Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autópályán hogy szoktatok...

Autópályán hogy szoktatok közlekedni? Milyen sebességgel, miért? Valamint főúton?

Figyelt kérdés

Általában melyik sávot használod?

Térjünk el attól kinek milyen autója van. Senkit nem érdekel. Polskival is lehet menni 120at, ugyhogy tényleg nem releváns.



A kérdés adott, pusztán érdekelnek a szokasaitok. Hátha tudunk egy jó beszélni ezugyben.


Az én szokasaim. Amikor nem megyek messzire,csak kb 20-30 km autópályán, akkor beállok külsőbe egy kamion mögé távolságot tartva,halgatom a zenét, nezelodok

Hosszabb úton mint pl kijarni dolgozni 155os tempó.(1200km)

Magyarországon belül ha pl hatvan-pécs szakaszon olyan 130

Ezen sebességgek mind gps szerinti, nem óra szerinti.

Általában nyugodtan vezetek tempomattal. Ha külső sávba nem lehet kimenni, mert lassan mennek várok addig, amig van akkora hely, hogy ne keljen tempomatot lekapcsolni. Nem szeretek lassitani-gyorsitani. Fékezni főleg.


Főúton nyugisan 90-100 közt. Nem feltartva senkit. De néha, tavasszal mikor zoldellik minden,nincs nagy forgalom,akkor 70el docogok.


2019. febr. 7. 08:25
 1/9 anonim válasza:
17%
Állat módjára vezetek.
2019. febr. 7. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
4%
Autópálya tempómat 150 körül (GPS szerint) végig belső sáv, ültetve van az autóm és ilyen tempónál kényelmetlen a silány minőségű, széttaposott külső sáv. Ha véletlenül gyorsabb jön mögöttem azt elengedem. Főúton 80-110 között, mikor hogy, az útviszonyok függvénye. Városban pedig teljesen változó, dinamikusan, de a forgalom tempójában. Nem szlalomozok, de előzgetek, haladok, ahogy lehet.
2019. febr. 7. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
40%

Külső sáv, 100-as tempomat. 100 km-enként 13 percet vesztek, és kb. 2 literrel kevesebbet fogyaszt az autó. (A 130-as tempóhoz képest.)

A megspórolt benzin és az elvesztett idő arányában 3200 forintos órabér jön ki, ennyit amúgy nem keresek :) És még biztonságosabb is.

Szóval 100-nál gyorsabban szerintem csak az menjen, aki amúgy óránként 3000 forintnál többet keres. Vagy épp nagyon rohan valahova.

Egyébként a környezetszennyezés is az elhasznált üzemanyagtól függ, az sem mindegy, hogy mennyi. Hosszú távon még jobban megéri, nem azért mennek a kamionok is 90-nel, mert nem bírnának többet, hanem mert így a legkisebb a károsanyag-kibocsátás.


Ha utolérek egy 90-es kamiont, és üres mögöttem a pálya, akkor a 100-as tempomattal kényelmesen megelőzöm. Ha jönnek mögöttem, akkor rálépek a gázra, és 130-cal előzök. Ha sűrű a forgalom, vagy egymástól másfél méterre állatkodnak a belsőben, akkor inkább beállok a kamionok mögé 90-nel. Forgalmas pályán semmi értelme nincs fél óra időnyereségért 90 és 140 között gyorsítgatni, egy csomó üzemanyagot elégetve.

2019. febr. 7. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
20%

Ha ráérek, vagy spórolni akarok, akkor külső sáv egy kamion, vagy ha jön egy gyorsabb busz, akkor annak a szélárnyékában.

Ha sietek, akkor felveszem a belső sáv tempóját, ami annyi amennyi, és ha ennél lényegesen gyorsabban jön valaki, akkor elengedem. Csak akkor, ha előttem nincs senki, ha a belső sáv is telített, és folyamatosan tartja mindenki a 140-et, akkor kb. letojom, hogy beesik valaki mögém 170-el, nem fogom elengedni csak azért, hogy ő egy autóhossznyival előrébb legyen (az ilyenek képesek egyenként mindenkit levillogni, és autónként előbbre jutni... nagyon értlemes szórakozás...)

Amit NEM csinálok. Nem megyek 100-110-el, folyamatosan váltogatva a külső-belső sávot, folyton visszahúzódva a kamionok közé, mert ez a legveszélyesebb, és a többiek számára a legirritálóbb.

Ha egy percnyi távolságban nincs senki a külsőben, akkor mindenképpen kihúzódok, ha épp a 140-es verzió van, akkor is.

2019. febr. 7. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Ha csak az M0-sról ugrok át az M5 bevásárló központba, akkor pályán is csak 90-el megyek egy kamion mögött 50 méterre. De az a ritka.


Hétvégente 2x200km-t megyek melyből estenként 2*60 országút, a többi pálya. Mindig ugyanúgy megyek:

GPS szerint 130/100 (autópálya/országút).

Pályán külsőben megyek, kivétel, ha rossz az út (pl M7 Siófoknál).

Belsőbe előzéshez térek csak át, de ha mögöttem villog egy majom, nem feltétlen vágódok ki újra, mivel nem akarok azért a külsőben fékezni, hogy ő elsiessen.

2019. febr. 7. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Autópályán: mindig a legkülső üres sávban, ált 140 körüli tempóval, persze ha látom, hogy mindjárt jön a kamion, akkor fél percre nem megyek ki, csak ha nagyon tolnak hátulról. Országúton 100 körül.
2019. febr. 7. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
80%

Attól függ melyik autóval megyek. Az egyik kicsi benzines, ezért mindig 110 körül megyek vele. Ha utólérek valakit, akkor index, és előzök, aztán ahogy lehet, rögtön térek ki a külsőbe. Kis ésszel és előrelátással tudok úgy menni ezzel is, hogy alig szoktam feltartani a belső sávban haladókat, és a sebességem is végig konstans tud lenni.

A másik autó az 140 km/h tempomat mindig. Mivel nagyon kevesen mennek ettől gyorsabban, ezért sokat megyek a belsőben, nem megyek ki minden előzés után a külsőbe, ha full üres a pálya. Az a baj, hogy ezzel a tempóval gyakran utólérem a 120-130-al haladókat, ezért nem lehet konstans sebességet tartani, na de ezért ülök a kormánynál, hogy erre figyeljek.

Főúuton pedig küldöm neki 100-120-al, mikor hogy. A kanyarokat szeretem nagyon.

2019. febr. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
50%

Nem igazán értem a kérdéseddel mire vagy kiváncsi, de akkor lássuk:


Autópálya:

Sebesség: 138km/h-ra állítom be a tempomatot óra szerint. Ez gps szerint 130-131-nek felel meg. Tudom, hogy lenne még pár km/h a traffipaxhatárig. Nekem ez a tempó megfelel. Lassabban tudom, hogy pár deci gázolajat meg lehetne spórolni, de így is rendszeresen 2,5 órát megyek. Az időm többet ér.

Sáv: értelem szerűen a külső. Ha beérek valakit az előzés erejéig belső, majd ismét külső.


Országút:

Sebesség: 90-100km/h között óra szerint. Így is szinte mindenki előzget. Volt már előttem szarvas, ami előtt satufékkel épphogy sikerült megállni. Így elég a megenegdett tempó. Országúton egyébként relatív keveset vezetek. Inkább pályán. Büntetést 400.000km/19 év alatt még soha nem kaptam. Aki meg akar előzni, hagyom, had menjen.

Sáv: a legtöbb országút egy sáv oda - egy sáv vissza típusú. Így egyértelmű. Ha menetirányonként több sáv van, a jobbratartásnak megfelelően közlekedek, ha van rá módom.

2019. febr. 7. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
61%

240-nel, végig a leállósávban. Így nem zavarok senkit.

Ja ha ki akarok menni, akkor a legbelsőbe bemegyek, s az utolsó pillanatban satuzásra kényszerítve másokat keresztbe 3 sávot.

2019. febr. 7. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!