Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós autónak milyen hátránya...

Turbós autónak milyen hátrányai lehetnek? Hallottam pár csúnya történetet elromló turbóról, drága javításról. Főleg olyanok válaszát várom, akinek már sok tapasztalata van e téren.

Figyelt kérdés

2017. dec. 6. 00:15
1 2
 1/13 crudy ***** válasza:
Olyan hátrányai lehetnek h van egy alkatrész ami nagyon drága és el tud romlani. De ezt te is tudod. Pontosan mi is a kérdés?
2017. dec. 6. 01:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
15%
Utáltam. Akadozott, eldugult, meghalt, felújítottuk, aztán azt mondtam, hogy akkor ne legyen. Hiába volt karbantartva és nem munkás autó. Ford tranzit és vw passat.
2017. dec. 6. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Forgó alkatrész, ugyanolyan, mint egy kuplung pl. Egy életciklus alatt max egyszer kell hozzányúlni. Persze, akkor nem Suzuki kerékanyában mérik az árát... De egyáltalán nem irreális a technikához képest ami benne van. Ha normálisan van használva nincs vele gond. A menettulajdonságok meg össze sem hasonlíthatóak egy szívóval, nem kérdés, hogy inkább turbó, mint szívó. Több turbós gép volt/van a kezem alatt, hidegen nincs hajtva és minimálisan van visszahűtve és soha semmi gondja nem volt egyiknek sem
2017. dec. 6. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 D. Brasco ***** válasza:
Ami elromolhat az el is romlik!nincs ebben semmi különös.........az meg hogy drága a javítás........hát az meg ilyen!Főleg egy ilyen precizios szerkezetnel!
2017. dec. 6. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Nincs hátránya. Oké, nem olcsó, ha bedöglik, de simán ki lehet fizetni (atlag autó 150-200 ezer forint a felújítás). Ha azt nézed, hogy a turbó másfélszeresére vagy akár kétszeresére is tudja növelni a motor erejét minimális fogyasztásnövekedés mellett, akkor én azt mondom, hogy nagyon okos találmány, és nagyon megéri. A jelenlegi autómon is két turbó van, komplikált turbódízel, de nem félek tőle, sőt, nagyon szeretem.
2017. dec. 6. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Tudni kell használni az autót és akkor kb 15évente fel kell újítani 80-200e körüli áron.
2017. dec. 6. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Tegnap néztük végig az ablakból ahogy a kis kínai alatt elfüstöl az Audi Allroad Quattro. Mert az egy dolog hogy a turbó tönkre megy, de vele együtt ment a motor is, mert ha elkezdi enni a saját olaját (dízel), akkor már nem lehet leállítani, főleg automata váltóval nem.
2017. dec. 6. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Ami hátránya:

-sokkal több üzemanyagot tudsz vele megetetni, mint egy hasonló hengerűrtartalmú szívóval

- a turbót fel kell újítani 250-400 000km-enként ( egy két elqrt modellnél gyakrabban)


Előnye:

-dinamikusabb

kevesebbet fogyaszt, mint egy azonos teljesítményű szívó

-mosolyt csal az arcodra :D

2017. dec. 6. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Fontos, hogy hogyan használták. Újan nem nagyon lehet vele bajod, de ha használtan veszed, akkor könnyen előfordulhat, hogy az előző tulajnak fogalma nem volt, hogy hogyan kell turbós autót vezetni. Ha hidegen nem nyomod neki, és megállás előtt járatod valameddig a motort, akkor sok baja nem lehet.


A VW TSI-knél szokott kokszosodási probléma lenni, de normális használattal kiküszöbölhető az is. Piri néni vezetési stílusával 80 ezer km után szét kell kapni a motort kipucolni, mert 2 ezernél elváltotta, mert minek forgassa tovább, ott is húz már. Nyugodtan meg lehet hajtani, lehet 5 ezerig pörgetni, ha megfelelő gyakorisággal csinálod, akkor meg is hálálja a motor.

2017. dec. 7. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
9: Elég blőd dolog az amit írsz. A kokszosodás nem Piri néni-függő dolog, hanem jellemző a közvetlen befecskendezéses motorok bizonyos típusaira. Ha nincs benzin ami lemossa a szutykot akkor a koksz megjelenik előbb utóbb. El lehet odázni a dolgot de kiküszöbölni nem. Persze nem mindegy hogy 50000 vagy 200000 km-enként kell kisalakolni a hengerfejet. Jó megoldás az ha kettős befecskendezést alkalmaznak. Hidegindításkor megy a szívócsőbefecskendezés, utána meg a közvetlen.
2017. dec. 7. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!