Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1975-ös Simson S50 B karburáto...

1975-ös Simson S50 B karburátor beállítását hogy kell végezni?

Figyelt kérdés
Úgy, ahogy működik, de nincs alapjárat, kivan pucolva, és nem egyenletesen jár a motor.

2019. ápr. 26. 14:22
 1/3 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Karburátor beállítást már válaszban leírtam és nem kell nagyon aggódni ettől, ha betartja a lépéseket.

Amire szüksége lesz az alap csavarhúzó és 10 és 12 villáskulcson kívül egy tolómérő eszközt is használni kell.

Kicsit könnyebben beállítható 16N1-8 karburátora van.

lépésekben leírom a beállítását.

1 kezdjük a szétszereléssel, ugyan úgy ahogy a karburátor tisztításánál végezte szerelje szét a karburátort szedje le a subert és a szivatót, 10 villáskulcs használatával csavarozza le a szívótorok rögzítő csavarelemét és emelje le a karburátort.

M4X14 hengeres fejű csavarok eltávolítása után ellenőrizze az üzemanyag szintjét ahogy leemeli a fojtószelepházat.

Az ütemanyagszint 8 +-1 mm kell legyen, majd az összeszereléskor érdemes vele foglalkozni, ha ettől eltérő a benzin szintje.

2. ellenőrizze a fúvókák méretét a gyári karburátor 16N1-8

esetén a főfúvóka 72 szívató fúvóka 50 és az alapjárati fúvóka 35 -ös méretezésű.

Ezeket csak le kell ellenőrizni, ha eltérő van benne, akkor a megfelelőekre cserélni kell.

3. vegyük szemügyre a subertű beállítását és típusát!

A tű mérete 0,9mm tipusa: 2A521 (ez sajnos nem látható ezért a boltban is el szokták cserélni.) állítsa a rögzítő lemezkét felülről a 4. helyzetbe.

4. benzin szint beállítása tolómérővel:

Zárt állapot

Fejjel lefelé kell fordítani. Addig kell a nyelvecskét állítani amíg az úszóház pereme és a úszó alsó része közötti távolság 27 mm nem lesz. (Mivel általában a tűszelep alatt van egy tömítés ezért célszerű hozzáadni

1,5mm-t, tehát ténylegesen 28,5 mm-re állítani).

Maximális nyitási szintet hasonló módon kell beállítani. Itt beszerelési helyzetbe fordítani a porlasztót és 32,5 mm-t (tömítéssel + 1,5mm) beállítani. Ezt a úszó tengelye alatt lévő nyelv hajlítgatásával lehet.


5 Összeszerelés- beállítás!

Beállítjuk a bowden holtjátékát a súberfedélnél, maximum 2mm-re.

Elindítjuk a motort (megfelelő úszószint, fúvókaméretek, tűállás előzőleg beállítva)

Üzemmeleg motornál betekerjük az gáztolattyú ütközőcsavarját (ferde csavar, ami a súbert emeli), amíg megfelelő az üresjárati fordulatszám (nem áll le a motor)

Becsavarjuk ütközésig a levegőcsavart (vízszintes süllyesztett, vagy rugós), majd óvatosan csavarjuk kifelé, amíg egyenletes járás mellett a motor el nem éri a legmagasabb fordulatszámot

Beállítjuk az alapjáratot az ütközőcsavarral a kívánt fordulatszámra (kb. 1200-1600 fordulat/perc)

Ha így nem megfelelő, 1/4-1/3 fordulatot csavarjunk még befelé a levegőcsavaron, picit dúsabb keverék érdekében


Remélem tudtam segíteni!

2019. ápr. 27. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Tisztelt Kérdező!

Itt azt még meg kell jegyeznem, hogy lehetséges az is és szerintem írtam is, hogy a motornak más problémája is lehet.

Fontos, hogy a karburátor beállítás alapfeltétele, a motor tökéletesen beállított gyújtása. Karburátort, csak teljesen üzemmeleg állapotban szabad állítani!

Az a gyanúm merül fel, hogy valahol fals levegőt szív a motor.

Kötelezően meg kell vizsgálni, hogy a szívócsonknál megfelelően tömített a karburátor. Van-e bakelit tömítés a szívócsonk és a karburátor között, ennek a szerepe a hővezetés megszüntetése, hogy az üzemanyag ne forrósodjon fel. A papír tömítés elégséges-e? Nincs elgörbülve a karburátor rögzítő fül? (sajnos sokszor látok ilyen problémát helytelen szerelések miatt)

Ha ezután sincs alapjárat és egyenletes motor járás, akkor kicsit nagyobb a baj, mert a motor fals- levegőt csak a forgattyúsházon belül kaphat és annak két oka van, Szimering hiba, vagy a motor helytelen (tömítetlen összeszerelése) Ez M53 blokk esetén nagyon boldogságos dolog, mert a motort újra kell építeni, ami sok munka és komoly odafigyelést eredményez.

2019. ápr. 27. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

A szimering cseréhez szét kell húzni dugattyút? Szerelőhöz kell fordulni?

2019. ápr. 27. 17:36

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!