Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a 2 nappali menetfény...

Ha a 2 nappali menetfény között nincs meg az előírt 60 cm, milyen problémát kockáztatok?

Figyelt kérdés

Sajnos a lökös kialakítása olyan hogy a menetfényt nem tudom felhelyezni pontosan az előírtak szerint csak úgy ha a 2 széle 60 cm-nél közelebb van egymáshoz. A rendszam tábla 2 szélével egy vonalban van és a tábla ugye 55 centi körül van.

Ezt ugye tudja a rendőr is és így talán ez elég szembetűnő.

Gondoltam hogy kivágok a lökhárítóban egy lámpa menetfény méretű helyet a szabályos elhelyezés érdekében de csak nem vágdosnám ha nem annyira nagy gond az a 10 centi.

Köszi a tanácsokat!


2017. okt. 18. 02:26
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
24%

Arra az autóra amin nincs gyárilag, arra minek utólag felmókolni? Se jobb, se menőbb, se gazdaságosabb se semmi nem lesz tőle. Max egy új kötöszködnivaló a műszakin. Semmi ėrtelme. Max akkor, ha jól, igėnyesen meg van csinálva, papírozva stb stb.

De ha kiglexeled a lököst, beleteszel kėt bringás elemlámpát azėr az a szutxok kategóris.

2017. okt. 18. 05:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
81%
Közúti ellenőrzésen figyelmeztethetnek/birságolhatnak érte, ill. műszaki vizsgán megbukhat.
2017. okt. 18. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
0%
Senki nem fog vele foglalkozni.
2017. okt. 18. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
9%

Én rengeteg nappali menetfényt szerelek be autókba és mindig kérdezik, hogy a saját autómban miért nincs?! Én búcsús megoldásnak tartom, se nem szép, se nem praktikus és most nagyon sokat fel fogják kapni a fejüket, lehet lepontozni, de akkor is leírom a véleményem!


Az összes, utólagosan beszerelt nappali menetfényes autót MEGBÜNTETNÉM és levenném a rendszámát! Egyrészt nem felel meg a szabványnak: a kínai "E" beütött jelölés ellenére ha fényerősséget bevizsgálnák, megbukna az összes DRL lámpa. Másrészt olyan helyekre vannak felszerelve, ami törvénybe ütközik, nem felel meg az előírásoknak.

Sokan nincsenek is tisztában a használhatóságukkal sem: nappal, lakott területen belül használható a DRL menetfény, míg településen kívül NAPPAL is(!) kötelező a tompított fényszóró használata, ergo ekkor a menetfénynek ki kell kapcsolnia. Ha DRL lámpával közlekedsz országúton,akkor a hátsó helyzetjelződ sem ég, így hátul nem világít semmi az autón: sok gyökér még este is ezzel közlekedik, ami elég veszélyes.


A DRL lámpa NEM helyettesíti a tompított fényszóró használatát településen kívül, csupán tájékoztató fényként szolgál olyan esetekben, ahol nem kötelező a tompított fényszóró használata (településen belül jó látási viszonyok között!).

2017. okt. 18. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
78%

Oké, hogy bosszant a dolog, de hülyeséget azért ne írj!


"(8)283 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

2017. okt. 18. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
72%

Az előző népművészeti cserépedénynek:


"Az összes, utólagosan beszerelt nappali menetfényes autót MEGBÜNTETNÉM és levenném a rendszámát!"


Szerencsére a törvényeket nem ilyen idegbetegek írják.

Az utólagosan beszerelt menetfény is teljesen szabályos. Jobb helyeken adják mellé a műbizonylatot, és a NKH állásfoglalásának másolatát a konkrét típusra vonatkozóan. Már két műszakin mentem át utólagosan beszerelt menetfénnyel.


Nézzük mit böfög fel magából fogalmatlan barátunk:


"Egyrészt nem felel meg a szabványnak: a kínai "E" beütött jelölés ellenére ha fényerősséget bevizsgálnák megbukna az összes DRL lámpa. Másrészt olyan helyekre vannak felszerelve, ami törvénybe ütközik, nem felel meg az előírásoknak."

Megvizsgálták, nem bukott meg. Az meg nem jelent semmit, hogy az összes nagy nevű európai márkanév is Kínában gyártat mindent. Tényként kijelenteni azt, hogy az összes szabálytalan helyekre van felszerelve, szintén merész. Gyere el, szeretettel várkal, mérd le az utólagos menetfényem távolságát a talajtól, egymástól jármű szélétől, és ha a törvényes kereken belül van, feldugom a seggedbe a mérőszalagodat.


"Sokan nincsenek is tisztában a használhatóságukkal sem: nappal, lakott területen belül használható a DRL menetfény, míg településen kívül NAPPAL is(!) kötelező a tompított fényszóró használata, ergo ekkor a menetfénynek ki kell kapcsolnia. "


Barátocskám, ezt csak te tudod így, a jogszabály szerint a nappali menetfény lakott területen kívül is használható a tompított fényszóró helyett nappal és jó látási viszonyok között.



"Ha DRL lámpával közlekedsz országúton,akkor a hátsó helyzetjelződ sem ég, így hátul nem világít semmi az autón: sok gyökér még este is ezzel közlekedik, ami elég veszélyes. "


Nem is kell nappal világítania a hátsó helyzetjelzőnek,

nincs miről beszélni. A jogszabály egyértelműen fogalmaz. A fényszórók felkapcsolásakor a nappali menetfénynek le kell kapcsolódnia. Helyzetjelzőről nincs szó, azzal mehet együtt.


Van még a tarsolyodban valami, úgy szeretnénk még tanulni tőled... ?

2017. okt. 18. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

"Ha DRL lámpával közlekedsz országúton,akkor a hátsó helyzetjelződ sem ég, így hátul nem világít semmi az autón: sok gyökér még este is ezzel közlekedik, ami elég veszélyes. "


Ez önmagában igaz.

A családban az egyik kocsiban PRL működik DRL-ként 45%-os PWM-el és aktivált hátsó helyzetjelzővel. MK5-ös Jettánál be lehet így állítani az elektronikát és még szabályos is, skoandinávoknál pl. köteleő.

A másik kocsinál dedikált DRL működik és utólag aktiváltam hozzá a hátsó helyzetjelzőt is, mellék következményként a rendszámtábla világítás is aktív. Octavia A5 fl esetén VCDS és VCP szükséges hozzá.


Így mindkét kocsinak mindig világít a hátsó helyzetjelzője és elöl is mindig világít az, aminek kell. Szerintem így biztonságos.


Házi feladat, annak aki nem érti: DRL, PRL, PWM, VCDS, VCP rövidítéseknek utána nézni.


Ha más is szeretné az enyémhez hasonló beállításokat elvégezni, szívesen megírom, hogy hogyan kell.

2017. okt. 18. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
42%

#5!


7. fejezet - Gépjárművek világító berendezéseire vonatkozó fontosabb jogszabályok és előírások

Tartalom


7.1. A gépjármű fényforrások és világító berendezések szabványos jelölései


A fényszórók és a hozzájuk tartozó fényforrások biztonságtechnikailag releváns gépjárműtartozéknak tekintendők, vagyis a gépjármű forgalomba állása előtt hivatalos jóváhagyást igényelnek, és az eredeti konstrukció szabályoknak ellentmondó átalakítása vagy manipulálása nem megengedett.


Lécci Te se írjál hülyeségeket!


A boltokban kapható lámpák esetleges CE jelülése annyit jelent mindössze, hogy megfelel az EU-s előírásoknak.


Ettől még TILOS felszerelni, hiszen semmiféle jármű törzskönyvében nem szerepelnek, mint az adott járműtípusra engedélyezett világítótest.


ZÖLD/piros/kék helyzetjelző lámpát is árulnak.

Fel szabad szerelni?

2017. okt. 18. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
75%

Hű de nagy a katyvasz a fejekben.


A 7.1-es pont nem zárja ki az utólagos beépítést, mindaddig, míg szabályszerű.


DRL-hez pedig valóban nem elég a CE jelölés, sőt, azzal még felszerelni sem szabad. A felszereléshez minimum az E jel szükséges, de így még csak helyzetjelző lehet. DRL akkor lesz belőle, ha az arra vonatkozó jelölésekkel is rendelkezik (pl. RL00) valós tanusítvánnyal a háttérben és szabályosan szreelik fel, illetve szabályosan aktiválódik/ deaktiválódik..

2017. okt. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
17%

Tudtam, hogy nagy sikere lesz a hozzászólásnak, mert az összes sufnituning DRL búcsúsautósnak nem fog tetszeni a hozzászólás!


5: "(8)283 Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."


Szerinted mikor alkották meg ezt a KRESSZ szabályt? 1975-ös többszörösen módosított szabályozás, de alapjaiban nem változott ezt a téma. 1975-ben hol volt DRL lámpa?

Menetfénynek nevezik a mezőgazdasági szerelvények világító szélesség és helyzetjelző lámpáit, amivel nem lát az ember, de jelzi a helyzetét.


5: "Megvizsgálták, nem bukott meg." - Nem vizsgált senki semmit. Kínában minőségellenőrzés sincs, nem hogy szabványok szerinti tervezés... ne nevettes! A ma jelenleg forgalomban kapható 4000-12000 Ft-os DRL szettek klasszikus E és RL jelölésekkel kivétel nélkül mind hamisítványok és Kínából érkeznek. Régóta foglalkozom ezzel, úgyhogy ebbe a vitába ne szálljunk most bele!


6: "Nem is kell nappal világítania a hátsó helyzetjelzőnek, nincs miről beszélni." - Azért ezt gondold át mégegyszer! Nappal lakott területen kivül KÖTELEZŐ a helyzetjelző HÁTUL is! Amiben gyárilag így lett kialakítva a DRL lámpa, azok tökre nem szabályosak, de mivel a gyárak így adták ki, nem lehet mi tenni velük.


7: Én csak az UTÓLAG beépített DRL nappali menetfény szettre értettem a hozzászólásomat.

2017. okt. 18. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!