Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki 1. 0 tuning?

Suzuki 1. 0 tuning?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

A kérdés hallatán innen hallom ,hogy több ezren a homlokukra csapnak ,hogy ismét egy idióta ,aki egy 1.0 Suzuki szeretne tuningolni.

Én viszont nem szeretnék turbósítani (mert drága Magyarországon a papíroztatás és a munka).

Tuning tippnek mondták a hengerfej síkolást, a direkt szűrőt amit a nyitott gyári légszűrőház helyére tehetnék illetve a chip tuningot és a sport kipu rendszert és vezérműtengely fokolást.

A kis mértékű síkolás nagyobb sűrítést eredményez, a légszűrő kipu és vezérműtengely (nagyobbat nyit a szelep) jobb gázáramlást, a chip meg ezeket összehangolja a bevitt benzin-levegő keverék megváltoztatásával.

Tudom ,hogy központi injektorral nem sokra lehet menni egy turbósításnál,de itt ennél a tuningnál injektor változtatással sokra lehet menni így is úgy is és azt nem nehéz cserélni, főleg egy Suzukinál :)

Mi a véleményetek erről?

Előre is köszönöm az ésszerű válaszokat!



#tuning #Suzuki 1.0
2018. nov. 2. 02:27
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Az a véleményem, hogy még ha mindent meg is csinálsz, 10-20 lóerőnél többet nem fogsz kihozni belőle, ez is csak amolyan nagyon maximum... és akkor ott vagy ahol az 1.3-as kezdődik alapból.


Amúgy volt belőle gyárilag turbós, abból jött ki 80 vagy 82 lóerő, fejből nem tudom most pontosan.


Szóval értelme nem sok lenne a dolognak, pláne, hogy egy normálisabb gépműhely ahol síkolást stb elvégzik az sem két forintért fog dolgozni, feltéve, hogy normális munkát vársz el.

2018. nov. 2. 05:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
2018. nov. 2. 05:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Értelmetlen.
2018. nov. 2. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Beviz Elek ***** válasza:

Abból a pénzből amiből egy érezhető változást elérsz, sokkal egyszerűbb venni egy gyárilag erősebb, akár 2 literes autót ami a Swift után nagyon nagy előrelépés. Ehhez még azt is számold, hogy ezután egy mérnökök által kifejlesztett gyári konstrukciód lesz ami mindenképp tovább bírja mint egy bármilyen szakműhelyben összerakott valami.

Maga a tuning ötlete rendben van, ésszel lehet fejleszteni az autót, de nem gondolom hogy egy 1.0-s, pár lóerős autó lenne az ideális alap.


#2

Nem rossz a cikk, de nem értek egyet a végkövetkeztetéssel, miszerint pazarlás a benzinmotorokat turbo nélkül üzemeltetni. A környezetvédelmi előírások miatt nagyon elterjedtek ezek a turbós fűnyírómotorok, motort könnyíteni is kell, de emellett spórolni is akarnak, occóé hosszútávon megbízható dolgot műanyagból pedig nem lehet csinálni.


Az én véleményem hogy egy kicsit lazítani kellene az emissziós előírásokon és inkább a tartósságot kellene szigorítani, tehát az előírt szervízek betartása esetén a motor megbontása nélkül legyen egy elérendő futásteljesítmény, kezdeteknek mondjuk 400ezer km.

Úgy gondolom, hogy nagyobb pazarlás 2 autót legyártani egy adott futásteljesítményre mint 1 autót kicsit rosszabb károsanyag-kibocsájtással.


Természetesen ez nem érdeke a gyáraknak, csak és kizárólag a környezetvédelem szempontjából közelítettem meg a témát.

2018. nov. 2. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 veterán vas ***** válasza:

Először is, nézz utána az áraknak!

Gépi munkák: motor fúrás, hengerfej síkolás főtengely köszörülés.

Szerelői munkák: teljes motorgenerál (nem szokványos széria munka. a tuning naggggyon feláras!)

Alkatrész árak: az általános megszokott árak helyett itt is emelt szorzóval, pl. egyedi kipufogó, nagyobb emelésű vez.tengely......

Nagyjából az autó árának valahányszorosát fogod kapni, és ebben még nincsenek benne a "váratlan" kiadások, a kísérletezések, illetve a "na ez nem jött be" kezdetű szerelői mondatok. :(

Lebeszélnélek....

2018. nov. 2. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

A síkolást ingyen meg tudom csináltatni ezred pontosságra ismerőssel az nem gond.

A vezérműtengely fokolás szurominál vagy 50 vagy 30 ugye,mert 8 szelepes tengelyekre írnak árat és ez 6 szelepes.

A chip 50.000.

A leömlő 38.000 a végdob 15.000.

Szóval összesen 158.000 lenne a tuning.

És szerintem lóerőben egy 80-90+ lenne ami nem rossz szerintem 3 hengeres létére.

2018. nov. 2. 14:22
 7/11 anonim ***** válasza:

"És szerintem lóerőben egy 80-90+"


Turboval nem hoznak ki annyit, akkor anélkül szerinted hogy lenne ennyi?

2018. nov. 2. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Tudok példát mondani rá.

A legjobb példa a C20NE és a 20SEH opel motor.

Mindegyik ugyan az kivéve a kompressziót és a katalizátor meglétét.

A C20NE 116 ló a 20SEH 130.

Szóval ha egy kompresszió emelés ekkora változást hagy maga mögött illetve a katalizátor eltávolítása,akkor itt is sikerülne ha nem is 90 lovat ,de 80-at simán ki lehet (szerintem).

2018. nov. 2. 21:35
 9/11 veterán vas ***** válasza:

Szóval -azt mondod- van itt egy motor, ami X lóerős. De ha a hengerfejet lefaragják, erősebb rugókat és nagyobb szelepeket kap 18 ezerért akkor +8%-ot, ha egy Schrick tengelyt tesznek hozzá 74 ezerért, akkor az még 12%-ot, és ha csináltatnak egy nyitott kipuf. rendszert 58 ezerért akkor az újabb +9%-ot jelent.

Miután ezeket összeadogatod, akkor megállapítod, hogy 150 ezer Forintba fog kerülni, és 29% teljesítmény növekedést fog hozni. Pffffff


Az a baj, hogy ez így, csupán egy közönséges matematikai számítás, ám a valósághoz az égvilágon semmi köze.

A motorépítés más. Sőt, teljesen más.


Nem fontos hogy elhidd............ ;)

2018. nov. 2. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Szerinted... szerintem meg 20 lovat ki lehet belőle hozni fél literes fogyasztással, a fizika meg le van ejtve... elsőre azt hittem komoly kérdés, de ha nem érted meg, hogy egy dolog az elképzelés, és más a gyakorlat akkor totál mind1.
2018. nov. 2. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!