Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Segítséget kérek (hűtő Venti...

Segítséget kérek (hűtő Venti kapcsoló, termosztát)?

Figyelt kérdés

Szóval komplikált egy picit a dolog de próbálom rövidre fogni :

Nem régen vettem egy astra f gépjárművet,

A egyik probléma az vele hogy a ventillátor dugója kivolt hűzva ami megy bele a venti kapcs. Hőgombára, de azér volt kihuzva mert hol bekapcsolt és ment hol megállt teljesen véletlen hőfokokban, így tehát kicseréltem a hőgombát egy újra amit az unix-nál vettem és 100 foknál kapcsol be és 90-nél kapcsol ki ...... De csak ez volt ráírva ... Mert ugy sacc per kb 80-nál már bekapcsol ugy 70-nél meg le áll és így nem tudja elérni az üzemi hőmérsékletet,


De viszont a másik dolog az hogy ezek előtt valamiért nagyon nehezen érte el az üzemihőfokot de ha elérte kb a 90-et hirtelen pár másodperc alatt leesett vissza kb 60-65fokra

De volt ugy hogy dugóban felforrt 110-re

(ismétlem itt még nem volt hőgomba csere)

így hát alaposan átnéztem mindent és találtam egy érdekes dolgot a bal felső vízcsövbe volt egy kiegészítő termosztát ami 87-en nyit amit nem értek igazán....

Elég zavaros ez az egész értek valamelyest az autókhoz de most mivan?


Jelen állás :


Az üzemi hőfokom kb 75-80

Mert a ventillátor már 80-nál beindul, ezt alapjáraton teszteltem járt kb 15 percet

De ugye még itt a menetszél is !!!

segitséget kérek most hogyan tovább ?



2018. júl. 31. 18:54
 1/2 Beviz Elek ***** válasza:

A kettő két külön probléma. Mindegy hogy megy-e a ventilátor, a termosztát miatt a motornak el kellene érnie az üzemi hőmérsékletet. -20 fokban a menetszél sem szabad visszahűtse a motort.


Az, hogy milyen hőfokot mutat az autó a ventilátor szempontjából mindegy. Amit te látsz a műszerfalon az a motorban lévő vizet mutatja, a ventilátor pedig a hűtőben lévő jeladótól kapja a jelet.


Először a vízkört nézd meg hogy miért nem melegszik fel rendesen (termosztát gyanús), majd ha az kész és rendellenesen működik a ventilátorod, akkor nézd meg azt is.

2018. júl. 31. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Akkor írom sorban:


-A "kiegészítő" termosztátos tákolást alakítsd vissza. Nézz utána milyen cső való oda gyárilag


-Vegyél bele a "rendes" termosztát helyére egy újat, de valami normális márkát, Facet, Vernet, Wahler, Gates, stb.


-Forralj vizet hőmérővel és nézd meg az új hőgomba jókor kapcsol-e


-Mérd ki hőfok jeladó ellenállását, hogy valós adatot küld-e. Vagy 1db van, vagy külön az ECU-nak és külön az órának


Ha nem megy irány a szerelő.

2018. júl. 31. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!