Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » BMW E36 320i szelepszár...

BMW E36 320i szelepszár szimering csere ára?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Van egy '97-es M52B20 motoros E36-om. Zabálja az olajat egyre jobban, de sehol nem folyik, illetve hidegen sem füstöl, szelepszár szimering problémára gyanakszom. Csináltatott már valaki cserét, mennyibe került? Gondolom itt az óradíj lesz sok, ha a hengerfejet le kell venni..

2018. jún. 6. 08:45
 1/9 crudy ***** válasza:
En most esek tul rajta. Meg nem kaptam vissza az autot. Egyebkent sok igen, a szimering kb 7ezer ft, az egesz buli 100 korul van. A szerelo munkadija plusz a hengerfej sikolas, nyomasproba amit nem a szerelo csinal hanem szakszerviz.
2018. jún. 6. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Sok lesz!

Elsőként mérni kell egy kompressziót, mert lehet még ott néhány pont ahol eleresztheti az olajat.

A szelepszár szimmeringet önmagában badarság cserélni, akkor már jön egy síkolás, hengerfejtömítés és a művelet területén sok apróság cseréje, mint a szelepfedél tömítés, kipufogócsonk tömítés, szívósor tömítés, néhány csavar, gyertyák...

Nyűgös meló, viszonylag hosszú a motor is a maga 6 hengerével, szóval...

2018. jún. 6. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Nem kell levenni hozzá a hengerfejet. Én anno 70 körül fizettem, de abban benne volt a vanos felújítása is, amihez viszont én vittem az anyagot.
2018. jún. 6. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Viszont ha nincs szerencséd, akkor nem szimmering, hanem megadta magát a nikasil. Akkor kezdhetsz bontott motort vadászni.
2018. jún. 6. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! A blokk gariban cserélt, már nem a hírhedt nikasil, ezt csekkoltam.
2018. jún. 7. 08:20
 6/9 anonim ***** válasza:
Amúgy általában semmi, gond a nikasillal. Nekem 320ezernél is hibátlannak tűnik. Jól tudom, hogy alusilre cserélték? Vagy vas blokk? Az alusil is ugyanúgy kuka, ha elkopik, csak a kén nem eszi meg, ezért jobb a nikasilnél.
2018. jún. 7. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
Az m52 vasblokkos, nikasil 2005-ben jött az n52 motorral. Amúgy 70 ezer körül kell lennie , de műhelytől függ.
2018. jún. 7. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Tájékozódj kicsit! Az M50 volt vasblokkos, az M52 már alumínium és nikasilos (európában). Az igaz, hogy létezett vasblokkos, de itthon nagyon ritka.

Ha nem hiszed:

[link]

Külön cikkszáma van a sima és a vas blokknak (grey cast iron). Vagy:

[link]

2018. jún. 7. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Ha esetleg bárki később nézné:


140 ezer volt végül a művelet egy szakszervizben, minden fent leírt cserével, szelepfedél tömítéssel együtt. Megszűnt az olajszivárgás, azóta sem folyik belőle 1 decinél több / 1000km.

2019. júl. 9. 13:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!