Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Traktor éjjel? Baleset?

Traktor éjjel? Baleset?

Figyelt kérdés

Tegnap késő este városon kívül közlekedtem autóval és utolértem egy traktort. Még szerencse hogy éppen le tudtam fékezni, ugyanis a lámpájából nem látszott hátra semmi. Volt egy eke vagy valami hasonló eszköz felcsatlakoztatva rá, ami teljesen kitakarta. Csak mikor megelőztem láttam oldalról hogy tényleg világít a lámpája. Ez így szabályos lehet? Szerintem nagyon nem. De mondjuk sok mindent a vezetője se tudna tenni, leengedett eszközzel mégse mehet.

Ha ilyenből baleset lenne, akkor ki lenne a hibás? Mert elvileg a hátul közlekedőnek is úgy kell megválasztania a sebességet, hogy bármi akadály van az úton akkor meg kell tudnia állni. Viszont ez a megengedett maximális sebességnél - 90km/h - már nem kivitelezhető. Ezt biztosan tudom. Fél éve mikor vettem az autót, akkor kipróbáltam párszor hogy fog a fék, milyen vele vészfékezni, hány méter alatt állok meg vele. Este távolsági fényszóró mellett kerestem távolabb az út mellett valami objektumot, visszakapcsoltam tompítottra, megvártam míg így is meglátom, satufék, és simán túlcsúsztam azon a tárgyon. Tehát 90-ről már nem lehet biztonságosan megállni, még úgy se hogy készül az ember rá.

Tehát ha lenne egy ilyen baleset, akkor ki lenne a hibás? A hátul menő mert rosszul választotta meg a sebességet (hiába nem gyorshajtott)? Szerintem mindketten felelősek lennének a balesetért, de simán el tudom képzelni hogy csak a hátsót büntetnék érte (megtörtént ez az egyik ismerősömmel, csak nem egy traktorba hajtott bele, hanem egy kivilágítatlan biciklisbe aki az út közepén haladt, szerencsére csak éppen hozzáért, de mégis ő lett a hibás).



2019. júl. 3. 10:09
 1/6 anonim ***** válasza:

Tehát, először is a példád nagyon rossz, mert a 90-es tábla nem a kötelező legkisebb sebességet mutatja, hanem a maximálisat. Ha nem jók a látási viszonyok, akkor kisebb sebességet kell megválasztani.


Egyébként igen, valószínűleg közösbe lennétek hibásak a traktoros azért, mert nem rakott semmi fényvisszaverőt a vontatmányra, te pedig azért, mert nem olyan sebessgéet választottál, hogy meg tudj állni.

2019. júl. 3. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
41%
Így van, mindketten hibásak lennétek.
2019. júl. 3. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
56%
Ne beszéljetek zöldeket, elég érdekes lenne, ha megosztott felelősség jönne ki ha egy gyakorlatilag kivilágítatlan traktort megtolnak hátulról. Ez nem relatív gyorshajtás, ennyi erővel bárhol bármikor bárki hibás lehet ha pl éjszaka elé ugrik valaki ninja ruhában, bármennyivel is megy, hiszen "nem választotta meg a sebességét megfelelően", számítania kellett volna a keresztező ninjaforgalomra.
2019. júl. 3. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Az ismerősöd gyorsabban ment az azon az úton megengedettnél?
2019. júl. 3. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Kíváncsi lennék milyen eszköz volt az amit több száz méreten keresztül úgy tudott húzni maga mögött, hogy a billegés, lengés miatt nem láttad sose a lámpát (megsúgom ilyen nem nagyon van).

Egyébként öcsémnek volt ilyen balesete, ő vezette a traktort, felmentették másodfokon.

Egyébként illő lenne kivilágítani, a többség meg is teszi. Nekünk is van extra lámpánk, és sárga villogó is, amit nem vagyunk lusták felszerelni, ha este közlekedünk.


Egyébként alapesetben 50-50-ra kihozzák, mindenki kap egy kis büntit, aztán kész, ez az egyszerű a rendőrségnek.

2019. júl. 3. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Elvileg a nagyobb traktor kapcsolható munkagépek már kapnak gyárilag lámpákat hátra. A régebbieket meg érdemes lenne felszerelni vele.


KRESZ szerint a tehergépjárművön a tullógó rakományt éjszaka világító lámpával is jelölni kéne.


Csak, hogy traktorral ez nem igaz mert nem rakományt visz.

Van egy kis joghézag.


Ettől függetlenül a sárga villogó használata és hátra legalább 2 prizma erősen ajánlott!


KRESZ szerint teherautóknál:

(6) A jármûvön túlnyúló rakományt (álló jármûvön is) legalább 40x40 cm méretû piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetõleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel, az oldalra kinyúló rakományt elõre fehér fényû lámpával és fehér fényvisszaverõvel, hátra piros fényû lámpával és piros fényvisszaverõvel meg kell jelölni. A rakomány külsõ széle és a lámpa átvilágított felületének, illetõleg a fényvisszaverõnek a külsõ széle között - vízszintes irányban - legfeljebb 40 cm távolság lehet. Az oldalra kinyúló rakomány lámpával és fényvisszaverõvel való megjelölése mellõzhetõ, ha a rakomány legszélsõ pontja a jármûnek az azonos oldalon levõ helyzetjelzõ lámpájától - vízszintes irányban - 40 cm-nél nincs nagyobb távolságra.

2019. júl. 7. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!