Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autót éri meg jobban...

Melyik autót éri meg jobban megvenni?

Figyelt kérdés

Egészen pontosan hogy éri meg jobban autót vásárolni.

Két féle opció van:


I: Veszek ey 2-300 ezer Ft-os szutykot, amit 2 év után viszek bontóba, addig meg csak kibírja úgy, ahogy, aztán ezt megismétlem és veszek még egy 2-300 ezres szutykot. Ergó, 2-3 évente cserélgetem, és nem költök a szervízre, hanem mihelyt kicsit zsebbenyúlósabb, jöhet a bontó. Itt tulajdonképpen 250-350 ezret bukhatok, ha átírást is figyelembe veszek.


II. opció. 1 millió fölött kicsivel veszek egy 10 év körüli, vagy fiatalabb, normálisabb autót 5-6 évre, de erre nyilván költök rendesen, és szervizelem, majd 5-6 év múlva eladom, de akkorra már félmilliót simán buktam rajta, plusz a sok szerviz.


Komolyan kérdezem, mert ahogy ismerőseimet látom a jónak gondolt 10 éves, vagy fiatalabb millió fölötti autójukkal szenvedni, meg fizetni a szervizelést (ráadásul nem szopórollerek, hanem H Astra, Focus stb) komolyan elgondolkozok rajta, hogy jobban megérné ilyen 2-300 ezer Ft-os Swift, F Astra, B Corsa és hasonló szutykokat 2-3 évente cserélgetni úgy, hogy friss műszakival megveszem, és a következő műszakin, ha 30-40 ezernél többet kéne költeni rá, bontóba adni a p.csába. Nem vesztenék sztem sokkal többet átírásokkal sem, mint 1,2 millióért újabbat, aztán 30 ezer Ft olajcsere, meg ilyen olyan alkatrészek, és 5-6 év után ígyis bukom a sok szerviz meg értékvesztés árát.


Akinél csak az A-ból B-be jutás a cél, és tömegközlekedés necces, annak a kettő opció közül melyik a jobb?



2019. jan. 19. 14:35
 1/7 anonim ***** válasza:
Egyáltalán nem biztos (sőt), hogy a 2-300 ezerért megvett autód majd simán elmegy műszaki vizsgától műszaki vizsgáig minden komoly probléma nélkül. Mi van, ha fél év után kellene rálocsolnod 150 ezret? Akkor is leadod a bontóba?
2019. jan. 19. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 -nandor- válasza:
Hát én személy szerint a második opciót választanám. Szerintem a japán autók ideálisak, nem túl szervízigényesek (tapasztalat, 3 toyotánk van). Ez az én véleményem, ne kövezzen meg senki aki nem ért egyet:))
2019. jan. 19. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
És mi van, ha japán autót vennék, csak mondjuk egy 20 éves japánt? Motorikusan még azokba is benne van az a tartalék, hogy még alattam éppen kihúzzák. Közlekedést akadályozó nagy meghibásodás valószínűsége csekély, olajcserét nyilván megkapná, és esetleg izzócserék, meg egy két "nagyon muszáj" alkatrészt megkapna, amit pár ezerért beszerzek, és olcsón bele is tesznek. Csak arra gondoltam, hogy ilyen dolgokkal, hogy már rohad szétfele (de még alkalmas közlekedésre), vagy a futóműve eléggé kopog, esetleg belül is kissé esik szétfele, ezekkel nem foglalkoznék, amíg megy. Ha már nem, akkor bontó. Igazából nem tudom melyik a költséghatékonyabb. Nyilván ebbe is meg abba is vannak buktatók.
2019. jan. 19. 16:06
 4/7 anonim ***** válasza:

Müszaki vizsgám éppen nem a motort vizsgálják.

Mérnek káros anyag kibocsátást, annak is meg kell felelni, de a lényeg az, ami téged nem akat érdekelni...

Közlekedés biztonsági szempontból a motor meghibásodás sokkal kisebb rizikóval jár, mint a rossz futómű, fék, rozsda ette karosszéria, kopott gumi, szétkopott kormány szerkezet - ezeket nézik a müszaki vizsgán, és ritka, hogy 15-20évas autó javítás nélkül megfelel... föleg a 150-200ezresért megvett roncsok (mert ugyan miért adjál annyiért?)

2019. jan. 19. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Egyértelműen második opció.

Az elsővel mindig egy megbízhatatlan, komfort és biztonság nélküli szutyokban kínlódsz. Míg a második esetben sokkal jobban jársz hosszú távon a valós ráfordítást nézve.

Annyi a titka, hogy alaposan meg kell nézni és 1 millióért mondjuk nem H Astra-t kell venni, hanem G-t. Így nem a kínálat alja szemetet veszed, amire sokat kell fordítani.

2019. jan. 19. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Vagy marad a két opció közti rész, vagy ha úgy tetszik egy harmadik opció, még ezzel járnék talán a legjobban, amolyan arany középút. Veszek egy jobb állapotú I. generációs 1,3 Swiftet 500 ezerért a kínálat felsőbb részéről, ás ezt használom minimális fenntartási költségekkel amíg bírja, aztán bontó.
2019. jan. 19. 18:04
 7/7 anonim ***** válasza:

Ezzek a gondolkodással jobb, ha nem veszel semmilyen autót...

Az autóra költeni kell, nem annyiból áll a fenntartása, hogy "használom, ameddig bírja, aztán bontó". Illetve használhatod úgy is, de akkor lehet fél év után viheted a bontóba, mert lengőkart kellene cserélni, de arra ugye nem költesz, inkább bontó :-)

2019. jan. 19. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!