Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egy elektromos autó kevésbé...

Egy elektromos autó kevésbé szennyezi a környezetet mint egy benzines/dízeles?

Figyelt kérdés
2020. ápr. 4. 23:23
1 2 3
 21/28 Beviz Elek ***** válasza:

#11

Én ezzel csak arra gondoltam hogy a Tesla mit rakott össze egy sufniban autógyártási tapasztalat nélkül, míg más gyártók (pl Renault-Nissan) sokmilliárddal a zsebben, komoly tapasztalattal sokkal rosszabb autót dobtak piacra.

Nem a Renault-Nissan ellen vagyok, elismerésem hiszen ők is beleálltak az elektromosításba, az első Model S környékén dobták piacra az első Leafet, pont ezért hoztam fel példának hiszen nekik van 10+ éves elektromos használtautójuk, róluk lehet érdemben beszélni.


Egyrészt igazad van, a Tesla sokkal drágább és sokkal kevesebb ember tudja megvenni, nem úgy mint egy Leafet, a technikai tartalomnak pedig ára van.


Másrészt viszont egy új alap Model3 20 millióból megvehető (ami nem kevés), cserébe sokkal jobb reklám az elektromos autóknak. Hosszabb az akku élettartama, olcsón üzemeltethető, lámpától-lámpáig mindenkit elver. Tudom, tudom, nem a gyorsulás a legfontosabb és mint már írtam, a felújított akksik is fokozatosan bevezetésre kerülnek, tehát ez lényegtelen. Valójában tényleg az, de reklám szempontjából, a technológiával megbarátkozás szempontjából nem elhanyagolható, azt hiszem ez látszik is a cég fejlődésén.

2020. ápr. 5. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 anonim ***** válasza:
52%

Én csak azt nem értem, az akkumulátorok helyett miért nem a hidrogénes rendszereket erőltetik? A hidrogén előállításához használhatnak akár zöld energiát, és mellé az autósok is jól járnak mert ugyanúgy percek alatt megtankolnak, az autó elektromos hajtással üzemel, melléktermék meg egy kis víz. Nem kell hatalmas akkumulátor az autóba, max egy akkora amivel a fékezésből stb menthető energiát lehet tárolni, mellé nem kell bekalkulálni fél-1 órás töltési időket.

( Nem mellékesen az elektromos hálózat is kérdés miként bírná, mert szerintem még az otthoni töltésnél is meredek mikor szinte teljesen kihasználja a hálózatot, illetve a rendes töltők is kérdés mennyire terhelik le az amúgy nem feltétlen arra tervezett hálózatokat. Most még lehet bírják de mi lesz később? )

2020. ápr. 5. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/28 anonim ***** válasza:

22, mert a hidrogénes rendszereknél a tárolási probléma ill a tárolórendszer előállítása a problémás


egyik rendszer sem tökéletes és mindegyiken lehet mit javítani, még a benzinmotorban is van potenciál illetve a hibrid rendszerekben is.


az is lehet amúgy, hogy 25-40 év távlatában egy mini atomreaktor lesz a kocsikban

2020. ápr. 5. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:

"az is lehet amúgy, hogy 25-40 év távlatában egy mini atomreaktor lesz a kocsikban"


Na ez az ami biztosan kizárt :D


#21:

A Twizy is egyidős a Teslákkal - bár én azt hittem idősebb :D

2020. ápr. 5. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 Beviz Elek ***** válasza:
27%

Hidrogén esetén az elektromos áram segítségével vízből hidrogént állítasz elő, majd ebből oxigén hozzáadásával elektromos áram keletkezik (+víz), tehát van benne egy "felesleges" oda-vissza kémiai reakció. Az ötlet egyébként nem rossz, hiszen gyorsan tankolható, tárolása kiváltana sok akkumulátort, viszont rengeteg a veszteség az átalakítás során, ezért nem erőltetik ezt a megoldást.


Kíváncsi vagyok hogy mit hoz a jövő, talán itt is találnak valami forradalmi újítás ami javít a hatásfokon, de egyelőre nem ez az út, az akkumulátoros megoldás járhatóbbnak tűnik.

2020. ápr. 5. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 Beviz Elek ***** válasza:

#24

Twizy... Autókról volt szó :D


Nekem nem fontos a hang, akinek igen annak pedig a Milltek árul V8-as hangot Teslához, viszont a váltáshoz nekem fontos az autóforma. A Twizy inkább egy négykerekű elektromos robogó...

2020. ápr. 6. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:

“John_McClane nevű felhasználó válasza:


"az is lehet amúgy, hogy 25-40 év távlatában egy mini atomreaktor lesz a kocsikban"


Na ez az ami biztosan kizárt :D”


Nézd, ha gyerekkoromban azt mondják, hogy személyi számítógépem lesz otthon a lakásomban 3 darab, amelyikből a legszarabb is jobb, mint amik akkoriban voltak, akkor kiröhögtem volna az illetőt. Sőt ha 2000ben azt mondják, hogy egy alsókategóriás, zsebbenelférő mobiltelefonom lesz, ami többet tud, mint az akkori felsőkategóriás számítógépek, akkor szintén kiröhögtem volna.


Vagy nézzük a közlekedést, önvezető autó gyerekkoromban sci-fi kategória volt. Meg a mágnesvasút is.


Hosszú távon tuti, hogy az egyetlen reális alternatíva a fosszilis energia helyett a nukleáris, az, hogy ez mikor, hogyan és milyen módon kerül bele a közlekedésbe, megint más tészta, de hogy 25-40 év alatt, amit talán még megélek, az alatt rengeteg minden fog változni az autók technológiájában is.


És csak 42 éves vagyok,

2020. ápr. 6. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:

"Nézd, ha gyerekkoromban azt mondják"


Ha 42 éves vagy akkor már a gyermekkorod előtt is megmondták mekkora lehet és mekkora nem lehet egy reaktor és ennek egyszerű fizikai korlátai vannak: hasadóanyag szükséglet, árnyékolás, hűtőközeg, vezérlés, biztonsági ráhagyások, védelem..


Ha megvalósítható is lenne, szerinted mit lopnának jobban? Az 5-ös BMWket vagy az atomautókat? Mire jó még az a hasadóanyag? :D :D


Nagyjából a radioaktív anyagokkal történő energiatermelési lehetőségeket már kimaxolták, ekkora és elegendő teljesítményű eszköt nem készült még - valszeg egy hamar nem is fog. Ott ahol a pénz amúgy sem számít - az űrtechnika- ott a legnagyobb teljesítményű RTG amit valaha fellőttek 5kW-ot tudott tartósan és 320 kiló volt. Autó esetén meg 86-100kW kellene :)


Soha ne mondjuk, hogy soha de ez a fenti korlátok miatt akkor sem fog megvalósulni, ha esetleg meg tudnák oldani, hogy megvalósuljon.

2020. ápr. 6. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!