Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg nem érdemes már...

Tényleg nem érdemes már Diesel üzemű autót vásárolni?

Figyelt kérdés

Életem első autóját szeretném majd megvásárolni és tetszenek a Dieselek és a Benzinesek is,de szinte mindenki lebeszél ha mondom a Dieselt.

Jó igaz bonyolultabb technika és kényesebb (kamrás diesel) mint egy befecskendezős benzines,de tényleg ki fogják tiltani őket előbb utóbb?

Mert ha autót vásárolnék ,akkor mennék külföldre sőt... minden hova és ezért riogatnak ezzel ,hogy már külföldön kezdik kitiltani a Dieseleket..

Nekem mindegy ,hogy benzin vagy diesel csak a nyomatékos közlekedés jobban állna nekem..

Szerintetek van valóságalapja a kitiltásoknak vagy egy újabb humbug az egész?



2018. nov. 19. 18:48
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:

Szívó benzinből van jó sok választék abban az árkategóriában amiben nézelődök.

Turbó benzinest is néztem,de az alsó hangon 800k-1 millió még egy 19 éves normális állapotú turbó benzin is.

De ha esetleg tudtok olyan turbó benzinest ami jó is és nem horribilis összeget kérnek érte ,akkor ne habozzatok! :)

2018. nov. 21. 15:56
 22/26 anonim ***** válasza:
4-5 év múlva ìrtam, ha akkor adja el valószínűbb hogy nagyobb bukó lesz mint most a dìzelessel.
2018. nov. 21. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 anonim ***** válasza:

Én is arra írtam. Hol volt még 5 éve az Euro6 norma?! 2013-ban még javában Euro5 volt.

A "2000-es évek környéki" benzinesed, 4-5 év múlva lesz kb 22-23 éves. Erre írtam, hogy 20-25 éves.

Még egyszer, ha most megveszel egy Euro6-os új dízelt, kötve hiszem, hogy 4-5 év múlva nem ér ennyit se, mint egy 4-5 év múlva 22-23 éves benzines. A benzinesed ér mondjuk akkor 200.000-et. Ha megveszel egy 4-5 éves dízelt, akár bontásra, csak a felni nyomásszenzorokkal, gumikkal ér majdnem ennyit. Amit akár az ugyan ilyen, csak benzinmotorral szerelt autóra is nyugodtan fel lehet pakolni. És akkor a többi alkatrészről nem is beszéltünk. Fejegység, légzsákszett, karosszériaelemek, futóműalkatrészek, stb. ezek mind a motortól függetlenek. De az hogy bontásra veszed, a lehető legszélsőségesebb eset. Kizártnak tartom, hogy Magyarországon 4 év múlva az utolsó legkisebb tanyán se lehetne egy Euro6-os dízelt beindítani. Azaz nem igaz, hogy egy mostani új dízel autó 4-5 év múlva eladhatalan lenne.

2018. nov. 22. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

Még mindig nem érted :)

Itthon biztos, hogy lehet hasznàlni még kisebb vàrosokban a régi dìzeleket is, de olyan àrakon lesznek hogy aprópénz lesz, mivel külföldön màr most beestek a dìzelek àrai, ezért az itthoni piacra is kihatàssal lesz( vagy màr van)!

Nyilvàn egy új dìzel többet fog érni mint egy régi benzines( nem is értem az összehasonlìtàst) de pl az àtlag magyar 10-15 éves benzin és dìzel üzeműeket összehasonlìtva akàr félàrra vagy alà is mehet a dìzel a benzineshez képest. Na most ha az àltalad emlìtett példànàl maradunk és új benzinest vagy dìzelt hasonlìtgatunk ( ennek lenne még értelme) akkor is a benzinesnek lenne kissebb a vesztesége. Remélem érthetően fogalmaztam...

2018. nov. 23. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:

"Csak 4-5 év múlva kb. eladhatatlan lesz a dìzel."


Ebből indultunk ki. Tehát egy 4-5 éves dízelt megkapok aprópénzért. Megveszem. Használom mondjuk 10 évig, mert több száz km-es autópályás ingázásra ezt találom megfelelőbbnek. Utána ha nem veszik meg tőlem, na bumm, elveszítem az aprópénzt. (Ahogy fentebb kifejtettem, egy autónak csak 20-30%-a a motor, kötve hiszem, hogy akár alkatrészként a többi része egy forintot ne érne. De jó, tegyük fel, hogy így van.)

Ezzel szemben megveszem a piaci viszonyok miatt drága 4-5 éves benzinest milliókért. Igaz hogy 10 év múlva lesz rá kereslet, de 10 év alatt az is amortizálódik, veszít az értékéből. Nem az "aprópénzt" veszítem csak el, hanem jóval többet, mert lehet addigra az is már csak pár százezret ér.

Akkor melyiken veszítek többet?

Tegyük fel, hogy a fentiek ellenére mégis a dízelen. Rendben, akkor aki csak pár évre és eladásra vesz autót, az vegyen benzinest! Én nem eladásra, hanem használatra szoktam autót venni. Soha nem azon filózok, hogy mi lesz majd 10-12 év múlva, ha eladom, mennyit kapok majd érte. A jövőbe nem látok, nem is szoktam ezzel foglalkozni. Bármi történhet addig, ellopják, összetörik, a fejemre esik egy tégla, stb... Addig használok egy autót, amíg gazdaságosan javítható, vagy örömömet lelem benne, vagy nem avul el nagyon. Ekkor eddig mindig vagy családon belül elajándékoztam (egy fillért nem kértem érte), vagy egy újba beszámíttatom (nem érdekel, hogy kevesebbet kapok érte, mintha én árulnám, vesződnék vele, fogadnám a csak ígérgető de meg nem jelenő tesztpilótákat, alkudozó kisebbségieket.)

Én már csak ilyen csodabogár vagyok és ezek szerint a világon egyedül veszek dízel autót. Aki másképp gondolja, az vegyen nyugodtan benzinest!

Peace. :)

2018. nov. 23. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 anonim ***** válasza:

Na igen, ha valaki megy annyit és nyomott àron vesz most dìzelt, akár meg is érheti, de ez nagyon kis %. A többség àltalàban 5000-15.000km-t tesz meg évente, erre jobban megérte régen is benzinest vàlasztani.

Sokat azért nem kell gondolkodni, hogy mit érdemes venni! Mindenki azt vegye amit szeretne, amiben jól érzi magàt, amire nem sajnàlja a pénzt ;)

2018. nov. 23. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!