Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy adott motornak mekkora...

Egy adott motornak mekkora lehet a maximum nyomás amit elbír?

Figyelt kérdés
Ugye a legtöbb motorblokk túlméretes,hogy bírja a gyűrődést.Példának okáért egy 2.0 16V Toyota motor 1990-es MR2-ben.A gyári nyomáson felül mekkora lehet az az érték amit biztonságosan elvisel(Turbo,Mechanikus feltöltő)Csak érdekességképpen kérdezem,nem szeretnék barkácsolni.

2018. okt. 28. 16:05
 1/5 anonim ***** válasza:
0,5bar felé nem mennék gyári belsővel.
2018. okt. 28. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Szerintem ezt nem nagyon lehet egy értékkel jellemezni. Azért nem mindegy hogy +0,5barral töltesz egy 30mm-es csövön vagy egy 60mm-esen :D


Motorbélés csere nélkül nem tudod nagyon emelni a töltőnyomást, mert előbb-utóbb a sűrítési végnyomás már az ütem vége előtt eléri az öngyulladási nyomást és az szétveti a hajtókarokat. Itt már számít a motor állapota is, mert amiben már csak 9,5baros végnyomás van az nagyobb töltőnyomást fog túlélni, mint ami még tudja a 11-12bart.


Erre csak úgy nem lehet bedobni egy számot, hogy ennyit biztosan..

2018. okt. 28. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Elméleti síkon,példának okáért az állapotról,egy frissen hónolt motorblokk,acél szelepek és kovácsolt dugattyú.Nyitott rendszer.Esetleg ha nem teljesen nyitott akkor egy sport katalizátorral.
2018. okt. 28. 22:28
 4/5 anonim ***** válasza:
Gyakorlati síkon meg a hajtórúd a lényeges, illetve az mire lett összerakva a motor. A feltöltött motorok sűrítési aránya alacsonyabb, mint a szívó motoroké - kivéve az extrém sport változatokat. Ha ezen nem történt változás, akkor ugyanúgy bele fogsz futni az előbbi problémába.
2018. okt. 28. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Hm...köszönöm a választ.A leírtak alapján, rendszerbe kell gondolkodni.A nagyobb alapnyomás eléréséhez,meg kell változtattni a sűrítés időtartamát.Magasemelésű bütyköstengely,erősített hajtókar,kovácsolt dugattyú.Ezen felül a töltés oldali(szívás oldali) rész utánállítása megerősítése,kipufogás oldali rendszer kalibrálás+ECU.Nekem így sikerült értelmeznem. Köszönöm az okfejtést :)
2018. okt. 29. 01:10

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!