Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel vagy benzin? Mit valaszt...

Dízel vagy benzin? Mit valasztanatok?

Figyelt kérdés

Aki benzinest vezet az szidja a dizelt.

Aki dizelt vezet szidja a benzinest.

A dizelesek azzal vannak hogy keveset fogyaszt jól húz, meg az átlag fogyasztással vágnak fel stb

A benzinesek azzal vannak hogy van hangja nem traktor meg csak azt élvezet vezetni. Nincs turbolyuk stb.



Indoklással, saját véleménnyel nem egymásét szidva áruljátok el sajátm el nekem mit gondoltok ezekről.

Miért és melyiket valasztanad?


Szándékosan nem irtam bele h hosszu rövidtávu használat meg ilyesmi. Mert az érdekel h amit szived szerint hasznalnal mi lenne nem az amit az agyad szerint kellene hasznalnod


2019. jan. 19. 13:59
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Nekem az első egy 1.3 benzines 68 le fél év, majd 1.8 benzin 112 le 4 év, 1.9 td 90 le 3 év, 1.6 benzin 101 le 2-3hét... Nem sok hiányzott hogy eret vágjak magamon, 1.9 pd 130 le 2.5 év még marad néhány évig. Utód valószínűleg 2.0 crtdi 177 le körüli lesz. Szóval csak a diesel.
2019. jan. 19. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Kérdező, pedig nagyon is fontos kérdés, hogy mire használnád!

"Szívem szerint" ha a pénz nem számítana akkor vennék egy Teslát + egy Ferrarit.

De maradva a realitásoknál:

Városi rövid távú használatra benzinest vennék. Mivel szeretek dinamikusan haladni és nem vág földhöz, ha a garanciaidő lejárta után majd tízen évesen esetleg 100e-t rá kell költeni a turbófelújításra, akkor turbósat. Szerintem a kérdésed alapján neked is van annyi infód hogy tudod mért előnyösebb rövidebb utakon a benzines. Így ezt nem részletezném.

Rendszeres autópályás hosszútávú ingázásra pedig dízelt. Nekem dupla turbós van, egyáltalán nem érzek turbólyukat. 1200-tól 4000-es fordulatig egyenletesen húz. Szerintem kifejezetten csendes autó. Az alapjáraton kívül nem lehet megmondani, hogy milyen üzemanyaggal megy. Olyan pedig ritkán van hogy leülök egy órára a beindított autó mellé élvezni az alapjárat harmóniáit. Tehát szerintem nem lényeges szempont. Arról nem is beszélve hogy a mai közvetlen befecskendezéses turbós benzineseknek is megvan a jellegzetes "varrógép" ketyegésük.

A dízelutálók még a kitiltásosdit hozzák fel előszeretettel érvként. Ez az én esetemben nem igazán nyomós érv. Magyarországon élek, itt közlekedek egy Euro6-os dízellel. Az hogy Nyugat-Európában néhány nagyváros bizonyos belvárosi körzeteibe vagy csak a jövőben nem hajthatok be, nincs igazán hatással a napi életvitelemre.

Visszakanyarodva a lényeg: én igenis attól tenném függővé, hogy mire kell az autó.

2019. jan. 19. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
42%

Nem keveset autóztam szívóbenzinnel, nagyon nem vágyom vissza. Már régóta turbódízelekkel járok. Ég és föld. Valóban igaz, hogy a nyomatékért megéri. Szerintem aki egy 10 évnél fiatalabb dízelnél traktorhang miatt fintorog, az nagyon nem ért hozzá. Az újabb autóknál alig-alig van hangbéli különbség.

De számomra a dinamizmus vs. fogyasztás az egyértelmű döntő tényező. Most egy 140 lóerős dízelem van. Ha nagyon taposom neki 7 litert eszik. Benzinessel hasonló stílusban 9-10 liter. Nem elhanyagolható különbség. Az alacsonyabb fordulaton leadott nagyobb nyomaték pedig a mindennapokban szerintem praktikusabb is.

2019. jan. 19. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
71%

Dízel és benzines autóim is vannak. Alapvetően dízel párti vagyok, bár imádom padlózgatni a benzinest is, de utóbbi rossz és helytelen magatartás. Miért szeretem a dízelt?

Mert azonos teljesítményt sokkal kisebb fogyasztással ki lehet hozni belőle, ergó hatékony. Ez már önmagában nálam döntő érv, hogy hatékony. Másrészt nagyon jó, hogy nyomatékos, emiatt nagyon kellemes vezetni. És igenis a fogyasztás is számít, mert hosszabb távon nem mindegy, hogy mennyit tankolsz. Szervízköltségek? Kár számolni, mert egyrészt a dízelre messze nem kell annyi pénzt locsolni, ahogy sokan azt beállítják, és a másik nagy hiba, amit a dízelutálók sokszor elfelejtenek, hogy a benzinmotorra is kell/lehet költeni szépen esetenként. És akkor a benzines előnye el is tűnt. A másik kedvenc ellenérvem, hogy dízelt csak akkor, ha évi 30 ezret mész... ezen mindig nevetek. Ha csak évi 10 ezret megyek a dízellel, akkor annak az esélye is kisebb, hogy elromoljon, kevés km gyűl bele, tehát nem kell majd turbót, injektorokat cserélni. Tehát csak használom kis fogyasztással, és élvezem.

2019. jan. 19. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 walk w1th mee ***** válasza:
Nekem eddig diesel volt,2.2cdi mercedes mert sokat mentem vele. De ezután benzinest fogok venni,olyan sokat már nem járok személyautóval igy egy nagylovas benzinest kibir tankolással az ember
2019. jan. 19. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Na ezt sem kérdezte még itt senki.
2019. jan. 20. 00:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Személy szerint nekem a benzines hangja jobban bejön meg alapból erősebb is mint a dízelek. Dízel turbó nélkül gyenge turbó nélküli Benzines is 2000cm3-től jó de az igaziak a V8 motorok szerintem.
2019. jan. 23. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!