Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elektromos autókat miért nem...

Elektromos autókat miért nem kell szervízelni és a belső égésueket miért kell?

Figyelt kérdés
2018. aug. 27. 21:04
 1/8 anonim ***** válasza:
72%

Az elektromos autók ugyanúgy el tudnak romlani, mint a robbanómotorosak. Tehát miért NE kéne szervizelni?

Nem értem a kérdést.

2018. aug. 27. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
91%

Természetesen az elektromos autókon is egy csomó minden elromolhat.


Mondjuk nyilván kevesebb dolog mehet tönkre rajtuk/bennük mivel nincs benne robbanómotor de ezen kívül van még pár ezer alkatrész egy autóban.

2018. aug. 27. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
91%
A károsanyag kibocsátásukat nem kell mérni.
2018. aug. 27. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
93%
Kevesebb a surlódó, kopóalkatrész. Nincs motorolaj, nincs sebességváltó, nincs kuplung. Csak vészfékezéshez kell az üzemi fék, a kisebb lassításokhoz elég a villamosfék, így a fékbetétek és féktárcsák élettartama is sokkal hosszabb, mint egy BÉM autóban.
2018. aug. 27. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
44%
Kell őket szervizelni. Jártam már Tesla szervizben, volt ott szétborított Tesla - igaz a padlóról majdnem enni lehetett volna. :)
2018. aug. 27. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
67%

Pont tegnap néztem egy Tesla szervízelést 60 ezer km volt benne, a fogak eléggé el voltak kopva, egy teljes felújítást kellett csinálni rajta.

De gondolom folyton le volt padlózva.

2018. aug. 27. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
59%
Azért mert nem kell benne olajat cserélni. Kb ennyi maradt meg a nagyérdemű közönségbe.
2018. aug. 27. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
93%

Maradjunk inkább annyiban, hogy a hajtáslánc szervizigénye kisebb.

Nem kell motorolajat cserélni. Nem megy tönkre a hidrotőke, a kettőstömegű lendkerék, nem kell cserélni vezérműszíjat/láncot, feszítőt, nem öregszik el a katalizátor, a lambda szonda, meg az összes belsőégésű motorokra jellemző nyűg. Nem kopik a kuplung, mert nincs, nem megy tönkre a váltó, mert nincs.

Alig kopik a fékbetét, mert fékezéskor visszatölt az akkuba, nem a fékbetéteket használja.


De például a fékfolyadékot, hűtőfolyadékot (igen, az is van, érdemes megnézni hAndras BMW i3 szervizelésről készült videóját) cserélni kell benne.

Az utastári pollenszűrőt szintén kell cserélni.

Klímában a hűtőközeget szintén cserélni kell bizonyos időközönként (az elhasználódott spéci klíma-olajjal együtt).

A futómű alkatrészei (lengőkarok, gömbfejek, szilentek) épp úgy elhasználódnak a jó magyar utakon, mint egy belsőégésű motoros autónál. Idővel, ahogy öregszik az autó, abban is bármi elromolhat. Egy szellőzőventilátor, egy központi zár, vagy ablakemelő épp úgy el tud romlani ezekben is.

2018. aug. 28. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!