Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pályamotorozás mennyire...

Pályamotorozás mennyire veszélyes, és költséges?

Figyelt kérdés

Persze a profik elcsúsznak 300 km/h-val, és semmi bajuk nem lesz. Egy kezdő ilyennél jó eséllyel súlyos sérüléseket szenvedne? A megfelelő eséstechnikákat hogyan lehet megtanulni, és mennyi idő? Tudom, hogy vannak vezetéstechnikai tréningek, arra lennék kíváncsi, hogy mennyire kell elmenni, és mennyi az időtartamuk?


Az olyanokkal, mint motor mortizáció, fenntartási költség, ruházat ára, pálya ára, ilyenekkel tisztában vagyok. De mondjuk ha egy kezdő kimegy pályára, és esik-kel, akkor nem kopik szét extrém alacsony idő alatt a ruha, és a motor idomjai, amiknek horror árai vannak?

Mondjuk vesz valaki 200 ezerért egyrészes bőrruhát, kétszer motorozik, elesik 20-szor 200 km/h feletti tempóban, és szét is kopott a ruházat, akkor az úgy elég drága lenne...


2017. nov. 4. 16:54
 1/6 anonim ***** válasza:

"Mondjuk vesz valaki 200 ezerért egyrészes bőrruhát, kétszer motorozik, elesik 20-szor 200 km/h feletti tempóban, és szét is kopott a ruházat, akkor az úgy elég drága lenne."


Vannak fizikai törvények, amelyek alól a motorosok védőöltözete sem tud kivétel lenni, egyetlen eséssel is leamortizálódhat nullára, s ha azzal a motoros életét megvédte, csak csúszott, nem ütközött, már ellátta a feladatát. 200 fölötti tempónál meg nem "esik-kell, semmi gond", ha a motoros nem sérül súlyosan minden heppy, a motor , a ruha állapota sokadlagos kérdés.

2017. nov. 4. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Pár km-re tőlünk van egy versenypálya, nem ritka a haláleset sem. Volt már olyan, hogy a szalagkorlát levágta a motoros fejét.
2017. nov. 4. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Versenypályán szalagkorlát? Az oszt' igen.

Ha az ember száguldozni akar, akkor a pálya milliószor biztonságosabb, mint a közút. Azonnal mentős segítség, bukótér, 10-15m széles út, bukótér stb.

Aki esik kel a pályán az ne motorozzon. Én is járok pályázni, elég sokat, de még egyszer sem buktam. Pedig én utcai motorral mentem, nem slick gumival meg hasonlók. Persze bukás szinte biztos, hogy lesz (mivel pályán az ember a határait feszegeti), de ha kicsit is tud motorozni, akkor azért nem túl gyakran. Vezetéstechnikai tréningnek semmi értelme sincs. Az arra tanít meg, hogyan forgolódj a városban. Sőt, sokszor pont ellenkezőjét kell csinálni pályán, mint amit az oktatáson mondanak. Pl nekem mondtak olyat, hogy a láb legyen a féken mindig. Aztán amikor kanyarban lapon fordulva 2X majdnem befordult a lábfejem, le is szoktam erről.

A motoron az idomok meg pályaidomok. Közel sem kerülnek annyiba, mint a gyári. Ebay-en megveszel egy komplett szettet pl 20ezerért. Persze ezen se festés se semmi, de hát nem is kell.

2017. nov. 4. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Buf ***** válasza:
Amennyiben egy garnitúra 17-es slick-et drágának találsz, próbáld ki a robogót az olcsóbb, az eséstechnikát is meg fogod tudni tanulni. Legfőképpen nem kell kétszázzal seggen csúszni ahhoz hogy tudjad, hogy a gumifal igazából nem is puha.
2017. nov. 4. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen az értelmes válaszokat!

Sok sportot kipróbáltam, vagy utána kérdeztem, és legtöbbször a kezdő hozzá nem értő kérdéseimet, széttrollkodták/nem érkezett válasz. Szóval ez nekem pozitív csalódás.


3.: "Aki esik kel a pályán az ne motorozzon. Én is járok pályázni, elég sokat, de még egyszer sem buktam."

Ezzel azért vitatkoznék, szerintem a motorozási tudás, és az esések száma között nincs összefüggés, ez inkább óvatosság szerintem. Például én amikor elmentem jégkorizni, az 50x20 méteres pályán körönként 4-5-ször is elestem. Mindenki kiröhögött, gúnyosan lestek, aztán nap végére már az átlagosnál jobban mentem :) 4-edik vagy 5-ödik alkalommal már magamtól tudtam az alaptrükköket + felugrás és megfordulás (180°). Persze lehet fokozatosan is lassan közelíteni a határokat, de annak az a hátránya, hogy nagyjából tudni fogod hol vannak a határok, és nem mered átlépni, vagy ha igen akkor is félve/gátolva van az ember.

Nem kioktatni szeretnélek, és okoskodni, lehet a motorral ez másképp van.

20 ezer forint egyébként egy komplett idomszett?? Az nagyon olcsó!


"Amennyiben egy garnitúra 17-es slick-et drágának találsz, próbáld ki a robogót az olcsóbb, az eséstechnikát is meg fogod tudni tanulni. Legfőképpen nem kell kétszázzal seggen csúszni ahhoz hogy tudjad, hogy a gumifal igazából nem is puha."

Nem találom drágának, sőt a 10 vagy 20 ezer forintos pályajegyet sem. Nyilván itt kapunk a pénzünkért is valamit. Drága a pályafenntartása, és a gumiknak is extrém igénybevételt kell kibírniuk.


Egyébként robogózással szeretném kezdeni. Főleg a pénzmegtakarítás miatt. Csak azért tettem fel a kérdést, hogy valamennyire tisztába legyek korlátokkal. Bőrruhában 50 cm3 robogóval azért már lehet esni-kelni, nemde? :D Megvennék amúgy arra is minden védőfelszerelést. Gondolom emiatt is körberöhögnének, na de ez kit érdekel, ha technikailag rengeteget fejlődnék? Pályáznék vele. Bicajozás miatt tudom, hogy már mindössze 40 km/h sebességgel is maradandó hegeket lehet szerezni. Csak a kérdés, hogy vannak-e olyan pályák, ahol kilehet használni egy robogót (Tolna megyei vagyok egyébként)? Annak egyébként semmi értelme nem lenne, ha egy pályán 100 km/h-al is simán belehet venni a legnehezebb kanyart, a robogó meg tud 60 km/h-t. Inkább gokart pályán lenne az igazi, nem? Egyébként a robogóra mennyibe kerül egy teljes idomszett? Gondolom ha a nagy motorra 20 ezer, akkor robogóra max. 5 ezer.

2017. nov. 4. 23:36
 6/6 anonim ***** válasza:

3. vagyok

Próbáld ki a Kakucs-ringet. Kicsi pálya, de elég technikás. Én is voltam ott kisebb motorral is, meg a mostanival is. Kisebb motorok/robeszok még előnyben is vannak.

2017. nov. 5. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!