Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Minden kétütemű motornál...

Minden kétütemű motornál jelen van az hogy a motorfék karcolja belülről a motort?

Figyelt kérdés
Rengeteg 2t ktm exc t latok felrobbanni videokban es gyanitom hogy a motorfek miatt van, minden 2t nel jelen van ez? Én dt 125öt szeretnék, annál is jelen van?

2019. jan. 8. 19:14
 1/6 anonim ***** válasza:
15%

Attól nem karcolódik mert motorfék van. Az olajnak nem az a szerepe, hogy a gyűrűk, hüvely, dugó karcolását megakadályozza, hanem a főtengely alkatrészeit kenje.

A karcosodás-kopás minden motorban jelen van, ahogy súrlódnak a gyűrűk a falhoz, ezért csökken a idővel kompresszió, ahogy kopik a gyűrűk vastagsága és a dugattyú oldalra mozdulva koptatja a hengert és a nyomás csökken az égéstérben.

2019. jan. 8. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 veterán vas ***** válasza:
100%

Először is, a kétütemű motorfék nem kimondott hatékony. Nem fogja meg úgy a gépet úgy, mint a négyütemű. (bár ez inkább a kisebbik probléma)

A fontosabb az, hogy gázelvételkor a kétüteműekben sokkal kevesebb kenőanyag jut a súrlódó helyekre. A négyüteműnél állandóan szállít az olajszivattyú, míg a kétüteműnél csak az üzemanyagbevitelre számíthatsz. A motorfék úgy képződik, hogy elveszed a gázt. A kevés üzemanyag, értelemszerűen kevés kenőanyagot szállít, így ilyenkor jóval nagyobb a kopás. Talán ez a legkézenfekvőbb magyarázat a kétütemű motorok korai halálának.


Arra ténymegállapításodra, hogy a "motorfék karcolja belülről a motort" nem szeretnék kitérni. :D :D :D

2019. jan. 8. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Léghűtéses 2t motornál tudom elképzelni, hogy ha hosszú ideig szórakoznak vele főleg nyáron és besül motorféknél, de ilyen ritka nagyon. Sokkal könnyebb álló helyzetben vagy nyáron forróságba "besűletni" egy levegős motort, mint motorfékkel.
2019. jan. 8. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, nagyon hasznos válaszok voltak, csak megijedtem ha dt-t veszek rosszul járnék ezzel. Egyébként nem rég kezdtem nem vagyok jártas :)
2019. jan. 8. 21:07
 5/6 anonim ***** válasza:
52%
Első válaszoló, csak úgy mondom, hogy ahányszor ekkora f***ságot mondasz, egy mérnök mindig felsír, szóval csak óvatosan!
2019. jan. 8. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A kérdést lehetetlen értelmezni, csak tippelni tudok, hogy mire gondolsz.


Minden mechanikus gépezet kopik, ahol mozgó, súrlódó alkatrészek vannak. Legyen szó 2 üteműről, 4 üteműről, gőzmeghajtásosról, vagy egy mechanikus karóráról.


Ha jól tudom, az újabb KTM EXC-eknél motorfék során is van kenés, mivel egy új technológiát, TPI-t használnak. Tulajdonképpen külön van olaj meg benzin befecskendezés és elvileg ha elzárod a benzin folyását, a számítógép tudni fogja, hogy olaj azért még kell.


Amúgy azért necces a legtöbb 2T motornál, mivel a benzinben van az olaj.

2019. febr. 20. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!