Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért az autókra van rászállva...

Miért az autókra van rászállva mindenki környezet szennyezés miatt mikor napinta több száz vagy ezer repülő megy át pl itt európa felett ezekre miért nincs szigorítás?

Figyelt kérdés
Amerikában mai napig lehet V8 motorral autót venni. Európába meg hibrid vagy elektromos jövőben meg már normális szívó benzinest se gyártanak ide leszámítva a Mazdát.

2019. máj. 31. 08:55
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
42%
Mert túl sok van a Handrás félékből.
2019. máj. 31. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
63%
Való igaz: egy repülőgép sokkal több üzemanyagot éget el és pöfékel ki szén-dioxidként, mint egy autó. Viszont fajlagosan, utas- vagy tonnakilométerre vetítve gazdaságosabb. Csakúgy, mint a hajózás, a vasút vagy más nagy kapacitású közlekedési és szállítási ágazat. Az autó ugyanis rettenetesen gazdaságtalan, főleg úgy, ahogy az átlagos európai ember használja: egy másfél tonnás bódéban szigorúan egy ember utazik, reggel munkába mondjuk egy órát, este munkából hazafelé másik egy órát. A jármű össztömegének kb. 5-7%-a a hasznos teher, a nap 90-95%-ában pedig semmit sem csinál a bódé, csak úgy áll magának, foglalja a helyet. Mindkettő botrányosan rossz érték.
2019. máj. 31. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
59%
Hiába igazak a számok amiket írsz, mégis csalóka. A gazdagok óceánjáró luxushajóit hajtó bődületes motoroknak semmiféle környezetvédelmi szabályozása nincsen, iszonyat környezetszennyező. A számok alapján egy ilyen hajó napi káros anyag kibocsátása egy millió! személyautó napi káros anyag kibocsátásának felel meg. És akkor itt jön az, hogy valóban nagyon pazarló, luxus és felesleges, hogy egy autóval egy ember megy. De kérdem én, hogy az akkor mi, amikor az óceánjáró legalább egy 1hónapig meg sem áll két kikötés között, és kb. csak azért megy, hogy aki megteheti az oceánon wellnessezzen, zabáljon, napozzon stb. Ezek sokkal károsabbak, mint bármennyi repülő meg autó, főleg szabályozatlanul.
2019. máj. 31. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
73%

Nem igaz, hogy "az autókra van rászállva mindenki". Nyugat-Európában a környezettudatos emberek szándékosan kerülik a repülést.


Miért szeretnéd, hogy Európában nagyobb legyen az autók környezetszennyezése?

2019. máj. 31. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
82%
Te nem attól leszel beteg, ami Amerikában vagy a fejed fölött 10 kilométerrel van, hanem ami a házad előtt.
2019. máj. 31. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Figyelj csak, mondok még durvábbat: [link]
2019. máj. 31. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
63%

#3 hagyjuk már ezeket a gazdagékat nyugton :)

Jusson ilyenkor eszedbe, hogy mennyi embernek kisebb az ökolábnyoma a tiédnél, csak azért, mert csóróbb nálad. Nem kell a 3. világig elmenni, itt határon belül is.

2019. máj. 31. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Nekem egy Boeing Dreamliner sem szokott elrepülni az ablakom alatt, hogy idepöfékelje a gázait.

Nem érdemes minden kibocsátást egy univerzális "környezetszennyezés" címszó alá venni! Két külön témát kell megkülönböztetni:

1) A CO2 kibocsátást: ez egy semennyire nem toxikus gáz - te is kilélegzed, színtelen, szagtalan, átlátszó, stabil, semmi baj nincs vele egészségügyi szempontból. Ő a klímaváltozás ellen harcolóknak nem tetszik vélt vagy valós okokból, máskülönben engedhetnénk bőven tovább a CO2 kibocsátást. Hogy lokálisan vagy a légkörben, az mindegy.

2) Kb. minden egyéb részecske kibocsátását: CO, NOx, HC, PM (korom). Ezeket nem akarod ember által lakott területek közelében kieregetni, mert nagy mennyiségben jelentősen rontja az egészségügyi állapotod, rákot okoznak, szóval ezek azok a cuccok, amik az éghajlatváltozásra nincsenek hatással, de ki lehet mutatni komoly egészségügyi kutatásokkal is, hogy x%-al nagyobb NOx kibocsátás hány ember idő előtti halálához vezet.

Szóval a klíma-rettegők miatti állítólagos környezetszennyezést ne keverjük a ténylegesen bizonyított, egészségkárosító környezetszennyezéssel! Amerikában lehet, hogy engedik a V8-as motorokat, de ott is rátetetik a legkorszerűbb részecskeszűrő berendezéseket, mint Európában, hogy ne eregessen egészségkárosító cuccokat. Csak ők a CO2-re tojnak magasról.

2019. máj. 31. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
47%

"miért nincs szigorítás?"


Sokkal durvább szigorítások és szabályok vannak a repülőgépekre mint az autókra. Elég megnézni a régebbi és mostani hajtóműveket. Fogyasztás a töredéke a régieknek, zajhatás szintén, újabb típusoknál 2 hajtóművel oldják meg azt, amit a régebbieknél 3-4-el.

2019. máj. 31. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
75%

Matekozz kicsit.

Az átlagpógár többnyire egymaga viteti a száz kilós valagát másfél tonna vassal, és ehhez eléget 6-7 liter üzemanyagot 100 km-re.

Vegyünk egy repülőt: Boeing 767-400, csak azért ez, mert ez jutott kapásból eszembe.

Hatótávolság: 10.415 km

Utasok száma: 304 fő

Üzemanyagtartály kapacitás: 90.770 liter, és a hatótávot nem az üzemanyag utolsó cseppig történő elhasználásával számítják ki, de ezt most hagyjuk ki a számításból.


90770 / 304 = 298,58 liter jut egy utasra

298,58 / 104,15 = 2,87 liter/100km/fő

(104,15: ennyi 100 kilométeres szakasz a hatótávolság)

Érted? Ez annyi, mintha egy 850 km/h sebességgel közlekedő autó egy utassal ennyit fogyasztana.

Akkor most melyik is a környezetszennyezőbb utaskilométerre vetítve?

2019. máj. 31. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!