Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplunggal lehet gurulni hogy...

Kuplunggal lehet gurulni hogy ha csúsztatom vagy rosszat tesz neki?

Figyelt kérdés

Pl dugóba vagyok és csak nagyon lassan akarok gurulni az előttem levő után. 2-4km/h-val.


Berakom egyesbe és fogáspont után ahol lehet csúsztatni a kuplungot ott megtartom a közepén és akkor megy 2-4km/h-val, ha tovább emelném akkor már gyorsabb lennék azért tartom pont ott.


Vagy


Ugyan ez a szitu berakom egyesbe gáz nélkül indulok csak kuplungot használok mint az előzőnél, de most teljesen felengedem a lábam a kuplungról, jobb lábammal enyhén a fékre lépek, hogy 4km/h alatt maradjak. Ha nem nyomnám a féket akkor többel mennék es az rossz.


Ez azért jó hogy ne kelljen kibe váltogatnom, megállni meg ujra indulni ha kb. 10km/h-s indulásnál (normál indulással). De ha csak 4km/h-val megyek akkor nem kell megállnom mert halad a sor.


Kérdés melyik megoldást használjam?



2018. jan. 16. 13:00
 1/9 anonim ***** válasza:

Jót semmi nem tesz neki hiszen mindennek van egy normális kopása. Máshogy nem is tudnál menni ilyen alacsony sebességgel.


Nem most volt, hogy jogsit megcsináltam, de emlékeim szerint a rutin pályán csak kuplunggal mentem, mehettem (egy diesel fiesta).

Gázra csak akkor léphettem mikor a gyorsulás utáni hirtelen fékezés volt a feladat.

Szóval a kuplung is totyogás természetes :)

2018. jan. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Kuplungos*
2018. jan. 16. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Teljesen természetes.

Az egyes fokozat áttétje végett nem arra van ,hogy haladjunk vele ,elindulás "lendület és kettes" ,és ennyi.

A motorfék révén kényelmetlen is,a kuplung csúsztatva kocogás teljesen élhető.

Kopik, de ez a feladata ,volt ilyen teszt már ,egy átlagos 150 nm csúcsnyomatékú autó ,alapjárati 40-70 nm nyomatékkal 35 perc dugó ,araszolással 10 darab visszaváltás (szal pl 5-ből 4-be vissza) kuplungcsúsztatással ,vagy 1 darab 7 fokos lejtőn való elindulást jelent.

Tehát nem olyan ,hogy 10 alkalom dugóban csúsztatás után újat kell venned... ,normál használat része.

2018. jan. 16. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Jo akkor oke koszi, jogsim nincs de autot vezetek de nem kozuton, es tolatni kellet es levolt fagyva a kocsi meg nem láttam ki belőle és nyitot ajtóval mondta hogy merre kormányozzak és az ő sebességével kellet haladjak es igy kuplungoztam néha kicsit bele nyulkáltam a fékbe
2018. jan. 16. 14:09
 5/9 anonim ***** válasza:
Ezt ne csináld! Várj egy kicsit amíg eltávolodik az előtted lévő és utána indulj el, majd egyesben alapjáraton kövesd felengedett kuplunggal. Persze ha nagy távolságot hagysz, akkor meg bepofátlankodnak eléd. Hát jah.., ilyen ez a popszakma. Ezért előnyösebb a kisebb, gyengébb autó dugóban, az jobban tolerálja az araszolást.
2018. jan. 16. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem mondtad hogy miért...
2018. jan. 16. 19:59
 7/9 anonim ***** válasza:

Egyik megoldás se jó.


Elindulsz, majd amikor 5-tel mész kilököd üresbe és gurulsz. Jó, emelkedőn ez nem működik, ott az első verziót használd.

2018. jan. 16. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
De nem fogok öröké 5el gurulni egy vízszintes úton. Hajtásra szükség lesz
2018. jan. 16. 22:11
 9/9 anonim ***** válasza:
Azért mert jóval hamarabb fog tönkremenni a kuplung. De ha ez nem gond akkor csináld nyugodtan.
2018. jan. 17. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!