Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy müködik ma a vezetés...

Hogy müködik ma a vezetés oktatás? Barátnőm tanulja, de én nem látom ezt igy célravezetőnek.

Figyelt kérdés

Barátnőm vezetni tanul, életében először az oktató kocsiban ült a kormány elé. Az oktató 2 órát gyakoroltatott vele, és utána mentek a városba. Most jár kb. 20 óránál, viszi ide-oda ,de mondja barátnőm hogy az alapokat nem tudja igy megtanulni, oktató csak annyit tesz hozzá hogy majd jó sokat gyakoroljuk.

Tudom már nincs rutin vizsga,de nekem ez fura hogy furikáztatja 3.4ben a városban amit kb. bárki megtud csinálni. Minden alkalommal elkeseredve jön haza. Ez a normálsi oktatás manapság?



2018. aug. 16. 23:13
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Még annyit hogy 1x kimentem vele 1 mezőre hogy próbáljuk meg,és ott csodálkozva néztem mikor magyaráztam hogy mikor indul figyelje a fordulatszám mérőt,tartsa 2000 körül és lassan engedje a kuplungot, hogy ő ezt eddig nem hallota pedig abban a kocsiban is van f.mérő.
2018. aug. 16. 23:20
 2/13 anonim ***** válasza:
69%

Az nem furcsa, hogy nem hallotta a 2000-es fordulatszámról történő elindulást. Ha dízelen tanul, akkor azzal alapjáraton is dinamikusan el lehet indulni. De igazából benzinessel is, csak közben nagyobb gázt kell adni.

Az hogy meg csak furikáznak városban teljesen normális. Mindenki ezt csinálja. Van olyan oktató aki a parkolásokat külön veszi, azaz pár órán keresztül csak azt gyakorolják, van aki meg menet közben be-be iktat egy parkolást. A barátnődnek nem tudom hogyan megy a parkolás. Ha jól, akkor lehet hogy az oktató nem is fogja vele gyakoroltatni, inkább azt ami problémásabb.

"alapokat nem tudja igy megtanulni" Milyen alapokat? Nem igazán van a vezetésnek "alapja". Talán a kormány, fék, gáz, kuplung, sebességváltó kezelése számít alapnak, de ezek nem szoktak problémát okozni, menet közben is meg lehet tanulni a kezelésüket, meg erre van a 1-2 óra tanpálya az elején, annyi bőven elég szokott lenni. Ami problémás szokott lenni, az a mindenre figyelés menet közben. Ezt meg épp a furikázással lehet begyakorolni.

2018. aug. 16. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Engem hivatásos sofőr tanít, munka mellett, első órám az 2 óra volt, első órában 1-2. sebességben köröztünk párat, a kuplung csúsztatást, araszolást még annyira nem éreztem, ettől függetlenül közölte hogy az utca végén ki hajtunk a fő útra, és innentől el is kezdődött az igazi forgalomban való vezetés, a 3-4. fokozatban haladást már menet közben gyakoroltam, illetve 4.ből 2.ba stb.


Én megkérdeztem idő közben hogy ilyen hamar forgalomba mennek a tanulók? Azt mondta hogy oktatótól függ, van akivel többet kell kieső részen gyakorolni, Ő jobb szereti élesben rögtönözve megtanítani, elmagyarázni a dolgokat.

Kérdeztem a rutin pálya felől, arra az volt a válasza hogy majd az évek alatt megszerzi, 30 óra az alapokra elég hogy vizualizáljuk a tanultakat gyakorlatban.

Egyébként nem céltalanul körözgetnek, mert alapesetben a vizsga útvonalakon való probléma mentes haladáson csiszolnak, ahogy velem is tette/teszi.

Én legutóbb a 14. órámat országúton nyomtam le, itt a sebességre fektetett hangsúlyt és az 5. fokozatra


Nincs rutin, csak motoros kategóriánál, szóval nem nagy dolog az egész, én is unom az egészet mert főleg ha tudom hogy bejáratja velem a várost, keresztbe, hosszában.

A parkolásokat is éppen az adott helyzetben gyakoroltatja, ahol meg kell állni.


Tesóm is ebben a rendszerben vizsgázott, és önállóan vezet napi szinten, szerpentinen országúton.

2018. aug. 16. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim válasza:
100%
Szerintem pont jo,hogy gyakorolnak es nem csak a kocsiban magyaraz allo motornal. Velem igy volt, es sokkal tobb idobe telt letenni,mintha mentunk volna folyamatosan.
2018. aug. 16. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
55%
Nekem horror, hogy valakit 2 óra után kivisznek forgalomba. Vannak nagyon tehetséges vezetők, de egy átlagos képességű tanulónak ennyi édeskevés ahhoz, hogy elsajátítsa a legalapvetőbb dolgokat. Szerintem nem volt hülyeség a rutinvizsga, nem tudom, miért törölték el. Egyébként "C" és "D" kategória esetén jelenleg is van ilyen.
2018. aug. 17. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Szerintem is pont ez jó, hogy élesben gyakorlatban oktatnak nem pedig egy újabb elméleti vacak. Engem 1. órán vitt ki az oktatóm a forgalomba, és így 30. órán (tehát minimum óraszám alatt) sikeresen levizsgáztam.
2018. aug. 17. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Kolompár Achillesz:

Ezen lehet vitázni, hogy mennyire rossz, vagy jó rögtön forgalomban kezdeni az oktatást, a lényeg a végeredmény.

El lehet tölteni rutinpályán 15-20 órát, úgy, hogy azt követően a forgalomban ismét nullához közeli helyzetből kell kezdeni, mert a tanulót zavarja, hogy ott másokra is figyelni kell.

A közúti forgalomban kezdőket sem a belvárosi csúcsforgalomba viszik az első órákon, illetve, ha a képességeit meghaladja a feladat, az oktató vezet (amit lehet a tanuló nem is érzékel, neki csak stresszes a helyzet, de ez inkább alkalmi dolog)

Nem az a lényeg, hogy rutinpálya, vagy közút - mindét módszert lehet jól, és rosszul csinálni, és az a lényeg, hogy az oktató milyen.

2018. aug. 17. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 Gugu Gabor ***** válasza:
92%
nekem az első orám anno ugy volt hogy össze szedett kivitt a rutinpályára gyakorolgattunk kicsit, majd közölte hogy oké akkor most én vezetek vissza a találka helyig (nem kicsit szartam be)
2018. aug. 17. 01:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 _Jessy_ ***** válasza:
100%
Ha jó az oktató, akkor felesleges a rutinvizsga. Rutinpályán egy kör után simán megmondja, hogy alkalmas vagy-e arra, hogy forgalomba vigyen, vagy sem. Így megspórolt egy csomó időt (várakozás a rutinvizsgára) meg némi pénzt is. Szóval én nem látom értelmét ennek.
2018. aug. 17. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

Én is most tanulok vezetni, 22 óránál tartok. Én nagyon meglepődtem/megijedtem, amikor első órán azzal fogadott az oktató, hogy na akkor szálljak be a kocsiba, és mehetünk is... Előtte csak egyszer gyakoroltam egy félreeső útszakaszon, úgyhogy nem kicsit pánikoltam.

Én egyszer sem jártam rutinpályán, először gyér forgalomban kezdtünk, fokozatosan egyre beljebb mentünk a belvárosba. Én most sem érzem még úgy, hogy tökéletesen tudok vezetni, pl. parkolni, tolatni nem tudok olyan jól, azt ritkán gyakoroljuk órákon, de minél többet gyakorolok önállóan is, annál magabiztosabban ülök a volán mögé.

Sajnos ez a pár óra nem igazán elég arra, hogy egy teljesen kezdő sofőr meg tudjon tanulni biztonságosan vezetni, (persze nem lehetetlen) minél többet kéne felügyelet mellett önállóan is gyakorolni.

2018. aug. 17. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!