Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell helyesen visszaváltani?

Hogy kell helyesen visszaváltani?

Figyelt kérdés

Nagyon kezdő vagyok, még csak pár km van bennem.

Én úgy szoktam csinálni, hogy mikor visszaakarok váltani akkor enyhén rányomok a fékre, kicsit lassul az autó, majd ezután tövig nyomom a kuplungot és visszaváltok. Néha pedig szoktam közben gázt is adni.

Eddig csak párszor sikerült jól, viszont többségében mindig ugrik egyet az autó, vagy nagy hangja lesz a motornak.


Mi a helyes technika, hogy kell normálisan visszaváltani?


2018. szept. 22. 16:47
 1/9 A kérdező kommentje:

Azt kifelejtettem, hogy amikor benyomom a kuplungot, akkor már leveszem a lábamat a fékről.

Tehát fékkel kicsit lassítok, majd felemelem a lábam a fékről. Ezután bal lábbal tövig a kuplung és váltás. A kuplungot folyamatosan emelem fel, közben meg adom a gázt. Ilyenkor szokott egyet ugrani az autó.

2018. szept. 22. 16:52
 2/9 anonim ***** válasza:
85%
A féknek nincs szerepe. Ha ugrik a kocsi, azért van, mert túl gyorsan engeded fel a kuplungot. Ha bömböl a motor, akkor pedig túl magas a fordulatszám a fokozathoz. Gázfröccsös visszakapcsolással ne kísérletezz, amíg a normál visszaváltás is gondot okoz. Amúgy pedig fordulj bizalommal az oktatódhoz. Azért kapja a fizetését, hogy megtanítson vezetni.
2018. szept. 22. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
57%

Pl kanyar előtt váltasz vissza:

5-ben mész, nyomod a féket, nézed a fordulatszámmérőt(ha van) vagy figyeled a motor hangját(ha hallod) és ha 1000-1500 körül lesz a fordulatszám, akkor visszaváltasz 3-ba. Gázt hagyjad. Féket is már akkor.

Én így szoktam.

2018. szept. 22. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
82%
Jól csinálod, csak még kicsit rá kell érezned, hogy hogy engedd fel a kuplungot. Még kicsit "durván" csinálod, ezért ugrik meg az autó. De maga az elgondolás jó, csak még gyakorolni kell.
2018. szept. 22. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?