Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jogosítvány, gyakorlati óra...

Jogosítvány, gyakorlati óra hogy ment, megy nálatok?

Figyelt kérdés

Most csinálom a B-s jogsit és nem tudom, hogy hogy kéne működnie. De furcsának találom az eddigieket. Aztán lehet én vagyok a bolond...


Első alkalommal rutinpályára mentünk, ott egy pár feladatot meg kellett csinálni, tolatas, szlalom, gyorsulás, megállás, fordulás... Azt mondta az oktató, fél óra után, hogy megy ez, menjünk forgalomban, első alkalommal ki is mentünk, egész jól ment elsőre.

Azóta 4 alkalommal voltam vezetni, mindig csak forgalomban, minden felé (egyirányú utcák, egyenrangú utak, több sávos utak, vasúti átjáró, körforgalom). Szóval úgy néz ki az óra, hogy beülök, indítok aztán megyek jobbra, balra, ahogy az oktató mondja és így telik el a másfél óra. Egy-egy tanácsot szokott adni, de sosem nyúl bele a pedalokba és a kormányba, gyakorlatilag autókázok 90 percet.


Ez normális, hogy pl nem tanulok parkolni, tolatni, műszaki dolgokat?


Nektek hogy volt?


2019. márc. 5. 10:39
 1/10 anonim ***** válasza:

14. óra után kezdtünk el parkolni az oktatómmal anno. Én is sokáig furcsáltam, hogy csak vezetek össze meg vissza. Plusz én nem is voltam rutin pályán még azt sem tudtam ,hogy indul az autó. :) ennek 3 éve.


20/F

2019. márc. 5. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Akkor jó, köszi a választ!

Persze időben még belefér :)

2019. márc. 5. 10:46
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Azt szerintem csak te hiszed, hogy nem nyúl bele.
2019. márc. 5. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Forgalomban lehet a leghatékonyabban tanulni.

Rutinpálya jó az alapokkal ismerkedni, de ott soha nem lesznek forgalmi helyzetek, ezért sok oktató nem is rutinpályáztat, viszont forgalomban a parkolások az utolsó leckék.

Műszakiból mégis mit szeretnél tanulni?

Alkalom adtán megmutatják hol vannak a folyadék tartályok, mennyi legyen a folyadék szint, de nem autó szerelést tanulsz - ha kérdésed van az oktatótól is kérdezz.

Vezetést csak gyakorlással lehet tanulni, örülj, hogy dem fölösleges dumálással telnek az órák.

2019. márc. 5. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Mi nem is voltunk rutinpályán :)

Ahol találkoztunk, ott a parkolóban gyakoroltunk pár dolgot, elindulás, kanyarodás, tolatás, aztán irány a forgalom. Mindig a forgalomban mentünk. Akkor nyúlnak bele, ha valami nagyon gáz van, veszélyes helyzet, és te nem reagálsz. Egyébként elég, ha szól és te javítasz.

Parkolást, stb. sem rutinpályán gyakoroltuk. Mentünk a forgalomban, megálltunk parkolóknál és ott.

Műszaki dolgok alatt mit értesz???

2019. márc. 5. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Kivitt a piac parkolójába ami délután tök üres volt..ott mentünk előre,hátra stb olyan 20-30 perc,aztán irány a város. Ez volt az első 2 óra.

A következőn már én vezettem a sulitól aztán kocsikázgattunk,parkolgattunk és ez így ment

A 24. óra volt az amikor majdnem felmentünk a pályára,csak kint állt a matrica ellenőrzős autó ,így kimaradt :) Aztán nem is igazán foglalkoztunk azzal,hogy a pályára felmenjünk. De természetesen mentünk a pályán,mert sikerült vizsgán olyat kihúzni amibe a pálya is benne volt :D

2019. márc. 5. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Mi minden órán gyakoroltunk parkolásokat is, már az első órákon is. Műszaki dolgokról nem esett szó. Már nincs műszaki oktatás, vizsga.
2019. márc. 5. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Műszaki dolgokat már nincs sok értelme tanulni, hiszen a vizsgán nem kérdezik, az élet meg majd úgyis megtanít a fontos dolgokra pár év alatt :)


Parkolás biztos lesz neked, hiszen követelmény a vizsgán.


Szerintem jó dolog, hogy kivisz forgalomba. Pedálokba tuti belenyúl vagy belenyúlt az első néhány órán, pl. elindulásnál fogja a kuplungot stb.

2019. márc. 5. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nekem is hasonlóan volt, első alkalommal rutinpályáztunk, az autó alap kezelését tanította meg, 1-2-ben váltogattunk, Y meg egy ívben való megfordulást is próbálgattam, meg sok sok csúsztatott kuplung. Aztán mentünk forgalomba, hiszen a rutinpályán nem nagyon lehet gyakorolni a váltást se. Kb 5-6 alkalommal csak csavarogtunk a városban, utána mentünk vissza a rutinra, 1-1 órán megtanította a párhuzamos meg a merőleges parkolást, aztán ennyi volt a rutinpálya. Ezután országút, autópálya, a vége felé meg már konkrétan útvonalakat nézünk, egyirányú utcák, jobbkezes helyek, rengeteg parkolás, stb.. Kérdezd meg tőle, hogy ő milyen sorrendben szokott tanítani, ha érdekel, nekem az első órán elmondta, hogy mi lesz a menetrend, úgy is lett. Illetve az jó, hogy nem nyúl bele (bár kicsit biztos belepiszkál, az elején én se vettem észre 😀), de akkor sincs semmi, ha belenyúl, megesik (én hajlamos voltam nem teljesen megállni a stop táblánál, csak nagyon lassan gurulni, ne félj, olyan satuféket nyomott mindig, azóta megállok).
2019. márc. 7. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Most tartok a 43. óránál.

Kb a 25.-nél mondta először, hogy nem nyúlt bele.

Meg mostmár nagyon ritkán.

Kivéve ha fáradt vagyok és országúton döcögök 60 al.

Akkor biza a gázra lép. :)

2020. márc. 3. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!