Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy autó cég honnan tudja...

Egy autó cég honnan tudja hogy mennyit érdemes legyártani egy bizonyos típusból?

Figyelt kérdés

Vagy csak gyártják ész nélkül ezerszámra aztán lesz vele valami?

Vagy egy 10-20 milliós kocsit is gyártanak folyamatosan, aztán vagy elkel vagy nem?

És az új autók, akiket mostanában adnak ki abból hány darabot gyártanak? Van egy kezdő széria, és ha elkel akkor gyártanak még, ha pedig nem akkor megy a süllyesztőbe az a széria? Vagy pedig a szerencsére bízzák és gyártják is ezerszámra?


2018. márc. 16. 23:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
51%
A forgalomba helyezés előtt X (pár ezer, nem tudom pontosan) számot le kell gyártaniuk, majd a kereslet és előre elkészített piackutatások alapján gyártanak többet.
2018. márc. 17. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Vagy csak gyártják ész nélkül ezerszámra aztán lesz vele valami? - Az a szocializmusban volt.

Piackutatás alapján működik a tőkés világ.

Azt gyártjuk, amihez értünk, s amire van kereslet. Ez mindenre igaz, nem csak a kocsikra.

Bele sem kezdenek a gyártásba, ha az előzetes számítások alapján nem lehet haszonnal eladni.

2018. márc. 17. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
51%
Nem tudják. Rendelésre gyártanak nagyrészt.
2018. márc. 17. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

3-as! Tehát úgy gondolod, hogy több éves tervezőmunka után (ami hatalmas összeg), elkészítik a szükséges szerszámokat, azt munkába állítják, gyártanak néhány példányt, s várják a csodát? Vagy csak 3D modelleket mutogatnak?

Nem. A tervezéshez sem látnak hozzá, ha várhatóan nem lesz sikeres a modell.

2018. márc. 17. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Természetesen nem. Viszont vannak olyan cégek ahol már a neve eladja az autót. Ilyen pl. az Audi, ahol csak rendelésre gyártanak.
2018. márc. 17. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ne beszélj zöldségeket. Nincs a világon egy gyártó sem a manufakturakon kívül ami csak rendelésre gyártanak, mivel a gyár kapacitását ki kell használni.


Az autók jelentős része (ez szegmensek ként nagyon eltérő) vevői megrendelések alapján készül de rengeteg autó készül "vevő nélkül" a kereskedő megrendelésére vagy készletre is. A készlet eladások nagyon magasak. És a készletet nem csak úgy kell értelmezni, hogy ami a kereskedő udvarán áll: amíg egy autó eljut Budapestre az több hónap. Ezért előre rendelik a jól menő modelleket bes "út közben" eladják. Így a vevő jól jár mert pl egy hónappal előbb van autója ha neki jó a konfiguráció és a kereskedő is mert megszerzi azt a vevőt aki nem akar sokat várni.

2018. márc. 17. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2018. márc. 17. 09:47
 8/11 Koplárovics Béci ***** válasza:
Piackutatásnak hívják azt a dolgot, amivel "kitalálják", hogy mennyit kell gyártani. Plusz persze sok az olyan autó, ami "legószerű", azaz legyártanak egy alapmodellt, amibe aztán lehet pakolni a pluszokat. Lásd felszereltségek és kérhető extrák.
2018. márc. 17. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Nyilván valamennyi raktárkészletet legyártanak előre egy új modell esetén. Kell a szalonokba is bemutató autó.

De azért nincs a szalonokban az adott típusból a létező összes színből, azon belül is a létező összes üléstípussal és kárpittal valamint az összes létező felszereltségi variációval rendelkező egyed. Több száz vagy több ezer autónak kéne állnia egy típusból az adott szalon udvarán. Ez kivitelezhetetlen. Nem is beszélve arról hogy lehetnek olyan extrém összeállítások, amik lehet hogy senkinek nem kellenek, az ilyen így ottmaradna a kereskedő nyakán. Míg lehet hogy valaki pont ilyen különleges összeállításra vágyik.

Szalonokban bemutató- és tesztautóknak leggyakrabban kommersz fapados vagy átlag felszereltségű, alap motoros, relatív olcsó autókat szoktak rendelni a kereskedők. Ezeket hamar pénzzé lehet tenni ha úgy van.


Most vettem új autót. Decemberben rendeltem meg. Pár napra rá igazolta vissza a gyár az összeállítást és akkor kezdték meg a gyártást. Februárban lett kész és érkezett Magyarországra a kereskedésbe. Majd forgalomba helyezték és elhozhattam.

Nem úgy ment, hogy besétáltam, hogy ez az elképzelés színben, felszereltségben és már hozták is az udvarról. Jó is lett volna. :D


Hogy mennyit kell gyártani egy adott modellből, nyilván piackutatás és a kereslet, vagyis a megrendelések határozza meg.

Egy kommersz tömegautóból, aminél pörögnek az eladások, megrendelések, sok flottakezelő, cég is tömegesen viszi (pl Opel Astra, Ford Focus, VW Golf, stb), az sem gond, ha valamennyire előre dolgoznak a gyárban, vagy előre rendel pár darabot a kereskedő, mert tudják, hogy el fogják tudni adni. De pl a Ferrarinál nem hiszem hogy millió számra állnak a csak úgy a vakvilágban megrendelés nélkül készülő autók. :)

2018. márc. 17. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

A demo és tesztautok tipikusan jól felszerelt modellek. Nem is lenne értelme fapados kocsival csábítani a potenciális vevőket...


A készletre rendelt kocsik még sosem az extremitasok, hanem a legjobban fogyó modellek. Ezt minden kereskedő tudja saját magára miből ad el sokat. A vevők meg rugalmasak. Simán rá lehet beszélni 10-bol 8 vevőt arra a kocsira és felszereltség szintre ami kéznél van. A maradék kettő meg kivárja amíg legyartjak az egyedi igényt.

2018. márc. 17. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!