Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudsz mondani olyan régi,...

Tudsz mondani olyan régi, "fapados" autót, aminek akár többször is átfordulhat az órája anélkül, hogy tönkremenne az autó?

Figyelt kérdés
Tehát puritán, olcsó, de legendásan "elpusztíthatatlannak" tartott autótípusok érdekelnének.
2018. febr. 27. 19:37
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Bérmelyik 20 évnél régebbi kisautó, amelyeknek 5 számjegyes a mutatója. Ami hirtelen így eszembe jutott, az a régi Ford Fiesta, anno volt egy havernak ilyen Fiestája, és eszméletlen, amit kibírt az a kisautó. Rengeteget mentünk vele, legalább 4x átfordult benne már a mutató, de az autó még egyben volt (viszonyítás kérdése :)) és ment. Szép idők is voltak azok :D
2018. febr. 27. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Több ilyen is van, a motorjuk, váltójuk kb örök darab, csak a karosszéria.....ott a probléma.

Ilyenek voltak a Kadett, Escort, Audi 80, Peugeot 205, 309, Golf I,II Passat, stb.....

2018. febr. 27. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Peugeot 504

Toyota Corolla E70

Volkswagen 1200, 1300

Mercedes-Benz W123

2018. febr. 27. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Csodálkozom, hogy a Swiftet még senki nem írta...
2018. febr. 27. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Hiace.
2018. febr. 27. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Mondani is tudnám,de azt nem hallod meg,így leírom:

Először is egy autó tönkremenése nem az óraátfordulástól függ.

A régebbi 100 ezernél átforduló órájú kocsiknál volt esély,hogy nem ment tönkre az autó,de az is a használat minőségétől függött.

Hallottam egy olyat,hogy (állítólag) szőke nő egy új manuális váltós kocsira azt hitte,hogy automata,berakta 1-esbe,majd nyél gázon 80-nal elment vele 20 km-t,és kampóbassó a motornak :)

Szóval ennyit a kilóméterekről,meg a tönkremenésről.

Nekem több Wartburgom volt,azok is 100 ezernél átfordultak,de kellett vigyázni rájuk.

2018. febr. 27. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A jó édes ***** válasza:

A probléma a régi autóknál a motorkopás - egy Kispolski vagy ezerkecske hiába rendelkezik akármilyen fain, igénytelen megoldásokkal (a rozsda megfelelő karbantartással nem probléma), ha a motor kb. 200.000 km után szétmegy, a henger túlméretes lesz a dugattyúhoz képest és hát már a régi járművekben is ez számított a legnagyobb költségtételnek javítások terén. Amíg ritkaságszámba ment az autó, addig lehetett találni olyan hülyét, aki sufnituningba vállalkozik a javításra, de általában gazdasági totálkár.

A szocialista kétüteműeknél ez hatványozottan jelentkező dolog - ellenben a diesel motorok alacsonyabb fordulaton is járnak és a blokk is általában keményebb anyagból van, tehát valami korai '60-as, '70-es évekbeli adagolós diesel lesz szerintem a megoldás. A már említett márkák közül a Peugeot kezdett el korán kisteher diesel motorok személygépjárművekbe ültetésével - ma kb. az összes ilyen autó Afrikában fut, de a diesel Merci is jó megoldásnak tűnik, bár annak tényleg csak a legfapadosabb zöldséges verziói voltak olcsók újonnan. Ha hazait kell mondani, akkor Csepel :)

Benzines típusokkal a probléma Európában, hogy itt mindig is a kis motorokat preferálták. Lehet, hogy Amerikából lehetne olyan autót mondani, ami ott fapados meg olcsó is volt és strapabíró is, de régi autóknál itt talán a Volvo, esetleg valami MG vagy Audi motor az, ami tényleg elmegy 1.000.000 km-t (egy Citroen Kacsának vagy VW Bogárnak erre azért nem sok esélye van, hacsak nem fanatikus bütykölő a tulaja). Mikor a '70-es évek végén betörtek a piacra a japánok, akkor változott nagyot a világ és ha lassan is, de minden gyártó eljutott arra a szintre, hogy ez nem volt többé probléma, szóval olyan 1980-1990 között húznám meg a határt, amikortól lehet olyan benzines fapados modellt kapni, ami eldöcög az óra átfordulásig (ha rendszeresen szervizelik). Ugye a szoci blokk országait (köztük minket) ez csak a rendszerváltástól érint, de mondjuk itthon a Kadett E, Swift vagy Polo II voltak az első olyan modellek, amikkel ez egy mezei tulajnál is megeshetett.

2018. febr. 27. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Mondani is tudnám,de azt nem hallod meg,így leírom:

Először is egy autó tönkremenése nem az óraátfordulástól függ.

A régebbi 100 ezernél átforduló órájú kocsiknál volt esély,hogy nem ment tönkre az autó,de az is a használat minőségétől függött.

Hallottam egy olyat,hogy (állítólag) szőke nő egy új manuális váltós kocsira azt hitte,hogy automata,berakta 1-esbe,majd nyél gázon 80-nal elment vele 20 km-t,és kampóbassó a motornak :)

Szóval ennyit a kilóméterekről,meg a tönkremenésről.

Nekem több Wartburgom volt,azok is 100 ezernél átfordultak,de kellett vigyázni rájuk.

2018. febr. 27. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Mihez képest olcsó?

Az eredeti árához képest vagy a mostani árához képest.


Csak mert egyértelműen a német uralja ezt a trónt.

W123, W201, W124 trióval, természetesen dízel változatai.


Régen nem volt olcsó de manapság egy pár éves szutyok mercihez vagy bmw-hez képest aprópénz és nem rohadsz le velük az útszélén ellentétben a mai hypermodern dízelekkel.

2018. febr. 28. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Őszintén szólva olyanokra gondolok, amiket most potom pénzért meg lehet venni.
2018. febr. 28. 18:59
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!