Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet megtanulni tényleg...

Hogy lehet megtanulni tényleg jól vezetni?

Figyelt kérdés

Nyilván a közlekedésben az a legfontosabb, hogy biztonságosan, baleset nélkül élvezzük az autózás előnyeit.

Ezzel teljes mértékben egyetértek, de nagyon sokszor hallom emberektől, hogy "én már x éve vezetek baleset nélkül".

Aztán mikor látom, hogy hogyan vezetnek csodálkozom, hogy tényleg nem okoztak vagy szenvedtek balesetet.

Férfiak és nők egyaránt vannak, biztosan mindenki ismeri ezt a típust, 70-nél már kapaszkodik, még 20 év után sem érzi rendesen a váltót stb.

Oké, lehet, hogy valakinek nincs hozzá érzéke.


A kérdésem, hogy hogyan lehet elkerülni, hogy ilyen vezetővé váljak? Még kezdő vagyok, ennek megfelelően vannak (nem súlyos) hibáim a rutintalanság miatt.

Amellett, hogy ismerem, és betartom a szabályokat, vezetéstechnikailag, hogy tudok fejlődni?

Hogy lehet eljutni arra a szintre, hogy centire érezzem az autót? Hogy hova tudok még beparkolni, hogy pontosan lássam, hogy adott útviszonyok között egy kanyart mekkora sebességgel lehet maximum bevenni.

Tisztában vagyok vele, hogy nem leszek egy Schumacher vagy Hamilton szintjén, hisz gyerekkoruk óta különböző járműveken gyakoroltak, és valószínű tehetségessebek is az emberek nagy részénél. De valamennyit biztosan lehet fejlődni.


Hamiltonnak például vannak olyan interjúi, amikor egy sportautóval elviszi a pályán a riportert, és olyan sebességgel tud menni, hogy mindenki sikogat mellette, ő meg csak lazán tekergeti a kormányt és látszik rajta, hogy kisujjból megy neki az egész.


Ha szükséges elmegyek külön pályára gyakorolni, tehát nem a forgalomban állnék neki különböző manőverek tanulgatásának.



2018. ápr. 18. 22:10
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Gyakorlat.

Alázat (a többi közlekedővel és a technikával, ami szintén korlátozott).

Nyugalom (idegbetegen nem lehet normálisan vezetni).

Odafigyelés.

2018. ápr. 18. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ezek kifejezetten NEM a közútra való dolgok. Közúton minden eshetöségre számítanod kell, a defenzív vezetés a lényeg. Mert ha a részeg biciklis kiborul eléd, nem ö fogja elkerülni a balesetet.


Amit ajánlok (fél-egy év múlva amikor több gyakorlatod lesz) az a vezetéstechnikai tréning. Rántópaddal kipróbálhatod milyen ha megcsúszik a kocsi. Vízfalat kerülhetsz el, féktávolságot nézhetsz baleset nélkül. Szlalom, megpördülés...


Ha ennél több érdekel, akkor a versenypályákon (Hungaroring vagy ami közel van) szokott lenni pályanap.

2018. ápr. 18. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

a kozúton ha a határokat feszegeted, előbb utóbb csatt lesz belőle.

a jó sofőr kiegyensúlyozottan, nyugodtan vezet normális tempöban, előre lát, kivédi mások balfasszságait.

2018. ápr. 19. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Helló


Első sorban különítsed el a vezetést és közlekedést.

Vezetési készségedet tudod javítani, ha elmész vezetéstechnikai képzésre. Ott nagyon sok hasznos elméletet és gyakorlatot adnak át pár óra alatt. Ezt tetőzheted, ha kimész pályanapra valamelyik versenypályára. Tippeket is adhatunk hozzá, például amikor elkezd esni az eső, nagyon vegyél vissza a tempóból, mert nyálkás, csúszós lesz az út. Erős esőzés mellett figyelj a vízre felfutásra. Kérdezted a maximális kanyarodási sebességet - ilyenre nincs szükséged, mert attól, hogy az autó be tudja venni a kanyart x sebességgel, még ne tedd. Mi van, ha a kanyar másik végén ott áll egy lovaskocsi (már volt ilyen esetem), vagy a közepén van egy nagy kátyú, stb. Mindig a biztonságos tempót válasszad, ne a lehető leggyorsabbat.

Az autót centire érezni nem fogod. Főleg a modern autókat, ahol sem az elejét sem a végét nem lehet látni. Eleinte mérned kell (keressél viszonyítási pontokat az autón, pl. ablaktörlőlapát), később ráérzel valamennyire.


Közlekedés más terület. Ott a defenzív vezetési stílust kell elsajátítanod. Agresszív nyomulás nem vezet jóra, cserében, a visszafogott, kiszámítható irányítás igen. Fontos, hogy mindenki jól lássa mit fogsz csinálni, váratlan manőverekbe ne kezdj. Másik fele a közlekedés többi résztvevőjének figyelése. Például: kereszteződésekbe nézzél mindig be (még ha zöld is a lámpa), ne indulj el a zöld jelzésre (ilyenkor is előbb nézzél be a kereszteződésbe, hátha valaki átment a piroson), párhuzamos közlekedésben mindig haladj lassabban vagy gyorsabban, mint a melletted lévő autó (hogy ne kerülj holttérbe és így ő mindig észrevesz téged), amikor elhaladsz másik autó mellett, figyeld az első kerekét, ha rád húzza a kormányt, ott veszed észre elsőként. Hasonló a helyzet, ha becsatlakozó úton várakozó autót látsz, ha a kerekét nézed hamar észreveszed, hogy elindul (kijön eléd). Parkoló busz mellett elhaladáskor nézzél be alá, láthatod az emberek lábát, ha előtte akarnak kijönni.


Nagyon sok ilyen tippet lehetne még adni.


Egyébként a legjobb az lenne, ha 1-2 évig motorral járnál. Én ott sokkal többet tanultam a biztonságos közlekedésről, mint 8 év autózás során. Mivel ki vagy téve az elemeknek és nem vesz körül 1,2 tonnás ketrec, sokkal figyelmesebb leszel a többiekre. Ebből tanulsz, utána az autóban tudod kamatoztatni. Tudom, hogy ez sokaknak nem alternatíva, de tényleg nagyon hasznos.

2018. ápr. 19. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
4-es: igen, ezt alátámaszthatom, én is robogón tanultam meg mindenre figyelni :)
2018. ápr. 19. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!