Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az előző tulaj 7 év után...

Ha az előző tulaj 7 év után abbahagyta a márkaszervizbe járást kocsival én folytathatom?

Figyelt kérdés
A kocsi 14 éves , 7 évig vitte rendszeresen.
2019. máj. 27. 16:44
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Olyan szervizbe mész, amilyebe akarsz!
2019. máj. 27. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Kopó alkatrészek cseréje miatt minek vinnéd szakszervizbe? Ha megengedi a zsebed, és ettől nyugodtabban alszol, hordhatod márka képviselethez.


Én nem érzem szükségét annak hogy kicsivel többért ugyanazt végezzék el, csak épp kulturáltabb környezetben, arról nem beszélve hogy ismerem az autómat, szabadidőmben ha úgy van foglalkozok az alkatrészek beszerezhetőségével, így ha kell valamit cserélni vagy beújítani akkor én veszem meg nem a szervizes X összegért. Nálunk ebből nem volt vita, Ő örül neki ha vitt alkatrészt kell cserélni, így rugalmasabb az egész procedúra, hagyja hogy nézzem a munkáját.

2019. máj. 27. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nekem is most 14 éves az autóm és a mai napig márkaszervizbe hordom. Semmi nem tiltja.

Engem kis magánszervizekben eddig mindig lehúztak, átvertek, márkaszervizben még soha. Lehet ez csak helyi sajátosság, de úgy tűnik, hogy ahova járok megértették, hogy a visszatérő ügyfél hosszabb távon kifizetődőbb, mint az egyszeri lehúzás. Az alkatrészeket is mindig viszem a márkaszervizbe. Soha nem volt ebből semmi gond. Akár gyárit, akár mást is vihetek. Annyi, hogy az alkatrészre nem vállalnak garanciát, csak a beszerelésre. De szerintem ez evidens.

Legutóbb két hete voltam olajcserén. Vittem 5 liter olajat, egy olajszűrőt és egy tömítést a leeresztő csavar alá. Az autóm motortere alulról burkolva van gyárilag. Van az olajcseréhez egy kis szervizajtó. De azt hogy le tudjam nyitni, fel kell emelni az autót. Az alábújok módszer nem elég. Itthon pedig nincs se aknám, se csápos emelőm. A kezemet se én piszkolom össze, a fáradt olajjal se nekem kell vesződnöm. + ott lehetek végig a szervizben, nekem az ár (pár ezer Ft-ról van szó) már csak azért is megéri, hogy évente egyszer alaposan és kényelmesen átnézhetem az autó alját amíg csorog ki az olaj.

2019. máj. 27. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

#3-as: melyik márka szervize ez? Nekem eddig Opelem és Skodám volt, és mind a 2-vel egyszer voltam márkaszervízben: először és utoljára.


"Természetesen" felhívták a figyelmemet, hogy a munkaterületen csak a szerelő tartózkodhat ("sajnáljuk, de ha jön a munkavédelmi ellenőr mi kerülünk bajba"), hozott alkatrész szóba sem kerülhetett, és literenként 7e ft-ért adták el nekem azt az olajat, ami a bárdi/unixnál volt vagy 3e ft.


Azt megértem és elfogadom, ha a márkaszervíz kicsit többet kér, mert nála a plusz szakértelem, de amit velem csináltak az a nekifutásból pofátlanság kategóriája volt.

2019. máj. 27. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Ezek szerint márkaszerviz és márkaszerviz között is van különbség.

Ez amiről írtam pont egy Opel márkaszerviz vidéki megyeszékhelyen. Soha nem problémáznak azon ha a műhelyben vagyok. Ha akarok és nincs jobb dolgom végig ott állhatok az autó mellett. Simán sétálgatok a csápos emelőn lévő kocsim alatt, nem szólnak érte. Nyilván arra figyelek, hogy ne legyek útban, ne essek át semmin és ne tartsam fel a szerelőket.

Olaj, alkatrészek valóban elég drágák, ha helyben veszi meg az ember. Pont ezért szoktam megvenni máshol, akár a gyári alkatrészeket és inkább viszem. Ez sem volt még gond. Sőt, mikor telefonon időpontot beszélünk meg, rá szoktak kérdezni, hogy viszem-e az alkatrészt vagy ők intézzék.

Viszonylag gyakran járok Budapesten. Ott is megfordultam már egy-két szervizben, márkaszervizben és független szervizben is.

A bp-i márkaszerviz ahol voltam: autót csak egy üvegfalon keresztül távolról nézhetem. Pont ezért nem vártam meg a szervizelést, inkább visszamentem mikor kész lett. Az hagyján, hogy drága, de utólag jöttek a "meglepik": Fékfolyadék csere alkalmával a teljes motorblokk hátulja szét volt locsolva fékfolyadékkal. Motortérben a fényezés egy helyen fémig lekarcolva. Légtelenítő porvédő kupak nincs visszarakva. "Minek az, felesleges..."

Út menti kis szerviz: Bemondta az unalmast a főtengely helyzetérzékelő jeladóm. Hideg motornál jó, melegen leáll az autó. Így nem tudok 200km-re hazamenni vele, helyben találomra begurultam a legközelebbi kis szervizbe. Nem nagy dolog a cseréje, legfeljebb 10 perc. A blokk hátulján alul egy csavar és egy csatlakozó tartja. Aknáról kényelmesen cserélhető, de akár felülről is, csak úgy kicsit körülményesebb. Az alkatrész kb 20-25eFt ehhez a típushoz. Gondoltam legfeljebb 5-10e-ért kicserélik. Másnapra lett alkatrész, kicserélték, közlik velem, hogy 60.000Ft lesz. Ja, hogy nekem számla is kellene róla, akkor 80.000. Hát "köszi", én oda se tettem be többet a lábam...

Budapesti nagy független, sokak által nagyon ajánlott "Cs" betűs szerviz a Teve utcában. Bedöglött a generátorom. Ezzel se indultam el 200km-re. Felújítás lett. Másnapra kész is. 80.000Ft. :O A számlán csak az áll egyetlen tételként, hogy "elektromos javítás". Rákérdezek, hogy mégis mi lett cserélve. Fesz szabályozó, diódahíd, szabadonfutó, csapágyak? Nem azért kérdeztem, hogy őket ellenőrizzem. Hanem szeretem vezetni, pontosan tudni, hogy mi mikor mire lett kicserélve az autón. Hát azt ők nem mondják meg, mert alvállalkozó csinálta és üzleti titok. Na bakker, aztán marha nagy titkot tudok meg, ha azt mondja, hogy gyári szabadonfutó...

Ugyan itt, egy korábbi eset: bal hátsó hangszóró nem szól. Pont arra jártam, gondoltam megnézetem mi baja lehet. Az ajtó átvezetőnél megszakadt a vezeték. Állítólag nem javítható, az egész autóban kábelköteget kell cserélni miatta és adtak egy 200.000Ft-os árajánlatot. Szépen megköszöntem, nekem ennyit nem ér egy hangszóró, akkor inkább nem hallgatom. Majd hozzátették, hogy rendben, de jó lenne ha minél előbb visszahoznám hozzájuk az autót, mert szerintük az összes injektorom cserére szorul, csoda hogy egyáltalán megy még az autó. Aztán elmentem az otthoni márkaszervizbe: A hangszóró vezetékét megforrasztották, kerek 1000Ft-ért egy kis toldással, hogy többet ne szakadhasson el. Azóta nem is volt baj vele. Rákérdeztem az injektorokra is. Megnézték, rátették diagnosztikára is. Azt mondták, hogy ha nagyon ragaszkodom hozzá, kivehetik az injektrokat, el tudják küldeni bevizsgálásra. De ha az övék lenne az autó, nem csinálnának vele semmit, mert semmi jele annak, hogy bármi gond lenne. Így ebben maradtunk. Foglalkoztak vele, gyári diagnosztikát is használták, mégis egy fillért nem fogadtak el érte, mert tudják, hogy visszatérő ügyfél vagyok. Ez az eset amúgy kb 5 éve volt. Azóta is használom az autót, semmi problémám vele. Tökéletesen indul hidegen-melegen. Nem rángat, jól gyorsul. Nem füstöl, jól fogyaszt.

Ez persze amiket felsoroltam, csak néhány válogatott eset volt. Én azt tapasztalom, hogy van példa és ellenpélda is. Van normális márkaszerviz és lehúzós maszek szerviz is. Nem ezen múlik.

2019. máj. 28. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!