Ha többet használom az autót tényleg megnövelem azzal az élettartamát?
Kicsit ellentmondást érzek ebben amit mondanak hogy használjam többet a kocsit mert tönkre megy... Ugyanis kB 2 hetente használom az autóm kB. 15 km távra és egy évben olyan 4 szer hosszabb útra 200 km távra használom az autóm.
Hétköznap inkább BKV.
Tehát ha használnám többet akkor több lesz az élettartama?
Én nem hiszem mert Pl szerintem a hűtőfolyadék gumi csöve jobban romlik ha használom mert a hőinga hűtőfolyadék hőmérséklet ingadozás jobban károsítja a gumit... Ez fizika. Vagy fék és társai jobban kopik, az állandó motor használattól igenis a hengerfej és tömítés is jobban romlik de legtöbb alkatrészt nézzük jobban megy tönkre ha használódik. Ebben érzek egy erős ellent mondást az autósok körében, mondják hogy használd többet mert állásban elromlik stb. ugyanakkor mégis úgy hirdetik a kocsit sokszor hogy keveset használt... mert ez az előny...
Kevesett futott vs keveset használt-nem mindegy.
Ami igaz a történetből,hogy alkalmankénti pár km megtétele igencsak káros következményekkel jár,hiszen üzemmelegen érzi jól magát minden alkatrész.
Feleződik a kipufogó élettartama,szeleptányérok leömlők kormolódnak,amely sosem tisztul.
Én azt mondom,lényeg hogy-ha ritkábban is-de nagyobb távon használd.
A több éves állás az kinyír mindent,ezt most nem is részletezném.
Nagy általánosságban arrol van szó hogy minden auto legnagyobb ellensége ha áll......itt most nyilvan nem napokrol meg hetekról van szó,hanem hónapokról esetleg évekről!
Aztán ha már használod akkor lehetőség szerint üzemmelegség elérése es az ott valo kozlekedes lenne a lenyeg!Mert hiaba hadznalnak valamit keves alkalommal ha akkor is csak hidegen jarnak vele par km-et és mondjuk még nyomják is neki!
A fizikádról meg annyit,hogy általában a hűtéskör gumicsövei túlélik az autó összes masik alkatrészét
Ami állásban romlik, azok a kerékgumik, fékek, akku, elektromos rendszer, ha meg nem a garázsban áll, akkor a kaszni, és az nagyon.
1-2 hetente néha tényleg nem árt kicsit megmozgatni az autót.
Hiába a mindenféle csatlakozóknál a tömítések, ha a testpontok oxidálódnak, és akkor autóvillamosságis legyen a talpán, amelyik rájön, miért nem működik valami.
Hiába a mindenféle csatlakozóknál a tömítések, ha a testpontok oxidálódnak
Akkor ha használom az autót akkor nem fognak oxidálódni?
Általában minél többet használod, annál jobban kopik. De, az extrém alacsony használat se tesz neki jót.
Jó ha át van mozgatva időnként. Kaszni átszellőzik, akku feltöltődik, fékek nem rozsdásodnak, olaj, hűtőfolyadék megfordul, átkeveredik, a gumi sem mindig ugyan azon a ponton terhelve áll.
2 hetente használod, 15 km alatt nagyjából fel tud melegedni, az indítást is visszatölti a generátor, kipufogóból legalább nyáron el tud távozni a kondenzvíz. Ez így még határeset, ha közben száraz garázsban tudod tárolni. 1000-1500km-t mész évente. Hát az nem sok. Fél évente jársz tankolni.
Ha használod az autót, akkor jobban átszellőzik a menetszéltől az egész. Kevésbé lesznek hajlamosak a kontaktusok oxidálódni.
Ha fékezel, kopik a fék. De erre való, ez a rendeltetése. Ha elkopott, cserélni kell. Átlagos használatnál is sok év, sok km mire elkopik. A kopó betétek cseréje se egy elviselhetetlen összeg.
Az autó nem egy kiállítási dísztárgy. Használni kell. Időnként pedig karban kell tartani, a kopó, elfáradó alkatrészeket időnként cserélni kell. Ez általában így szokott működni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!