Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sportmotor fenntartása fillére...

Sportmotor fenntartása filléres tétel?

Figyelt kérdés

Üdv!

Eleinte egy autót szerettem volna, 5 millió alatt nézegettem, de nem találtam semmi jó sem. Ennyiért újonnan csak egy sport swift-et kapnék, használtam meg egy pénztemetőt... Ebben az árban megfelelő teljesítményűt sem találtam. 1,5-2 tonna, és ahhoz társul 200-300 lóerő. Biztos jó az is, de ha már rászánom a pénzt, akkor már rendeset veszek, nem pedig egy elmegy kategóriás autót. Autókkal kapcsolatosan nagyon rosszakat olvastam. Pl. vennék egyet 3 millióért, és lehet még ugyanennyit rá kell költenem 1-2 éven belül.


Ellenben 3 millióért kapnék egy honda cbr600rr-t. Maximum fél millióból kijönne a védőfelszerelés. Nyilván az elérhető legjobb védelmet venném meg egy ilyen motorhoz. Marad még 1.5 misi pályamotorozásra, vezetéstechnikai tréningre, benzinre, jogsira (idén leszek 24 éves). Tudom gyengébb motor kellene, de ne is ajánljátok. 1 milliót nem akarok elszórni egy 15 lovas pampers motorra. Inkább a szakértőknek adnám oda a pénzt a tanításért.


Szóval nektek mi a tapasztalatotok? Ahogy utána néztem, kilométer költségre 5-ször annyi egy autó, és fele annyi teljesítményt nyújt. Tudom, hogy így is drága, de ezt még valószínűleg bírnám finanszírozni. Azt sem szeretném, amit sokan csinálnak, hogy megveszik a szép BMW-t, és havonta 2-szer előveszik. Így ennek nem sok értelme. Minden egyes kihasználatlan nap pénzpazarlás...


2018. júl. 29. 11:25
 1/6 anonim ***** válasza:
37%

keres egy normális állást ahol kapsz rendes fizetést és vegyél egy ferrarit ahogy én is tettem


17/f vállalkozó progtamozó mérnök orvos

2018. júl. 29. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Én egy Mazda 3-at vagy J Astrát vennék újonnan.

De ha neked sportmotor kell akkor vedd azt, marad még pénz a vétel után bőven.

2018. júl. 29. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

K Astrát kapni újan..

Ne felejtsd el, hogy a motorozás mennyi kompromisszummal jár. Ha mindennapi használatra kell közlekedési eszköz, mindenképp autót vegyél.. Motoron se kaszni, se klíma, se fűtés (max ülés és markolatfűtés de említésre sem méltó) se kényelem. Egy sportmotor mindennapi használatra nem komfortos. Kemény a futóműve, pattog, hirtelen reagál a gázra, fáj rakta a csuklód az üléspozíció miatt. A sportmotor élményvezetésre jó és egy hobbinak. Mondom ezt motorosként. Én másfél szezont bírtam egy YZF1000R nyergében és vettem mellé egy VX800 túramotort, mert nem bírom hosszú távon a komfort hiányát. Inkább leteszek a nagyobb élményről a kényelemért, és te is így lennél ezzel X idő után.

2018. júl. 29. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Az majd szép lesz, mikor a CBR-rel, "az elérhető legjobb védelemmel" felszerelkezve szaladsz le a teszkóba nagybevásárolni, esetleg viszed le a haverokat oldalkocsival Balcsira, vagy viszed szakadó esőben a nagyit a körzetiorvoshoz, mikor megfázott.

Ugye, mennyivel jobb egy sportmotor mint egy ócska, szutyok szvift?

2018. júl. 29. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
39%
Magyarázza már meg valaki, hogy mért nem lehet normális stílusban, segítőkészen választ írni anélkül, hogy burkoltan lehülyézzük a másikat..? Te talán annyival jobb vagy? Biztos lehetne téged is miért idiótának tartani, vagy esetleg tartanak is és most örülsz, hogy végre te is jobbnak gondolhatod magad valakinél?
2018. júl. 29. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

"Ennyiért újonnan csak egy sport swift-et kapnék, használtam meg egy pénztemetőt..."

Ez nem feltétlenül igaz, használtan is lehet jót kifogni. Mind kocsiból, mind motorból. Véleményem szerint szalonból akkor érdemes venni, ha meg se kottyan az a pénz, mivel a fenntartása is drága egy új autónak (márkaszervizbe érdemes vinni, és ekkor még elég gyakran), illetve az értékéből is rohamosan veszít. EZ a pénztemető, nem egy ésszel, használtan vett jármű (véleményem szerint).


Én is 24 vagyok, 4 éve motorozom (125 cc, majd 650 cc, majd 900 cc), 5 éve vezetek autót. Ezt csak azért mondom, hogy lásd, van némi rálátásom mindkettőre, nem csak tippelgetek a továbbiakban.


Amit Te "15 lovas pampers motornak" gúnyolsz, az tk. egyik szinte elengedhetetlenül fontos lépcsőfoka a motorozás elkezdésének, főleg ilyen fiatalon. Egyrészt mert használtan félmillióért teljesen jót lehet venni ezekből, fenntartásuk is szinte 0, viszont az alapokra ugyanúgy meg fognak tanítani, mintha 4 milliót beletolnál egy új motorba. Cserébe nem kapsz agybajt, amikor elesel, felborulsz, megkarcolod. Ez sincs kőbe vésve természetesen, szerencsére én pl. még nem estem olyat, hogy szervizelni kellett volna miatta a motorom.


A sorok közül azt veszem ki, hogy Te egy olyan valaki vagy, akinek fontos, mások mit gondolnak róla, valaki, akinek a szenzoros élménykeresése valószínűsíthetően magas. Ha egy ilyen személy alá adunk egy 100 lóerős sportmotort mindenféle előző tapasztalat nélkül, (relatíve) elég nagy valószínűséggel lesz balesete az első 1-2 évben. Akár több is (lsd. Yammie Noob youtuber például). Ezekből vagy élve kijön, és tanul belőlük, vagy sem. Természetesen ez sem fix, ezek csak valószínűségekkel való játék, de megfontolandó minden esetre.


A motorozás 2 fő részből áll. Egyrészt a készség, ami idővel, tapasztalattal fejleszthető, mint írtad is, mennél vezetéstechnikai tréningekre, ami nagyon helyes. Másrészt viszont a döntések milyensége is nagyban befolyásolja, hogy egy motoros "jó motoros"-e, közúti értelemben véve. Pályán lehetsz istenkirály (értsd: 20 éve pályamotorozol heti rendszerességgel), ha a döntéseid csapnivalóak közúton, ugyanúgy meg fogsz halni, csak maximum 10-15 évvel később, mintha maga a készség is rossz lenne.


Ha hallgatsz rám (és tényleg motort szeretnél), akkor a helyedben letenném az A-s jogsit, majd kezdetnek vennék egy 25-50 lóerő közti motort, használtan. Ez már bőven elég mindenre, amire csak kellhet. Ezt használnám 1-2 évig, és csak utána ugornék a nagyobbra. Én -- ha magamról, vagy egy jó barátomról lenne szó -- nem így csinálnám, de tudom, úgysem hallgatsz rám, ha 3 lépcsőfokos megközelítést mondom. Ez a 2 lépcsőfok, véleményem szerint, az abszolút minimum ahhoz, hogy ne legyen baleseted, és legalább egy picit megtanuld tisztelni a motort. A kisebb motor kevésbé bosszulja meg a hibákat, illetve kevésbé csonttörő, ha borulsz vele. Ha még sosem motoroztál, elképzelni nem tudod, milyen egy 100 LE-s motor.


Illetve én utána sem új motort vennék, hacsak nem lenne tényleg 4-5 millió felesleges pénzem (értsd: tőkém 10%-a se lenne ez a 4-5 millió), mert egész egyszerűen logikával végiggondolva, nem éri meg. Nagyjából 30%-kal olcsóban lehet venni páréves motort, ami már túl van az első néhány kötelezőn, típushibák már ismertek.


Ha ezeket megfontolod, akkor lehet "filléres" fenntartási költsége a motornak, motorozásnak, de ez sem lesz sokkal olcsóbb, mint egy olcsó kocsi. Ne vegyél egyből 100 lóerős gépet, mert nagyobb valószínűséggel fogod összetörni, mint nem, kerüld a vadi új motorokat és kerüld a régi motorokat, így tudsz hosszútávon sokat spórolni. Ha már olyan kiváltságos helyzetben vagy, hogy megteheted, hogy 2 millióért veszel motort 24 évesen.

2018. júl. 29. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!