, hogy csak nagy forgalmú és neves kúton tankoljak, hogy mindig friss és rendesen adalékolt benzin kerüljön az autóba.

2017. szept. 29. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

"Ha a nem megfelelő égés miatt bekopog a motor, akkor a gyújtást nem későbbre hanem korábbra állítja az elektronika"


Ejha. Fura elmélet. Bizonyíték?

2017. okt. 1. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

"Ejha. Fura elmélet. Bizonyíték?"


Mi ebben a fura? Ha kopogásos égés van a szükségesnél alacsonyabb kompressziótűrésű üzemanyag miatt, akkor az öngyulladás hamarabb következik be, mint a szikragyújtás. Egy hamarabb bekövetkező gyulladást hogy kompenzálsz ki egy későbbi szikrával? Úgy mégis? :D


Ha van kopogásérzékelő és szoftveresen tudsz változtatni az előgyújtáson, akkor a szoftver növeli az előgyújtást ( FHP-hoz képest magasabbra állítja az előgyújtás szögét) amitől az szintén hamarabb következik be, nem pedig később.


Extrém méretű "bekopogásnál" pont ezért hajlik a hajtórúd, mivel az öngyulladás még a felső holtpont előtt jóval korábban bekövetkezik, mint kellene.

2017. okt. 1. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
No akkor ezt nem jól tudja Mr. Mclane. A kopogásos égésnél IS a szikra indítja az égést, csak a "forró hangulat" miatt szinte egyszerre indul a buli az égéstér egy másik pontján is. Ha korábbra tesszük a gyújtást azzal duplán teszünk rosszat, mert egyrészt az ideálisnál hamarabb meggyújtott keverék jobban fűti az égésteret, tehát a kopogási hajlam tovább nő. Másrészt önmagában sem hasznos, vagyis teljesítményvesztéssel jár, mert a motor kvázi saját magát fékezi.
2017. okt. 2. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Szerintem ezt a kopogásos égési vitát gyorsan zárjuk le:


https://www.youtube.com/watch?v=Uv_ij7fOGuI

2017. okt. 2. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!