Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Magyarországon 200 km-enként...

Magyarországon 200 km-enként lehetnek csak nemzetközi utasforgalmat lebonyolító repülőterek?

Figyelt kérdés

2022. ápr. 27. 23:47
1 2 3 4
 31/37 anonim ***** válasza:
74%

Debrecenben nem a kifutópályák számával van a gond, eggyel is lehet üzemeltetni egy nagy forgalmú repülőteret (az isztambuli Sabiha Gökçen nemzetközi repülőtér 2019-es utasforgalma 35 millió volt, egy kifutópályával), hanem az utasforgalmi kiszolgáló létesítményekkel. Úgy gondolom, hogy ennek van hely bőven.

Valamint az elérésén is lehetne javítani, ott megy el mellette a 106-os vasútvonal, akár tramtrain, akár hagyományos nagyvasúti kapcsolatot is kaphatna, valamint a parkolókat is lehetne bővíteni - ezek is szükségesek ahhoz, hogy több milliós utasforgalomra legyen képes Debrecen.

"Kassa jelentéktelen. Nem is repül járat." - Kassán hetente 43 járatpár van jelenleg, Debrecenben 17.

2022. ápr. 29. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/37 anonim ***** válasza:
28%
31# kassa az vamhogy szlovákia második számú reptere így egyértelmű hogy több repülő érkezik és megy mint Magyarországon ahol sokkal több nemzetközi reptér van mint szlovákiába
2022. ápr. 29. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/37 metaxxa ***** válasza:
97%

Az USA-t is kezdik cseszegetni miatta (környezetszennyezés), de Európában meg egyértelmű, hogy a kisebb repülőgépek üzemeltetése relatíve drága, mert kevés utast tud elszállítani, ugyanúgy kell pilóta hozzá. A nagyobb gépek 1 utasra nézve kevesebb üzemanyagot esznek, mint a kisebb gépek.

A profit meg akkor van, ha a ráfordítás kevesebb, mint a bevétel, ezért nem éri meg kisebb gépeket üzemeltetni.


A reptéri biztonság miatt, 250 km alatt a vasúttal nem versenyképes a repülés. Mondjuk a MÁV-val utazni valóban nem leányálom, pláne a regionális vonalakon. Az, hogy valamikor repülésre használtak egy területet, az nem jelenti azt, hogy most is megérné reptérnek használni.


Sok ilyen reptér van, de kellene hozzá jól fizető utas, minél több, minél rendszeresebben, hogy valaki befektessen. Ez nagyon sok pénz, nagy kockázat, ezért a befektetők inkább kihagyják. Kunmadarason legalább a beton kifutópálya rendben van például. Azt vedd figyelembe, hogy olyan utasok kellenek, akiknek nagyon sok pénzük van, ezek általában Budapesten élnek, illetve a most kormányon lévő Fidesz-fellegvár Debrecen, ott is sok embernek nagyon sok pénze van, mert a holdudvar minden politikus körül megvan. Amíg egy olyan pénzember nem akad, akinek mezőkövesdi beütése van, addig ott nem lesz ilyen nagy és kockázatos befektetés, mint a repülőtér, pláne, ha nem látja, hogy van-e elég gazdag ember a környéken, aki tudna fizetni a repülésért. Hiába vannak népesebb városok, nem igazán vannak gazdagabb emberek annyian, hogy arra egy repteret lehessen legalább 10-15 évig üzemeltetni.

2022. ápr. 29. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/37 anonim ***** válasza:
100%

31 - Debrecenben két futópálya van: az egyik 2500x40 méteres - ezt használják.

A másik 2500x90/60 méteres, ez használaton kívüli, mert olyan rossz az állapota. (szétégették a betont)

Az első sem 10%-os, de üzemeltethető gyakoribb karbantartással. Annyi a baja, hogy onnan még nagyon sokat kell taxizni az appronig.

A fejlesztés egyik eleme a pálya hosszának növelése 3000 méteresre, hogy a teherszállító gépek könnyebben leszállhassanak. A másik egy új utasterminál építése, mert a jelenlegit nem éri meg bővíteni.

[link]

Ezek a tervek nem tartalmazzák a 4-es villamost, ami arra felé fog járni, valamint a tram-traint, ami Nagyváradig fog menni. (a vasút jelenleg is benn van a reptéren!) Kassa jelenleg "jobban teljesít", Debrecen majd júniusra fog felzárkózni.

32 - Szlovákiában több működő nemzetközi repülőtér van mint Magyarországon, mivel Magyarországon érdemben csak Ferihegy és a Debrecen Airport a működő nemzetközi repülőtér. (sajnos csak ez a kettő!)

2022. ápr. 29. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/37 anonim ***** válasza:

34 - Debrecenben biztos hogy lesz nagy léptékű fejlesztés: a futópályákat valóban jelentősen meghosszabbítják, és a 106-os vasútvonalat a futópályák alatt fogják elvezetni, mint ahogy Lipcsében, Trondheimben vagy Szingapúrban. Ezen tervezik a tram-traint is egészen Nagyváradig.

Most, hogy a CATL is Debrecenbe települ, a hírek szerint terveznek egy Távol-Keleti járatot is, amibe (állítólag) még a Wizz is beszállna, de ez még elég zavaros, mert eredetileg ezt a járatindítást nem a Wizz vetette fel először...

2022. dec. 11. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/37 anonim ***** válasza:

én úgy hallottam, hogy a futópályát 3500 m-re növelik.

Ugyanis Szepesre már nem adnak ki építési engedélyt, mert az a rész áldozatul fog esni a fejlesztéseknek.

2022. dec. 12. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/37 anonim ***** válasza:

A kérdésre válaszolva: ez a 200 km-es szabály ismereteim szerint az EU vonatkozó közlekedésfejlesztési koncepcióját takarja: nem támogatnak olyan reptér-beruházást, amelynek 200 kilométeres körzetében működő nemzetközi repülőtér üzemel.

És itt a hangsúly a "működőn" és a "nemzetközin" van.

2022. dec. 12. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!