Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » ROLA vonatok lehetőségét...

ROLA vonatok lehetőségét miért nem használják ki jobban?

Figyelt kérdés

MIért nem próbálják jobban a ROLA vonatok felé terelni a kamionokat? Lehetne például valami szabály, vagy javaslat, hogy ha 500km-nél hosszabb a közúti út, akkor lehetőség szerint ROLA vonatot kéne előnyben részesíteni. Emellett lehetne ilyen 500-900km-es távolságra egymástól csomópontokat létesíteni, ahol fel és le lehet szállni a ROLA vonatokról, így egy kamion maximum 400-450km-t tenne meg közúton.

Mellé lehetne ütemesen a menetrend, pl óránként vagy kétóránként induló vonatokkal.

Környezetvédelmi szempontból szerintem kifejezetten hatásos volna, kivétel talán ez alól a sürgős, romlandó árukat szállító teherautók, bár még ott sem hiszem hogy feltétlen időveszteség volna mindez, ha volna ütemes menetrend pár óránként.



2021. máj. 1. 02:27
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
71%
Mert a szemét politikusoknak nem érdeke. Kevesebb gázolaj, kevesebb útdíj, kevesebb bevétel. Ez a lobbizás.
2021. máj. 1. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
71%
Mert ez már több mint 20 éves sztori, ki volt próbálva ;)
2021. máj. 1. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
36%
Az ötlet nem rossz, sajnos nem működött.
2021. máj. 1. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
95%

Ha én kamionos lennék tutira nem mennék rolával.

Gondolj bele: van egy jó kamionod amiben van minden... hűtés-fűtés, ágy, tv, gűtő, bármikor tudsz főzni, stb. MInden megvan ma már egy kamionban. Ehezképest a RoLa vonaton be kell ülnie a személyzeti kocsiba.

Ha csak a félpótkocsit viszed akkor meg kell egy másik vontató is a célállomáson, az indulón meg az egyedül maradt traktorral kell kezdeni valamit.

A kétórás üzemet hogyan gondoltad? EGy közszolgáltatásban mint amit pl a MÁV-Start végez ott mehet a vonat két óránként akkor is ha a kalleren meg a mv-n kívül csak Manyika néni ül a vonaton. De ha nem jön össze csak 2-3 kamion akkor mi van? A RoLa szerelvényeket nem lehet csak úgy megbontani ha épp rövidebb szerelvényre lenne szükség..., végighúzzák az egész szerelvényt, koptatják, használják (a pályát is) csak azért, hogy 2-3 kamiont célba juttassanak.

Ráadásul egy csomó terhet feleslegesen cipelünk a RoLaval. Egy nyerges szerelvény 40 tonna amiből max 24 vonna lehet a rakomány. Ahány kamion annyiszor 15-16 tonna hol teher - az kb 10-12 megrakott vasúti kocsinyi teher amit haszontalanul húzol minden RoLa vonatban. stb.

Ráadásul az európai űrszelvénybe nagyon nehéz beleszuszakolni a kamionokat és a vasúti kocsi alájuk, ezért speciális, nagyon apró kerekü vasúti kocsik kellenek amik könnyen siklanak. Váltókon például nem is szabad sem vontatni, sem fékezni, lendületből kell átgurulni velük. Csak nyomkarima-kenő berendezéssel ellátott mozdony húzhatja, stb.

A RoLa-nak olyan esetben van értelme mint például a Csalagút.

2021. máj. 1. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
69%
Ezért kellene érteni az EU lényegét: minél nagyobb területen minél nagyobb mértékű piaci verseny legyen. Ez a fő gazdasági motiváció , ebből eredeztethető a teljes intézményrendszer. Jelen esetben , ha törvény kötelezi a fuvarozókat a vasút használatára, az mesterséges belenyúlás az árufuvarozó piac folyamataiba és diszkriminatív lehet a közúti fuvarozókkal szemben. Ráadásul a magasabb költségek miatt a piaci árakat is felfelé nyomhatja. Természetesen ha kiderülne, hogy minden kétséget kizáróan a vasúti fuvarozás társadalmi költségeinek alacsonyabb volta kiegyensúlyozza a közúti szállítás közvetlen költségelőnyét, akkor el lehetne mesterségesen billenteni a piacot a vasút felé, ám ennek nagyon komoly, mindmáig nem létező infrastrukturális feltételei lennének.
2021. máj. 1. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
73%

AMikor működött még akkor se volt jó.

EMberi gyarlóság, de minden hasznot eltettek és semmit nem forgattak vissza megújulásra és ezért leépült.

2021. máj. 1. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
72%

A politikának nem érdeke, és valójában a szállítmányozóknak és a megbízóknak sem. Egyszerűen lassabb, mint ha aszfalton gurul.

Akkor működhetne ha a célközönségnek anyagi érdeke fűződne hozzá, ha már gyakorlati előnye nincs.

2021. máj. 1. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
menne a qrva anyja rolával, amikor összezárnak mindenféle mosdatlan bűzlő sofőrökkel, úgy hogy amúgy minden cuccod a kamionban van... Épp elég angolba áthajózni az a 2 óra... A svéd hajó azért jó mert te vagy egyedül a tágas kabinban, saját wc, saját zuhany, 2xi ingyenes kaja, de az hajó, és csak azért ilyen mert hosszú az út, de mint mondtam angolba 2 óra ott semmi sincs, mindenhol síró gyerekek, üvöltözve beszélő sofőrök, süket mint az ágyú sofőrök akik basznak a többire és füllhallgató helyett bömböltetik a szaros telefonjukon a videót vagy amivel épp játszanak... Menjél te, kérdező, ilyen marhavagon körülmények között, nem tudom hogy állna a szád.
2021. máj. 2. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Na igen, ez is fontos szempont, amit a kamionosok mondanak, hogy a mai kamionok belseje kényelmesebb, mint otthon a nappali. Ki sem akar szállni belőle az ember. Bár nem ez volt a Rolanak a halála. Ha jól tudom, sehol sem működik ez a dolog igazán jól, Európán kivül sem. Manapság a globalizációban minden minél gyorsabban háztól házig kell érjen, nincs idő vonatozgatni. A vasút ezért maradt le minden szempontbol, mert nagyon nehézkes a logisztika.
2021. máj. 2. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
Nem arról van szó, hogy ki sem akar szállni, mert én elmegyek neked hétvégén a 3 kilóméterre lévő uszodába gyalog, és egész nap ott pancsolok... Hanem az, hogy nem abban a korban élünk ahol ha nem dolgozok elég gyorsan akkor átdöfi a szívem egy karóval a földesúr. A sofőrnek legalább annyira számít a véleménye, mert felmond és nem lesz aki pénzt keressen ezzel a guruló konzervdobozzal, és lehet megint emberek után vadászni. És hidd el nekem, hogy nem sok sofőr vállalná ezt be. Csak egy példa: 10 ből 8 sofőr tuti utál angolba járni, mert egy eléggé ótvar putris hely, és rendszerint ezért is mondanak fel, vagy már eleve ezért nem jönnek ahhoz a céghez, akik rendszeresen angoloznak. A Waberersnél anno 200 ezer ft-al többet kaptak azok a sofőrök, akik angolba jártak, mint akik nem, nem véletlenül... Habár láttam a TV-ben, hogy a Brenner hágónál úgy 10 éve nagyon elkezdtek építeni egy rola rendszert, úgy látszik ők látnak még benne fantáziát, nem tudom mi lett azzal, vagy hogy még készül-e.
2021. máj. 3. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!