Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Otthon olajcsere?

Otthon olajcsere?

Figyelt kérdés

Pár percig járatom alapjáraton.

Utána leállok vele.

Kerék felemel, be alá tepsi, majd csavar ki olaj le. Utána szűrőfedél le szűrő ki. Kerrket visszaenged olaj ki, ujra fel csavar vissza. Uj szűrőt be majd a tetejit(astra gben külön van)

Jól meghuzom mindkettöt. Majd olaj feltölt


Ennyi az egész vagy kell mást is csinálni?


2008(2009ben forgalomba helyezett) g astrába milyen olaj?


Márkát nem ismerek.


2018. febr. 11. 22:02
 1/7 A jó édes ***** válasza:

Olajleeresztő tömítőgyűrűt is ildomos volna cserélni. Mielőtt berakod kend be finoman azt is friss olajjal.

Szintetikus 5W30 lesz valószínűleg a jó, de inkább nézd meg az autód kézikönyvében mi kell bele. Márka mindegy, ha nem nagyon gagyi, lehetőle szintetikus - a MOL ugyanolyan jó, mint a Castrol, Mobil1 vagy Total, ha tudja az autód által megkövetelt szabványt.

2018. febr. 11. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%

Miért járatod előtte?

Másik dolog, hogy kb vízszintesen álljon ne ferdén emelgetve

2018. febr. 12. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Pár perc járatás nem jó. Menj vele annyit hogy az olaj is át tudjon melegedni (20-30 perc) és utána engedd le az olajat. Mire felemeled meg minden addigra már nem fog megégetni az olaj. Gumikesztyűt, valami strapabírót, szerezz be és használd is, mert a bőrnek nem tesz jót a fáradt olaj. Sok idióta meg szinte meg is fürdik benne a videókban...
2018. febr. 12. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Igen, meleg legyen a motor és az olaj.
2018. febr. 12. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Majatom ***** válasza:
Én még annyit tennék hozzá, hogy "olaj feltölt" után indítsd be a motort pár másodpercre, hogy mindenhová eljusson a friss olaj, majd leállít, és akkor állítsd be az olajszintet.
2018. febr. 12. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Pár percig járatom alapjáraton.

- Nem pár percig, csapj egy nagyobb kört, hogy rendesen üzemmeleg legyen.


Utána leállok vele.

- Járó motornál nem is érdemes csinálni (bocsi ;) )

Kerék felemel, be alá tepsi, majd csavar ki olaj le.

-Annyi kiegészítéssel, hogy ha van lehetőséged, ne "keréknél" emelj. Ha van ismerős, akkor csápos emelő, vagy akna. Ha nincs, úgy emelj, hogy előtte megnézed az olajteknő - illetve a leeresztőcsavar - merre "lejt", és annak megfelelően emelksz, hogy az legyen a leg "lentebbi" pont.

Utána szűrőfedél le szűrő ki.

- Így van.

Kerrket visszaenged olaj ki, ujra fel csavar vissza.

- ??? Vissza, ki fel ??? Ha a leeresztő tepsit nem nyomja el és helyén marad, simán csak leereszted az emelőt. Ilyenkor ugyebár beáll "normál" helyzetbe az autó, kicsöpög a kis maradék is. Amíg erre vársz, addig:

Uj szűrőt be majd a tetejit(astra gben külön van)

Jól meghuzom mindkettöt.

- Majd megeemeled megint az autót (eddigre kicsöpögg az olaj) és visszatekered a leeresztőcsavart.

Majd olaj feltölt


Ennyi az egész vagy kell mást is csinálni?


Feltöltés után beindítod. Az olajlámpa nem fog azonnal elaludni, de ha 30-40 másodperc után sem alszik el, akkor gond van (alapjáraton!!). Kb. két percig járatod, leáll, vár 10 percet, olajszintet ellenőriz, korrigál.

Ha mindez megvan, kész vagy.

2018. febr. 12. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm!!!!
2018. febr. 12. 16:18

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!