Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kb mennyi pénz kell egy...

Kb mennyi pénz kell egy használt, jó állapotú 600-as sportmotorhoz?

Figyelt kérdés
Akinek ilyen van, mennyiért vetted?
2017. nov. 6. 07:19
 1/1 anonim ***** válasza:

Minél régebbi annál több :) és ha újabb akkor is kell rá zsé :)


Általában 6e km-es szerviz intervallum tartozik a gépekhez és nem csak olajat, olaj szűrőt, légszűrőt kell cserélni, elég jól leírt karbantartási táblázata van a gépeknek.

A sportmotor olyan mint egy repülőgép. Precíz műszer, amit ha elhanyagolsz akkor drasztikusan kezd romlani.

A gumit is hamarabb cseréled mint mondjuk egy túragépen mert eleve puhább keveréket használnak rajta. Ha nem vagy fakezű akkor 10-12e km-t is elfut egy hátsó, és kb 18e-t egy első abroncs. Az átlag általában 6-8e km. Egy komplett garnitúra 60e Ft ( ha akciós ) de nyugodtan kalkulálhatsz 80e-90e Ft-tal.

Lehet trükközni azzal, hogy használt abroncsokat veszel és rakosgatsz fel én sose tettem ilyet. Ráadásul ha pályázol ( nem autópályára gondolok ) akkor a gumikopás még drasztikusabb ( és a fékbetét kopás is ). Márpedig szerintem aki sportmotort vesz annak ki kellene próbálnia néhányszor a versenypályás motorozást, hogy megismerje igazán a motorja képességeit ( mondjuk ez más motorral sem rossz dolog ).

Említettem neked, hogy a kor előrehaladtával egyre több nyűg jön elő. Ráadásul minél több a km annál több mindent kell cserélni. Az, hogy a lánc esetleg elfut használattól függően 18e-40e km-t egy dolog, de ha már pl féktárcsát kell cserélni az már picit drágább mulattság. Persze vehetsz kínai tárcsákat ( ha mersz ), de egy minőségi mondjuk brembo tárcsa pár nem éppen olcsó jános kategória.

Sajnos az a baj, hogy minél újabb a gép annál kevesebb rá az esély, hogy otthon is szerelgetheted. Pl a mostani motorom fékfolyadék cseréjénél le kell futtatni az ABS egységnél egy speciális programot amely biztosítja a hibátlan működést ( tehát nem elég a hagyományos módon légteleníteni ). Föltúrtam a mindent és úgy néz ki egyelőre ilyen cucc csak a márkaszervizeknek van a világban. Tehát pár egy szimpla fékfolyadék cseréért is a márkaszervizbe kell mennem.

Ismerve a magyar használtmotor piacot véleményem szerint sport motort venni 5évnél idősebben már erősen rizikós. Egyszerűen elhanyagolják a gépeket és nem is vannak tudatában, hogy pl mennyire leharcolt pl a futómű. Aki megveszi és nincs referenciája nem is jön rá, hogy igazából egy lelakott tyúkólt vett. Ismerősi körömben van olyan akinek még légolajos gixere van, patika állapotban, de olyan is van akinek az újabb évjáratú gépnél a szervizelés az olajcserében kimerül - 2,5 évente, ha addig nem vesz másik gépet.


Fentiek alapján nehéz összeget mondani. Ugyanazt a szabályt kell alkalmazni amint az autóknál: az átírás, vételár kifizetés után még legyen néhány százezer forintod, hogy fedezni tudjad a felmerülő költségeket.

2017. nov. 6. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!