Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire terheli meg az autót...

Mennyire terheli meg az autót a "drasztikus" motorfék?

Figyelt kérdés

Az autó:

"mókolt" MX 5


A "probléma":


A féket akkor használom ha kell. A motorfékre alapozok. A minap elvittem faterom egy körre. Szokás szerint, dobáltam vissza a sebességet, nálam gyakori az 5-4-2-4. ami azt jelenti, hogy így rakom a sebességeket. 4-2, lassítás, lakott terület jön. 2-4, visszavett 50-re a kettes, a négyes elvisz 50-el. Fater azt mondta, hogy nem lesz hosszú életű az autóm, szerintetek?

RX-7 jön, azt megeszi ez a vezetési stílus?


2018. nov. 18. 22:46
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Ezt úgy kell elképzelni, hogy mondjuk 80-nál berakod kettesbe, így lassítasz 50-re? Nem hiszem, hogy az oktatód így tanított vezetni. Ez egyrészt megeszi a kuplungot, másrészt a motor nem 5000 körüli fordulatszámon érzi magát a legjobban. A motorféket nem így kell használni.
2018. nov. 18. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
motorféket nem így kell használni.A vezetésen az oktatód tanította.Nem kell szétpörgetni a motort,fokozatosan kell visszaváltani a sebességeket.A faterodnak igaza van.
2018. nov. 18. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Nagy baj, több szempontból is. Remélem mikor majd MX5-öt veszek pár hónap múlva nem tőled veszem meg.


Itt egy videó ahol elmagyarázzák miért:

[link]


Ha kihagysz sebességeket, de a motor fordulata a betenni kívánt sebességnek megfelelő akkor nem probléma a sebességfokozatok kihagyása. Én is szoktam olyat hogy üzemi hőmérsékleten a forgalom tempóját kettesben veszem fel, majd üresbe hagyom visszaesni a fordulatszámot a megfelelőre és rögtön 4-be vagy 5-be teszem be ahol kellemes fordulaton tudunk tovább haladni. De ezt hidegen a húzatás miatt tilos.

Ha úgy használod a motorféket hogy nem váltasz, csak felengeded a lábad, és a motor lassít vissza az nem árt az autónak. Viszont ha lefele váltogatva lassítod az autót az durván káros és sok helyen törvényileg tilos, mert veszélyes a forgalomban lévőkre.

A fékpedált használva kigyulladnak a féklámpák, a motorféknél nem. Ez lehet hogy az esetek nagy részében nem gond, mert nyilván látja a mögötted lévő hogy közeledik az autó. De rossz látási viszonyok között, vagy csak fáradtan ez lehet a különbség aközött hogy beléd szállnak-e vagy sem.

Értem én hogy miért csinálja az ember azt amit te. Alapvető logika hogy üzemanyagot és fékbetétet spórolsz vele. Csak az a baj hogy a kuplung önmagában drágább mint ez a kettő egyben, és akkor még nem adtuk hozzá a váltóban és a motorban keletkező idő előtti kopást. Ne csináld. Fékezz mint egy normális ember. Csak nézd meg a fékbetétek árait a neten és nézd meg a kuplungcserék és váltócserék árait.


Amúgy visszaváltani szoktak heel and toe módon, ami azt jelenti hogy fékezés közben üresben kicsit odalépnek a gáznak, ezzel rev-matchelve azaz nagyjából egy szintbe hozva a sebességet a fordulatszámmal, így nem ránt az autó és kevésbé eszi a kuplungot, terheli meg a motort és a váltókat. De ezt verseny közben vagy ritka forgalmi szituációkban szokták használni, amikor magas fordulatszámot szeretnék tartani a legtöbb erő érdekében. Nem éri meg így közlekedni. A hétköznapi sofőrök 99% százaléka tökéletesen tud közlekedni úgy hogy életében nem csinált ilyet.


RX7-et nem tudom hogy hamarabb vagy később eszi-e meg. De a rotary nagyon kényes motor. Nem lepődnék meg hogyha nem lenne így nálad hosszú életű.

2018. nov. 19. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

"A féket akkor használom ha kell."

Nem, teljesen rosszul használod, ilyen szinten ezt már nehéz motorféknek értelmezni, többet ártasz vele, mint amennyit nyersz.

2018. nov. 19. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:

Mondjuk nem értem miért hagyod ki a 3-ast, de te tudod. Egyébként az érzéssel ellentétben, annyira nem árt ez a motornak (ha már meleg az olaj is). Az biztos hogy motorféken jobban fogy az olaj, de ez magát a motort nem károsítja, a katalizátor (ha van...) az viszont nem olyan vidám, mert az elégő olajból azért marad hátra némi koksz. Ez koszolja ugyan az égésteret is, de nagy kárt nem okoz. Jó, persze az élményautónak megbocsájtjuk, ha nem megy el a motor több százezer kilométert bontás nélkül. Szóval csapassad, az MX5 arra van. Csak vigyázz a síkos úttal, mert ott úgy eldobhatja a seggét hogy nem szeded össze.

RX-7? Höhö.. Az semmiképpen nem lesz probléma mentes, úgyhogy szúrjad neki.

2018. nov. 19. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
80%

Semmi mást nem csinálsz, csak a féktárcsa helyett a kuplungtárcsával fékezel. Ezzel az a baj, hogy a kuplungtárcsa a féktárcsával ellentétben nem tud akkora hőt elvezetni, így nem lesz hosszú életű a kuplungod.

De a motornak se jó az ilyen hirtelen felpörgetés, így lehet egy jó kis vezérműszíj szakadást összehozni.

2018. nov. 19. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 D. Brasco ***** válasza:
75%
Teljesen rossz amot csinalsz!Amigy meg nem is ertem mire ez a nagy sporolas a fekkel,mert azert azt joval egyszerubb meg olcsobb cserelni mint egy tönkretett kuplungot/valtót/motort......mert ha igy folytatod ezen hármas közül valamelyik záros hataridőn belül letérdel!
2018. nov. 19. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Jó nagy terhelésváltás a hajtásláncnak + többet kopik a kuplungod, váltód. 4 -> 2 visszaváltás sebességtől függ. Ha 2-esben sem visít a motor, akkor csak ettől nagy baja nem lesz, csak a hajtásláncot terheled.
2018. nov. 19. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
72%

A 3. fokozatot már nem veszi??? Vagy csak nem találod el,hogy hol van?

A probléma itt csak annyi,hogy talán ezt a részt újra meg kellene,hogy tanítsa neked valaki.

2018. nov. 19. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

"Jó nagy terhelésváltás a hajtásláncnak + többet kopik a kuplungod"


Ha gázfröccs nélkül csinálja akkor igen.

2018. nov. 19. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!