Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van az S osztályos...

Mi értelme van az S osztályos merciknél a V12 nek?

Figyelt kérdés

Mercedes-AMG S 65 és Mercedes-AMG S 63 4MATIC

A merci oldalán és videókban is azt láttam , hogy az S63(v8) jobban gyorsul mint az S65(v12) , nem is kicsivel jobban. De akkor mi értelme van az S65 nek ami jóval drágább ha a másik jobban gyorsul és még olcsóbb is.

Majdnem ugyan ezt láttam a Maybachnál is, habár ott elhanyagolhatóan de jobban gyorsul a v12 vel szerelt viszont szintén ott is ugrik akkor a 4x4. Na meg persze szintén jóval drágább is.


Szóval akkor mi értelme van? Milyen pozitívumai vannak ami miatt mégis jobb választás valakinek a V12?



2018. febr. 8. 19:47
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
82%

Ebben a kérdésben nem az értelmet kell keresni. Ez egy régóta tartó p*csméregetési verseny, ami még mindig tart.

Valamikor a II. világháború után a legtöbb európai luxusmárka nagyon jól megvolt a soros hathengeres motorokkal. Ki lehetett belőlük hozni 3 literes hengerűrtartalmat és 100 lóerő fölötti teljesítményt, finoman jártak, elfértek a motortérben - jók voltak mindenre, amire kellett. Jó, persze létezett BMW 501 a V8-as OHV-motorral, de az nem lett eget rengető sikersztori.

Aztán az '50-es és '60-as évek fordulóján a Mercedes-Benz és a Rolls-Royce nagyjából egyszerre jött rá, hogy a nagy lóvé az Atlanti-óceán túloldalán van, ott meg V8-nál kisebb motort nem tudnak értelmezni. El is készült a V8-as Silver Cloud II és a szintén V8-as 600 (W100). Onnantól meg ez lett a luxusautók szabványos kivitele Európában: böhöm nagy V8-as motor, valahol 5-6,5 l közötti hengerűrtartalommal. Az már elég mindenre, a Mercedes-Benz W126 még a bőségesen elegendő 250 km/h-s tempót is megfutotta vele. Valahogy nem is vágyott senki a hengerszám további szaporítására - leszámítva a Jaguart, de szerintem ők is megbánták a V12-es E-Type-ot, XJ-t és XJS-t.

Azonban a luxusmárkák közé a '70-es évek során igyekvő BMW-nek ki kellett találnia valamit, ami miatt a '80-as évekre tényleg egy lapon emlegetik a Mercedesszel. Ezért aztán 1986-ban sikeresen rárúgták az ajtót mindenkire a V12-es 750i E32-vel. Több henger volt benne, mint az aktuális Mercedes S-ben (W126), gyorsabban ment - már harminc éve is csak így lehetett villantani. Annyira pörögtek a témán, hogy először a sorhatos "kis" M30 motor mellett csak a bazi nagy M70-es V12-ket gyártották, a normális méretű, használható M60-as V8-asok később jöttek.

Na, itt szabadult el valami a luxusautók piacán, amit a mai napig látunk. Az addig a piaci folyamatokat nem nagyon figyelő Mercedesnél felszívták magukat a marketingesek és megalkották a W140 kódú "bálnát", ami feleslegesen nagy és komplikált lett, de legalább volt benne V12-es motor, hogy ne csak a BMW-nek legyen olyanja. Később aztán jött a W220 légrugóval és az MB egyik leggyengébb meghibásodási statisztikájával - de bizony kellett bele a milliónyi parasztvakító extra. Annál is inkább, mert nem csak az új 7-es érkezett V12-es motorral, hanem a '80-as évek végén a V8-cal még csak nézelődő Audi kihozta az A8-at, majd 2001-re sikeresen belepasszírozott egy 12 hengeres motort, hogy le ne maradjanak a hengerszám-szaporítási versenyben. Még úgy is belevágtak, hogy nekik a quattro-hajtás adottságai miatt nem lehetett a hagyományos, 60°-os V12-t használni, hanem négy hengersoros W12-t kellett alkotniuk. Elmebaj a javából.

El is érkeztünk tehát a kérdésed lényegéhez: miért kell V12-es motor a Mercedesnek? Azért, mert csak. Mert a többi prémiummárkának is van és akkor nekik is kell, akkor is, ha nem jobb a 12 hengeres motor, mint a kisebb V8-as. Mert ha nincs, akkor a kedves vevő megy oda, ahol megkapja a maga 12 hengerét és nem jár úgy, hogy szégyenszemre a szomszéd autójában több dugattyú kalimpál, mint az övében. Pedig láthatod jól, hogy itt, Európában már vagy 50 éve eljutottunk oda, hogy az emberi méretű V8-asok bőven elegendőek luxusautókba és vagy húsz évig ez így is volt. Csak utána elszaladt a ló és elindult egy fegyverkezési verseny a luxusautók gyártói között, ami a mai napig tart és néha érdekes eredményeket produkál (pl. V16-os BMW E32, amit tényleg nem lehet megmagyarázni).

2018. febr. 8. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
80%

De jó hogy szinte mindenki ezt látja bele, hogy mert farokméregetés.


Egy olyan autóban ahol a kényelem a fő minden szempontból, és a rezgések kiküszöbölése és kiszűrése. Ott logikus hogy egy nagyon simán járó V12 előnyben van egy V8 vagy V10 konstrukcióval szemben.

2018. febr. 8. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
Műszaki és teljesítménybéli okok biztosan nem indokolják a V12-es motort. Két oka van, hogy mégis készül V12-es motorral szerelt modell, az egyik a presztízs. A 12 több mint a 8... A másik pedig a járáskultúra. A V12 ebben utolérhetetlen, még a V8-as sem jár olyan finoman.
2018. febr. 9. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
Valójában csak a presztízs számít, mert teljesen lényegtelen, hogy mennyire finoman jár a V12-es. Mert már a 3 literes dízel is úgy el van szigetelve egy S-klassban, hogy abszolút semmilyen rezgés nem jön át.
2018. febr. 9. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

"Egy olyan autóban ahol a kényelem a fő minden szempontból, és a rezgések kiküszöbölése és kiszűrése. Ott logikus hogy egy nagyon simán járó V12 előnyben van egy V8 vagy V10 konstrukcióval szemben"

Manapság ott járunk, hogy ha kell, két kiegyensúlyozó tengely forog a motorban, nem is feltétlenül egyező irányban. A háromhengeresek botrányos rezgéseit is ki tudjuk szűrni, akkor egy V8 már nem lehet feladat.

Értem én, hogy a soros hathengeresen alapuló elrendezések, főleg a 60°-os V12 nagyszerűen kiegyensúlyozott, de manapság már ott járunk, hogy az öntvényen belül kiegyensúlyozó-tengelyek, azon kívül meg aktív motortartóbakok és több tízkilónyi hangszigetelés nyeli el a kellemetlen rezgéseket. A V8-at is ki lehet zárni.

Ahogy láttuk már korábban, V8-ból nagyjából 7 literig lehet motort építeni úgy, hogy az még luxusautóban is elég jó. Ha más nem, hát a Mercedes-Benz W108 450 SEL 6.9 ott van példának: rálépsz a gázra, felgyűri az aszfaltot, kettétépi a teret, legyorsul mindent, ami négyajtós luxusbódéval eszedbe jut. Nem elég?

Nem hát. 7 literes hengerűrtartalomból, főleg turbóval mindent meg lehet oldani (lásd csak a modern idők V8-as, 4 literes "kínai motorjait", amik tudnak annyit, mint az EU/NHTSA-motorok, de nem kell rájuk a nagyon erős luxusadót kifizetni), de ha egyszer megteheted, hogy 12 dugattyú bólogasson a szomszéd 8 dugójával szemben, akkor ki fogod fizetni az ártöbbletet. Erről szól a marketing.

2018. febr. 9. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
De amúgy meg alapból hibás a gondolatmenet, hogy minek 12 henger, ha elég a 8 is.. Mert akkor ugyanezt a gondolatmenetet folytatva az S-klass Mercit is hajthatná 3 henegres 1.5-ös turbómotor, abból is kitudnának hozni 300 lóerőt, ha nagyon akarnának.. Szóval felesleges ezt boncolgatni, addig kell örülni, amíg van még V12, ez tulajdonképpen csodának számít ahhoz képest, hogy milyen szopatás megy manapság az autógyártókkal szemben.
2018. febr. 9. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

Mondjuk a környezetvédelem szempontjából szerintem szinte mindegy hogy hány hengerből jön ki az adott teljesítmény, feltéve, hogy azonos az össz lökettérfogat és a teljesítmény.


Ezen a vonalon haladva 2 literes motorból is lehetne V8-at készíteni vagy épp 12-t is csak minek bonyolítanák feleslegesen a konstrukciót ha nem fontos.

2018. febr. 9. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 D. Brasco ***** válasza:
100%
A régi szép időkben minden lehetséges volt...ugyanis gyartottak még szeriaban is 2000-es V8-as motort pl Lamborghini urraco!Illetve a ferrarinak voltak 3000-es V12-esei stb stb
2018. febr. 9. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
Na igen, de ott amennyire tudom a fordulatszám miatt döntöttek így, mivel a kisebb dugattyúk és hajtókarok kisebb erőket hoztak létre, máshogy nem tudták volna elérni az adott fordulatszámokat.
2018. febr. 9. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
16# nem sértésnek, de S-KlassE
2018. febr. 9. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!