Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az injektor,...

Mi a különbség az injektor, és a karburátor között? Melyik, hogyan működik? és melyik a jobb? miért?

Figyelt kérdés
2010. jún. 11. 23:32
 1/10 anonim válasza:
18%

bennevan a neveikben.


amúgy google a barátod.

2010. jún. 11. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
90%

Az injektor injektál, a karburátor karburál.

A radiátor radiál, a liberátor liberál.

A modulátor modulál, a terminátor terminál.

A moderátor moderál, a buherátor buherál.

A guberátor guberál, a mahinátor mahinál.

A szimulátor szimulál, a kommutátor kommutál.

Az emulátor emulál, az oszcillátor oszcillál.


Na de hogy a kérdésedre is válaszoljak: a karburátor a henger szívás ütemében, a beáramló levegőbe porlasztja az üzemanyagot (a Bernoulli-féle áramlási nyomásviszony törvényt kihasználva), így a henger levegő-üzemanyag keveréket szív be, amit majd a következő ütemben sűrít.

Karburátor lehet hengerenként, de lehet az összes hengerre 1db is. Hátránya, hogy hideg motornál az üzemanyag a hengerig nem teljesen párolog el, és "leragad" a szívócső falán, továbbá, hogy az üzemanyag-levegő arány nem szabályozható kellő finomsággal és precizitással. Előnye, hogy (az egyszerű kivitele) olcsó, a vezérlése egyszerű, teljesen mechanikus úton is megoldható. (Gázbowden :))

Az injektor a sűrítés ütem vége felé, közvetlenül a hengerbe fecskendezi be az üzemanyagot, amely az összesűrített, és emiatt felmelegedett levegőben gyorsan és maradéktalanul elpárolog. Előnye, hogy az üzemanyag precízen adagolható, megfelelő vezérléssel minden henger minden munkaüteméhez pontosan a kellő mennyiséget tudja beküldeni. Hátránya, hogy mindenképpen hengerenként külön-külön injektor szükséges (és még az eszköz maga is drága), valamint, hogy az előnyei kihasználásához nagy tudású vezérlést igényel, ami szintén nem olcsó. (Továbbá a vezérlésnek sok paramétert kell tudni valós időben, tehát a motort, és környékét szépen fel kell szenzorozni.)

Ha a keret engedi, mindenképpen injektorost választanék. Biztosabb indulás, hidegen sem lényegesen nagyobb fogyasztás, jobb menettulajdonságok, és általában is alacsonyabb fogyasztás jellemzi.

2010. jún. 12. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
73%

: ma 01:00


Nah erre neked annyit mondok, hogy 21 éves karburátoros manuális szivatós Daihatsu Charade benzines 900ccm es motor!


6 literes ethanol-fűtőolaj keverékkel vegyes használatba (város és pálya)


Ezt übereld nekem bármilyen benzines befecskendezős motorral ugyanezen keverékkel!!

2010. jún. 12. 01:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
73%
Ja és még hozzátenném, hogy mindezt átalakító nélkül..
2010. jún. 12. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Na..na..na

Diesel motor: közvetlenül a hengerbe fecskendez

Benzin motor: szívócsőbe fecskendez.. És ebből is 2 féle van: központi injektor.. összesen, az egész autóban 1 azaz egy befecskendező van, és hengerenkénti, azaz minden hengerhez tartozik egy, de ismétlem: nem a hengerbe.

Nem is tudna, mert a sűritési végnyomás 10 bar környékén van, a befecskendő rendszer nyomása meg 3. Úgyhogy a 3 barral nem lehet a 10-be belenyomni.

Elsőre példa: régebbi Opel Astra, másodikra újabb Opel Astra.

2010. jún. 12. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Akkor rosszul tudtam. Bocsi. Így tanul az ember. :)
2010. jún. 12. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

A karburátor a régebbi megoldás, mechanikus, ma már csak fűnyírókon, láncfűrészeken, és motorokon van.

Injektor elektronikus, kevesebb a fogyasztás, elvileg jobb.


Egyik sem rossz dolog, csak ma már az injektor sokkal elterjedtebb.

2010. jún. 12. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
köszi mindenkinek :) sokat segítettetek!
2010. jún. 13. 23:04
 9/10 anonim ***** válasza:
Nekem is.
2014. okt. 20. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Főleg az első D.
2014. okt. 20. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!