Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan tudom megnézni, hogy...

Hogyan tudom megnézni, hogy gond van e az autó aksijával?

Figyelt kérdés
Igy télen elég nehezen tudom beindítani a kocsit, olyan mintha az önindító nem kapna elég áramot hozzá. Az érdekel, hogy egy sima multiméteres feszültségméréssel eldönthető, hogy csak az aksi merült a hideg miatt, mert sokat állt, vagy valami baja van, és ki kell cserélni? Gondolom a feszültség nem mehet le egy bizonyos szint alá, vagy valami ilyesmi szabály lehet, de egyelőre nem találtam semmi használhatót.

2019. jan. 10. 20:46
 1/8 veterán vas ***** válasza:
100%

Egyszerű feszültségméréssel csak tájékoztató adatokat kapsz. (álló helyzetben az akku alapfeszültségét, ill. megfelelő fordulatnál a generátor üzemi töltőfeszültségét)

Az említett mérőke nem alkalmas, az akkumulátor terheléses vizsgálatára.

2019. jan. 10. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
51%

Műszer nélküli módszer, ha bekapcsolod a fényszórót, és indítózol..ha lerohad a fény, és alig, vagy nem mozdul az önindító, akkor gatya az akksi..


a még valamire való aksinak indítani kell égvehagyott tompítottnál is.

2019. jan. 10. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 veterán vas ***** válasza:
100%

#2!

"akkor gatya az akksi"

Ne hozd rá a szívbajt a kérdezőre ;)


Lehet, hogy:

-oxidálódott az akkusaru

-nincs rendes testelés

-laza az ékszíj

-keveset jár hosszútávon

-kopottak a bronzkefék

-kevés töltés

Szélsőséges esetben még az is megtörténhet, hogy a villamossági rendszerben éppen az akku van a legjobb állapotban.

(na jó ez tényleg határeset)


Csak azért írtam le ezeket, mert egy nehezen induló autó, maga a "sok ismeretlenes" egyenlet.

2019. jan. 10. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Kösz a válaszokat! Olvasgattam közben én is a témában. Majd méricskélek, meg feltöltöm egyszer teljesen, aztán meglátjuk mi van.
2019. jan. 10. 23:35
 5/8 anonim ***** válasza:
Mérd meg teljesen feltöltött állapotában, úgy hogy nem lóg rajta semmi. Ha ilyen 12,5 V alatti értéket kapsz, akkor szinte biztos hogy rossz az akku.
2019. jan. 11. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem egészen!

Ha pl. 12,4 V a fesz., akkor 75% a töltöttsége.


Az a nagy büdös helyzet, hogy télen sajnos kell töltögetned külön, mert ilyenkor a folyamatos világłtás, fütés egyebek használata miatt nem tölti fel teljesen az autó generátora!


Enyémben most 12.1 V van, ami 25% töltöttségnek felel meg, viszont a nagy dög dízel motor úgy indul vele, mint a villanymotor, max. 1 másodperc indítózás után.

2019. jan. 11. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Jaja, szerintem csak le van merülve, mert ilyen 20 perceket megyek vele egy huzamban, aztán hideg is van, van hogy áll egy hetet, és nincs ideje feltöltődni. Olyan 1-2 éves, nem szabadna, hogy gond legyen vele.
2019. jan. 12. 18:08
 8/8 A kérdező kommentje:
Végül rá kellett töltenem, azt hiszem 12.4V-ra esett le a feszültsége és 12.72-ig töltöttem. Utána nehézkesen, de elindult. Utána mentem fél órát 3-4000-es fordulaton, hogy tudjon töltődni. Aztán ránéztem a cellákra, és töltöttem utána desztvizet, mert a két szélső cella szinte csont száraz volt. Nem olyan rég vettem át a kocsit egy családtagtól, és ezek szerint nem igazán foglalkozott a karbantartással. Valószínűleg csak ez volt a gond, mert azóta pöccre indul. Bár a meleg indítás nem ugyanaz, mint a hideg. Holnap majd kipróbálom reggel megint, illetve csinálok egy legalább 6-8 órás töltést majd valamikor.
2019. jan. 17. 00:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!