Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Egymotoros pilotaként PPL...

Egymotoros pilotaként PPL engedéllyel milyen munkák vállalhatóak, van e kereslet rá, és milyen a fizetésük?

Figyelt kérdés
Kifizetődő a képzés elvégzése?

2021. júl. 15. 20:02
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
PPL jogosítással semmilyet, az csak arra jó, hogy egyedül vagy családdal/barátokkal repkedj szabadon. Munkavégzéshez, vagyis olyan tevékenység végzéséhez amivel hivatalosan pénzt keresel, CPL, azaz kereskedelmi szakszolgálati engedély szükséges.
2021. júl. 15. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Akkor módosítom a kérdéseimet CPL vonatkozásában. Arra tudnál válaszolni?
2021. júl. 15. 22:40
 3/6 anonim ***** válasza:

Először is tudni kell, hogy a képzés eléggé pénz- és időigényes. Meg lehet csinálni moduláris vagy integrált képzésben is, mondjuk az integrált már ATPL-t is ad, de a CPL benne van abban is. Viszont mindkét esetben tizen x millió forinttal kell számolni. Ami az integrált képzést illeti, Nyíregyházi Egyetem és a BME szokott indítani, Nyíregyen van BSc szak is, de posztgraduális képzés is azoknak, akiknek van műszaki diplomájuk. BME-n csak posztgrad van, és ott a PPL is feltétel a jelentkezéshez. Előny ezeknél hogy diákhitellel finanszírozható a teljes tandíj.

Ha a moduláris képzést választod, PPL-el elkezded, aztán szépen gyűjtögeted az órákat, megcsinálod a többi, CPL-hez szükséges képzést (éjszakai látvarepülés, angolfónia, több hajtóműves repülés, műszerrepülés és műszeres képzés több hajtóművesre), aztán jöhet a kereskedelmi jogosítás.

Ami munkákat lehet vállalni, az leginkább mezőgazdasági repülés (pl. permetezés), ejtőernyős ugratás, vitorlázógépek vontatása, transzparens vontatás, sétarepültetés, stb... Ezekkel kapcsolatban nem sokat tudok mondani, de szerintem relatív nem annyira keresett munkákról van szó, a fizetés pedig a képzés árához viszonyítva nem sok. Esetleg a PPL oktatása jöhet még szóba, ide is kell a CPL, ez talán keresettebb mint az előzőek és a fizetés is több. Igaz, ilyen helyeken jobban szeretik a tapasztaltabb pilótákat. Ilyen munkákat egyébként leginkább azok szoktak végezni, akiknek megvan az ATPL és mennének nagygépre, csak kell még pár repült óra hozzá.

2021. júl. 15. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy mindezt leírtad és megszabadítottál jónéhány óra neten böngészéstől.


Meteorológus specializáció BSc oklevelem is van többek között, igaz régóta nem vagyok benne, de mindig is érdekelt a légkör meg repülés. A vitorlázó repülésen gondolkodtam el már pár alkalommal, és ahogy utána olvastam, érdemesebbnek találtam volna az egymotorosra megcsinálni az engedélyt, annak reményében, hogy keresett valamilyen szinten, és pénzt is lehet vele keresni. Ezáltal lenne egy B opció is az életemben, nem csak egy vitorlázó engedély, ami hobbi szinten maradhatna max.

2021. júl. 15. 23:41
 5/6 anonim ***** válasza:

Sajnos valóban nem kifizetődő ilyen célból a kereskedelmi szakszó, csak azoknak akik tovább akarnak menni nagygépre. Van olyan is egyébként, hogy a pilóta ingyen repül, mégis jó neki mivel repülhet, és persze gyűlnek a repült órák, a másik fél szintén boldog hisz nem kell fizetni az alkalmazott bérét.

Amit még kihagytam, hogy CPL-el már lehet menni légitársaságokhoz elsőtisztnek, de akkor ezek szerint ez nálad nem játszik, meg amúgy is ma már szinte mindenhol elvárják az ATPL-t, de ha nem, akkor is akinek van az előnyben van a CPL-essel szemben.

2021. júl. 16. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Egyelőre még nem akarok váltani, csak szeretnék egy alternatívát, ha beleunnék a mostaniba, bár ki tudja, hogy eljön e az a pont.


Azt gondoltam volna, hogy a kisgépes személyszállítás még megéri. Volt egy tanárom az egyetem alatt, aki kisgéppel személyt szállított, azért hittem, hogy akár hétvégi mellékállásnak is jó.


Érdekelne igazából a nagygép, de nem tudnám kivitelezni, hogy a képzésben részt vegyek, mivel családom, hitelem van, jövedelemkieséssel a tartalékok felélése mellett elég nagy luxus lenne, ha én tanulgatnék évekig, és akkor a képzés nehézségére, alkalmasságikra még nem is gondoltam.

2021. júl. 16. 08:14

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!