Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Meriva 1.6 túlmelegedés?

Opel Meriva 1.6 túlmelegedés?

Figyelt kérdés

Sziasztok. Az a problémám a kocsival, hogy a műszerfali mutató szerinti 92C foknál a hűtőfolyadék tartály sapkánál elkezdi ki spriccelni gőzölőgve a hűtőfolyadékot. Ha áthaladok egy városon és fölmelegszik 92fok fölé akkor mire hazaérek kb fél liternyi lötty hiányzik a rendszerből. Utántöltöttem jelig és ennyi ment bele.

Onnan tudom hogy 92foknál kezdi el ezt művelni, hogy otthon fölnyitott motortetővel és járó motorral figyeltem a sapkát és mikor fölért a mutató 92fokra elkezdett buborékolni a tartály és spriccelt kifele a sapka alatt.

2003as évjárat ze16xe motor.

Hűtőventillátor nem indult be. Viszont az ellenőrizve volt vezérlés cserekor kb fél éve. Szivattyú kicserélve volt.



2019. máj. 12. 19:09
 1/5 anonim ***** válasza:
Ez olyan, mikor a termosztát és a hőfokmérő,vagy a hőfokmérő gombája is szr,vagy csak vízköves.De azon sem csodálkoznék,ha a városi használatban felforr,mert a hűtőventi nem működik,de a hőfokmérő rossz jelet kap a szr ,saját gombájától.Lám ez is mutatja,hogy hogyan tegyünk hengerfejessé egy hibátlan autót hanyag tulajjal.Ha a termosztát nyit,akkor a felső vastag cső a hűtő és a motor közt melegszik rögtön.Ekkor a hűtő elkoszolódása a hiba,de a műszer jeladója attól még lehet ,hogy vízköves.
2019. máj. 12. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Lehet a sapka is rossz, már kicsi nyomásnál is elengedi a gőzt. Szerezz bontóból egy másikat és próbáld ki.
2019. máj. 12. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Ma rendeltem egy vadi új sapkát. Meglátjuk azzal hogyan viselkedik.

Venti ellenőriztetve volt mind 2 fokozat megy. Első fokozat 100nál kapcsolt második 105 nél.

Termosztát szerintem rendben van mert megfogtam a csöveket és tűzforró volt a kimenet is meg a bemenet is. Illetve látszik a tartályon át hogy a hűtőből érkező mellékvezetéken is csordogál folyadék 90fok fölött.

Országúti hasznákatkor 85fokon van stabilan, 50es tempót tartva most melegben fölmegy 87ig max. Csak araszolásnál éri el a 90et és tartósan dugóban 92-95 de ekkor már gőzölög és ereszt.

2019. máj. 12. 21:33
 4/5 anonim ***** válasza:

Levegősödik a rendszer valamiért. :(

Sajnos hengerfej-tömítés hibára gyanakszom, vedd le a kiegyenlítő kupakját, és nézd meg a tartályban, mennyire bugyborékol gázadásokra.

Semennyire sem kéne.

Ne a hőfokot nézd, valószínű a gombája már hülyeséget ad le.

Van az már jóval több, mint 100 fok forrásnál.

Nekem egy dízel opelom csinálta ugyanezt, még télen 0 fokban is bekapcsolt a ventilátora a Mátrába felfele menet.

Most van egy pontosan ugyanolyan opel, 30 fokban is halál pontosan megáll a 90 foknál ugyanott felfele menetben.

2019. máj. 13. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Eddigiek alapján az a legvalószínűbb, hogy régi a hőfokmérő és kevesebbet mutat a valódinál. Emiatt nem kapcsol a venti sem és kilöki a folyadékot
2019. máj. 13. 05:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!