Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rendszerváltás előtti időszakb...

Rendszerváltás előtti időszakban többre becsült autó volt a kispolski mint a kétütemű trabant?

Figyelt kérdés
tehát egymáshoz képest hogy állt a két autó, voltak érvek-ellenérvek ami kihozta egyiket jobbnak a másiktól? itthoni viszonylatban érdekelne természetesen
2018. okt. 11. 19:27
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Kb. egy kategória volt. Volt némi rivalizálás. Ugye az "ezeröcsi" Lada volt a csúcs, a ladások lenézték a Dacia és egyéb tulajokat. A Volga nagyobb volt, de magánemberként nem sokan tartottak ilyet.


A nyugati autó volt az abszolút sztár.

2018. okt. 11. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 veterán vas ***** válasza:

Nem lehet összehasonlítani, mert a két márka első kiadása között majdnem 25 év a különbség, és ezalatt rengeteget fejlődött az autóipar.

Pl. a trabant a németek s.k. terméke volt, míg a lengyelek a kispolákot az olaszoktól vásárolt licenc alapján kezdték gyártani. A kasztnit sem lehet összehasonlítani, mert a trabant fenéklemezes/tartóvázas teherviselésű volt duroplaszt borítással, a polszki pedig teljesen fémből készült önhordó kasztnis. Az egyik orrmotor elsőkerékhajtású, a másik farmotor/hátsókerékhajtású. Ez kétütemű, az négyütemű. Egyik fogasleces kormánnyal, másik csigakerekessel. Ezen keresztbe állt a főtengely, azon hosszában.

Vagyis annyi az eltérés, hogy szinte lehetetlen dolog párhuzamot vonni köztük.

Mondhatnám úgy lehetne összehasonlítani, mint a paradicsomos káposztát és a mákos gubát.

Sehogy! ;)

2018. okt. 12. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Én nem emlékszem erre, mert 5 éves voltam, de azért mostani szemmel is a Trabant sokkal használhatóbb, autószerűbb járgány a Polskinál. Kispolszkiba közepes termetű ember is alig fér be, csomagtartó nuku, és van benne még néhány nagyon kezdetleges megoldás.
2018. okt. 16. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A polski designját a farmotor cseszte el. Ha orrmotor+hátsókerék lenne, egy totáljó konfig lenne (mint a Lada). Készítettek is 1 db ilyen prototípust, ahol előre rakták a motrot. Ja meg olyan prototípus is készült, ahol a - már vizes - hátsó blokk felett egy nyitható csomagtartó volt. De már nem érte meg a sorozatgyártást.
2019. aug. 20. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 veterán vas ***** válasza:

#4!

Pontatlan infó!

A 126 BIS nem csak prototípus volt, hanem sorozatgyártású.

700ccm, fektetett padló alatti farmotor vízhűtéssel. ;)

2019. aug. 21. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!