Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Légcsavaros repülőgéppel...

Légcsavaros repülőgéppel leszállás közben a propeller menetiránnyal ellentétes irányú hajtásával szabad csökkenteni a sebességet?

Figyelt kérdés
Lehet, furcsa a kérdés, de már régóta nem hagy nyugodni. Mert ha lehetne, akkor egész kicsi területekre is le lehetne szállni.
2010. szept. 10. 19:13
1 2
 1/11 anonim válasza:
0%
Szerintem nem lehet. Mivel magyon megterheli a motort- és az akár le is éghet.
2010. szept. 10. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Leéghet??? Jézus isten... Amúgy nem lehet leszállás közben még sugárhajtóműveseknél sem, csak földetérés után. Mégpedig azért mert óriási nagy káoszt okozna ha elkezdené maga elé tolni a levegőt, szerintem azonnal lezuhanna.
2010. szept. 10. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem, ezt nem szokták alkalmazni, mert a megpörgetett légcsavar lefékezéséhez és másik irányba történő elindításához óriási erő kell.

Ehelyett - ha a légcsavar lehetővé teszi - a lapátok szögét állítják úgy, hogy változatlan forgásirány mellett fékezzenek. Az ötlet ugyanis nagyon jó, alkalmazzák is.

2010. szept. 10. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:

A korlátok a következőek:

1. Az ember nem visel el túl nagy lassulást, mert pl. leszakadnak a belső szervek.

2. A repülő nem visel el túl nagy lassulást, mert pl. leszakadnak a szárnyai.

3. A sebesség a felhajtóerő miatt kell (kivéve a VTOL gépeket), tehát csak a leszállópályán lehet radikálisan fékezni, az előzőek figyelembevételével.

2010. szept. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
19:32-nek igaza van, én is láttam a saját szememmel, hogy alkalmazzák is a légcsavaros fékezést az említett szögváltoztatással. Ezzel lehet optimalizálni a húzóerőt is, mert más-más sebességhez, üzemállapothoz más szög az ideális, vagyis üzemanyagtakarékosságra is jó.
2010. szept. 10. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:

Érdemes megnézni, az erőltetett fékezés mellékhatásáról szól:

http://www.youtube.com/watch?v=fSFjhWw4DNo

http://www.youtube.com/watch?v=N3oA21wy3Fc&feature=related

2010. szept. 10. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

kis túlzással a leszállás előtt a légcsavar tartja a levegőben a gépet. A gépnek ahhoz hogy tartani tudjon egy magasságot, felhajtóerőre van szüksége. Felhajtóerő akkor keletkezik, ha mozog a levegő a szárnyak körül. Minél lassabban megy a gép, annál kisebb a felhajtóerő. Ha túl lassan repül, annyira lecsökken a felhajtóerő, hogy a gép "leesik". Kis sebességnél a gázkaron több gázt adva tudod elérni, hogy jobban húzzon a gép, kicsit gyorsuljon, vagyis növelje a felhajtóerőt. Eközben a gép sebessége maga nem fog jelentősen növekedni, de a felhajtóerő igen.


Ha nem lenne forgó légcsavar, az vészhelyzet lenne, amit szoktak is külön gyakorolni motorhibás leszállásként :)

2010. szept. 11. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Átstartolás esélyét minden landoláskor biztosítani kell maximális teljesítményre kapcsolható hajtóművekkel.

Tehát csak sikeres földetéréskor lehetne variálni az irányt, addig készenlétben vár. E rre már nincs idő

2010. szept. 11. 04:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Persze úgy értettem, hogy már földetéréskor hajtanám vissza.
2010. szept. 11. 17:36
 10/11 anonim ***** válasza:

Ez a megoldás hajóknál jellegzetes.


Légcsavarhajtású repülőgépeknél bevált módszer a légcsavarlapátok hossztengely körüli elfordítása, ez esetben a leállított vagy szabadon forgó légcsavar passzív légellenállást fejt ki, de még hatékonyabb


a változatlan irányban forgó légcsavar állásszögét úgy beállítani, hogy a létrehozott tolóerő előre mutasson.

2010. szept. 12. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!