ROLA vonatok lehetőségét miért nem használják ki jobban?
MIért nem próbálják jobban a ROLA vonatok felé terelni a kamionokat? Lehetne például valami szabály, vagy javaslat, hogy ha 500km-nél hosszabb a közúti út, akkor lehetőség szerint ROLA vonatot kéne előnyben részesíteni. Emellett lehetne ilyen 500-900km-es távolságra egymástól csomópontokat létesíteni, ahol fel és le lehet szállni a ROLA vonatokról, így egy kamion maximum 400-450km-t tenne meg közúton.
Mellé lehetne ütemesen a menetrend, pl óránként vagy kétóránként induló vonatokkal.
Környezetvédelmi szempontból szerintem kifejezetten hatásos volna, kivétel talán ez alól a sürgős, romlandó árukat szállító teherautók, bár még ott sem hiszem hogy feltétlen időveszteség volna mindez, ha volna ütemes menetrend pár óránként.
Ha én kamionos lennék tutira nem mennék rolával.
Gondolj bele: van egy jó kamionod amiben van minden... hűtés-fűtés, ágy, tv, gűtő, bármikor tudsz főzni, stb. MInden megvan ma már egy kamionban. Ehezképest a RoLa vonaton be kell ülnie a személyzeti kocsiba.
Ha csak a félpótkocsit viszed akkor meg kell egy másik vontató is a célállomáson, az indulón meg az egyedül maradt traktorral kell kezdeni valamit.
A kétórás üzemet hogyan gondoltad? EGy közszolgáltatásban mint amit pl a MÁV-Start végez ott mehet a vonat két óránként akkor is ha a kalleren meg a mv-n kívül csak Manyika néni ül a vonaton. De ha nem jön össze csak 2-3 kamion akkor mi van? A RoLa szerelvényeket nem lehet csak úgy megbontani ha épp rövidebb szerelvényre lenne szükség..., végighúzzák az egész szerelvényt, koptatják, használják (a pályát is) csak azért, hogy 2-3 kamiont célba juttassanak.
Ráadásul egy csomó terhet feleslegesen cipelünk a RoLaval. Egy nyerges szerelvény 40 tonna amiből max 24 vonna lehet a rakomány. Ahány kamion annyiszor 15-16 tonna hol teher - az kb 10-12 megrakott vasúti kocsinyi teher amit haszontalanul húzol minden RoLa vonatban. stb.
Ráadásul az európai űrszelvénybe nagyon nehéz beleszuszakolni a kamionokat és a vasúti kocsi alájuk, ezért speciális, nagyon apró kerekü vasúti kocsik kellenek amik könnyen siklanak. Váltókon például nem is szabad sem vontatni, sem fékezni, lendületből kell átgurulni velük. Csak nyomkarima-kenő berendezéssel ellátott mozdony húzhatja, stb.
A RoLa-nak olyan esetben van értelme mint például a Csalagút.
AMikor működött még akkor se volt jó.
EMberi gyarlóság, de minden hasznot eltettek és semmit nem forgattak vissza megújulásra és ezért leépült.
A politikának nem érdeke, és valójában a szállítmányozóknak és a megbízóknak sem. Egyszerűen lassabb, mint ha aszfalton gurul.
Akkor működhetne ha a célközönségnek anyagi érdeke fűződne hozzá, ha már gyakorlati előnye nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!