Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az Audi S8 5.2...

Mi a különbség az Audi S8 5.2 V10 és az Audi A8 6. 0 W12 között?

Figyelt kérdés
2019. ápr. 12. 13:29
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%
Nem teljesen ugyanaz. Más a furata és a lökete a két motornak, az Audiban ezért nagyobb a hengerűrtartalom. A vezérlés szögei is másnak, ezért a Lamborghini-motor pörgősebb és nagyobb a teljesítménye, de kisebb a maximális nyomatéka. Az Audi-motor ráadásul közvetlen befecskendezéssel készült (FSI), míg a Lamborghininél a szívócsőbe ment az üzemanyag. A később készült 5,2 literes Lamborghini V10-esek már jobban hasonlítanak az Audi-motorra, de ott is van pár eltérés.
2019. ápr. 13. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:
Akkor csak hasonló, köszi szépen a hasznos választ.
2019. ápr. 13. 13:43
 13/18 anonim ***** válasza:
Márpedig a Lamborghinibe és az Audiba is ugyanarról a gyártósorról került le az 5.2 V10 (kerül a mai napig), ráadásul Győrben. És Audi fejlesztés.
2019. ápr. 13. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:
Na most akkor melyik az igaz🤣
2019. ápr. 13. 17:18
 15/18 anonim ***** válasza:
47%

Mindkettő igaz, csak rendbe kell tenni az időrendet.

Kezdetben volt a V10-es, 5 literes Lamborghini-motor. 90 fokos hengerszöge volt neki, hengerenként 4 szelepen át száguldoztak a gázok. A hengerblokkot és a forgattyúsházat Győrben gyártották, a végszerelést a Lamborghininél végezték.

Aztán jött az ötlet: V10-est az Audi S8-ba! El is készült az új motor, aminek van ugyan némi köze az ötliteres Lambo-motorhoz, de nem ugyanaz, mint írtam. Kicsit hasonlít arra is, illetve a kisebb, 4,2 literes V8 FSI-re, amit az Audi akkoriban már használt. Később készült belőle ötliteres, két turbófeltöltővel megvadított változat a C6 RS6-ba.

Mivel látszott, hogy az új, 5,2 literes FSI motor jól működik, a VW-nél úgy döntöttek, nem tartanak meg a kínálatban két ennyire hasonló erőforrást (5.0 V10 és 5.2 V10 FSI), hanem a régebbi, ötliterest beszántották, a Gallardokba az LP560 változattól kezdve ezt szerelték, igaz, nem egyezik meg az utolsó csavarig az Audi-motorral. A Huracán már csak ezzel a motorral készült és a V10-es R8-asokba is ezt szerelték. Vagyis való igaz, hogy Győrben készül most már a Lamborghinik V10-ese is.

2019. ápr. 13. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:
Nagyon szepen koszonom. Nem semmi hogy ennyire jól informált vagy a temaban, tisztelem az ilyen embereket;) Pacsi es thx megegyszer.
2019. ápr. 13. 18:37
 17/18 anonim ***** válasza:

15-ös

Tényleg témában vagy, hiszek neked. Szóval akkor az RS6-ból a biturbós V10 közeli rokon az 5.2-es FSI-vel, és nem véletlen a hasonló köbcenti?

Egyébként ez az Audi vs. Lambo motor nagyon gyakran felmerül facebook kommentekben és youtube videó alatti kommenteknél is.

2019. ápr. 13. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
52%

A két V10-család megkülönböztetésének van egy egyszerű módja. A Lamborghini ötliteres V10-esén 88 mm a hengerfuratok távolsága, az Audi-féle 5.2 FSI-nél pedig 90 mm. Amíg a hengerfuratok távolsága megegyezik, nyugodtan beszélhetünk egy motorcsaládról, hiszen a furat és löket bizonyos határok között változtatható úgy, hogy a blokköntvény, a forgattyúsház és a hengerfej ugyanaz marad, de a furattávolság növelésével már nagyon sok mindent kell áttervezni. Más a blokköntvény, más a forgattyúsház öntvénye, a főtengely, a hengerfej - gyakorlatilag új motorról van szó.

Ez történt akkor, mikor az ötliteres Lamborghini-motorból 5,2 literes Audi-motor lett: az Audi-féle erőforrás inkább a nyolchengeres FSI megoldásaiból építkezik, hasonlóan, mint manapság a BMW modulrendszerű motorcsaládja vagy korábban a "nagy" M88 és a "kis" S14 M-motorok. A furata és lökete a 4.2 FSI-vel egyezik meg, csakúgy, mint a 90 mm-es furattávolság.

Az ötliteres biturbó rettenet a C6 RS6-ból az Audi-motor rokona, 90 mm-es furattávolsággal. A löket csökkentésével csökkent a lökettérfogat (így hiába ötliteres, nem a Lamborghini-motor a kiindulási alapja), ráakasztották a két turbót és kész is volt a motor az összkerekes gőzmozdonyba.

2019. ápr. 13. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!