Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel astra H 1.9 TDCI vagy Vw...

Opel astra H 1.9 TDCI vagy Vw passat V 1.9 PDTDI?

Figyelt kérdés
Használtan szeretnék autót venni, ezek tetszenek a legjobban. Mindenképp németet és dízelt szeretnék. Árban max 1 milliót szánnék rá, csak az autóra. Melyik lenne a jobb választás?

2018. júl. 7. 20:41
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Astra CDTI, bocsi
2018. júl. 7. 20:48
 2/11 anonim ***** válasza:

Passatot nem ismerem, de a PD elemes befecskendezésről nem sok jót hallottam. (Annak ellenére, hogy mindjárt jön valaki, aki bizonygatni fogja, hogy az övével soha semmi baj nem volt még fél trillió km-rel.)

A GM-Fiat motornak a H Astrában a szívósor a gyenge pontja, de van hozzá felújító készlet. Ha a 150 lóerős verzióról van szó, a váltó lehet még problémás. Max 1 millióért elég régi és 200-250e+ km-eseket lehet kapni.

2018. júl. 7. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

PD-ről úgy hallottam, a 2.0 motorban problémások, az 1.9-es Bosch féle elemekkel nincs gond.

Astránál a 120 lóerős változatról van szó. Találtam is egy 2006-ost, 160000 km-el, 950.000-ért. Ez reális lehet?

2018. júl. 7. 21:28
 4/11 anonim ***** válasza:
1.9 CDTI = 1.9 MultiJet, jó motor, a hozzá kapcsolat Opel M32 váltó kevésbé..
2018. júl. 7. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
A 120 lóerőssel valószínű a váltóval nem lesz gond. 12 éves dízelben 160ekm?! Ha valós, akkor megérheti az árát.
2018. júl. 7. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
180, elírtam, bocsi, de szerintem így sem rossz. Nekem is fura, de elvileg végig vezetett szervízkönyves. Bár az sem jelent semmit...
2018. júl. 7. 21:49
 7/11 anonim ***** válasza:

Astra vs passat, nagyon nem egy kategória méretileg a kettő. Azt vedd amelyik jobban kell.

Az 1.9jtd motor annyira nem rossz, bár az opel váltó az opel váltó. Passat meg annyira nem szereti a magyar utakat.

2018. júl. 7. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Ez az opel váltó probléma mennyire jelentős? Mennyi idő vagy km után jelentkezik, és mennyi a javítás? Esetleg tönkre teheti a kuplungot és a kettőstömegűt is?
2018. júl. 7. 22:23
 9/11 anonim ***** válasza:

Az M32-es váltó, ami ezekben van 320Nm-es maximális nyomatékot bír. A 150Le-s Z19DTH motor pont ennyit tud. Ezért eléggé határterhelést jelent a váltónak. A csapágyak hosszú távon nem bírják.

Ebből terjedt el az a legenda, hogy az 1.9-eseknek sz@r a váltója. Ez kb ugyan olyan sztereotípia, mint hogy "az összes Opel jelentősen fogyasztja az olajat". Ami így nem igaz.

Amit te néztél, Z19DT, a 8 szelepes 1.9-es, max 280Nm-t ad le. Tehát bővel van biztonsági tartalék. Ezért írtam, hogy nem valószínű, hogy gond lenne vele később sem.

Érdekes, hogy 12 évesen is pecsételtettek a szervizkönyvbe. Nekem is volt H Astrám, igaz 1.7CDTI motorral. 4 évig a garancia lejártáig pecsételtettem. Utána is márkaszervizbe jártam tízen éves korában is, ugyan ahhoz a szerelőköz. De nem kérték a szervizkönyvet, én se ragaszkodtam a pecsételtetéshez, mivel nem garanciális már az autó, így nem láttam jelentőségét. Inkább csak a szervizszámlákat fűztem le szépen egy mappába. De úgy látszik van aki egy tízen éves autónál is pecsételtet. Ezek szerint jó eséllyel első tulajos nem import autó. Az csak jó.

A kettőstömegű cserékére 200-250ekm környékén számítani kell. De ahhoz képest hogy egyesek hogy rettegnek tőle, nem olyan borzasztó történek. LUK (gyári beszállító, jó minőség) lendkerék + kuplungszett + munkadíj tokkal vonóval 200-ból megáll. És legalább tudod, hogy újabb 200.000km-ig nem kell hozzányúlni.

2018. júl. 7. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Az autó második tulajos, friss műszakival és szervizzel, rendszámot nem látni, szóval sanszos hogy behozott, de ha tényleg van vezetett szervíz és foglalkoztak vele akkor nem baj.

Mindenesetre köszönöm a segítséget. Ha meglesz még, hétfőn meglesem aztán kiderül, mi a helyzet valójában.

2018. júl. 7. 23:16
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!