Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honnan tudható, hogy hengerfej...

Honnan tudható, hogy hengerfejes egy motor?

Figyelt kérdés
Van-e "kritikus" tünete?

2017. nov. 20. 10:51
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Eszi az olajat.

Kék kipufogófüst.

Gyenge, alig gyorsul.

Sokat fogyaszt.

Nem szép a hangja.

2017. nov. 20. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Többféle tünete is lehet.

- fogy a víz belőle

- fölforr a víz

- túlnyomás alakul ki a rendszerben

- víz kerül az olajba

- olaj kerül a vízbe

Most hirtelen ezek jutottak eszembe.

2017. nov. 20. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

-A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél), és főleg meleg újraindításnál gőzöl (Ok: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon. Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort , a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. Előfordulhat ilyenkor hogy az indító motor indítás közben "megtorpan" vagy meg is áll!)

-A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger (Ok: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent)

-Gyakori gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél (Ok: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is , hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi)

-Gyakori hűtőfolyadék forrás (Ok: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma)

-Nagy nyomás a hűtőrendszerben (kipufogógáz-szag a kiegyenlítő tartályból) (Ok: ebben az esetben a motor égésterében lévő nyomás szintén pl. repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a hűtőrendszerbe. Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért , hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben . Vigyázat !! Ilyenkor már kb. 100 Celsius foknál már forrhat a hűtőfolyadék !!!)

-„Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el). (Ok: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le pl. az olajbetöltő nyílás sapkáján)

Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán) (Ok: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a "motorolaj" szint is megemelkedik)

-Teljesítményvesztés (gyenge motor)

2017. nov. 20. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
2017. nov. 20. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
0%
Mi ez az általános "hengerfej" para? Azért olyan könnyen nem lesz hengerfejes egy motor.
2017. nov. 20. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#5: Nagyon könnyen hengerfejes lesz az autó, észre sem fogod venni. Ha nem alattad, akkor az előző ecsetfejű hülyegyerek széthajtotta.

Csak pörgesd a motort hidegen, adj jó kövér gázt és meglátod át fog égni a hengerfejtömítésed!

2017. nov. 20. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
A régi Wartburgoknál ehhez elég volt ránézni a km órára. Ha legalább ezer km-t mentél a legutolsó hengerfejtömítés csere óta, akkor biztos lehettél benne, hogy megint az következik. :-))
2017. nov. 21. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Baromi nagy fehér füstöt okád, rosszabb esetben el sem indul, ha mégis, nagyon nehezen gyorsul.
2017. nov. 21. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!